printlogo


کد خبر: 141561تاریخ: 1394/4/18 00:00
چهارگوشه

تداوم حملات مسلحانه به شیعیان عربستانی
در شب‌های عزاداری شهادت امیرالمومنین(ع) در منطقه شیعه‌نشین القطیف در عربستان، تعدادی افراد مسلح ناشناس به یکی از ایست‌های بازرسی کمیته‌های مردمی در این منطقه حمله کردند و یک جوان 39 ساله را به شهادت رساندند.  یک حمله مسلحانه مشابه نیز در شهرک الجارودیه رخ داده که یک جوان 18 ساله به نام هاشم الطویل زخمی شده است.  بعد از حوادث متعدد گروهک‌های وهابی به شیعیان عربستان در مناطق شیعه‌نشین این کشور کمیته‌های مردمی برای حفظ امنیت این مناطق تأسیس شده است.

سرقت از زاغه مهمات ارتش فرانسه
در جریان دستبرد به یک زاغه مهمات ارتش فرانسه در جنوب این کشور مواد انفجاری و دست‌کم ۱۵۰ چاشنی انفجاری به سرقت رفته است. رادیو «اروپا یک» گزارش داد که حدود ۴۰ نارنجک دزدیده شده است.  در این زاغه مهماتی برای تجهیز ارتش فرانسه در مأموریت‌های خارجی، نظیر مأموریت در آفریقا انبار شده است.  این محوطه
۲۵۰ هکتاری متعلق به ارتش فرانسه دورادور خود 2 حصار دارد ولی فاقد دوربین‌های مداربسته است.  فرانسه در سال جاری بارها با عملیات مظنونان به ارتباط با تندروها روبه‌رو شده است.  

حذف 40 هزار شغل نظامی در آمریکا
وزارت دفاع آمریکا از حذف 40 هزار شغل نظامی و
17 هزار شغل رده غیرنظامی طی 2 سال آینده خبر داد.  روزنامه یو‌اس‌ای تودی آمریکا در این زمینه گزارش کرد که تعدیل این تعداد شغل در نیروی زمینی ارتش آمریکا می‌تواند تمام ماموریت‌های داخلی و خارجی ارتش را تحت‌الشعاع قرار دهد.  این در حالی است که در صورت کاهش خودکار بودجه نهادهای دولتی آمریکا، مانند آنچه در سال 2013 رخ داد، این احتمال نیز وجود دارد که 30 هزار شغل دیگر در رده‌های نظامی حذف شود.  نیروی زمینی ارتش آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان، نزدیک به 570 هزار نظامی در اختیار داشت.

سقوط بمب‌افکن روسی
در پی سقوط یک بمب‌افکن تمرینی روسیه در منطقه پاسیفیک، 2 خلبان آن کشته شدند. این پنجمین سانحه هوایی برای بمب افکن‌های روس در یک ماه گذشته میلادی محسوب می‌شود اما نخستین باری است که سانحه هوایی برای هواپیماهای روسی تلفات به همراه داشته است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک بمب افکن سوخو-24 حین برخاستن از باند در منطقه خاباروفسک در شرق دور روسیه و در ساعت 21:35 به وقت محلی دچار سانحه شد و 2 خلبان آن در دم جان باختند.

هشدار معترضان کنیایی به اوباما
معترضان کنیایی مخالف همجنس‌گرایی در تظاهرات خود در نایروبی به رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار دادند که نباید در جریان سفرش به این کشور درباره حقوق همجنس‌گرایان سخنی بگوید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در جریان این راهپیمایی اعتراضی ده‌ها تن حضور داشتند و تی‌شرت‌هایی با شعار «حفاظت از خانواده» به تن داشتند. معاون رئیس‌جمهوری کنیا نیز گفت: می‌خواهم این مساله را بیان کنم که ما باید از کشورمان دفاع کنیم و بر اعتقادمان بایستیم. از اوباما بترسید زمانی که درباره برابری سخن می‌گوید.

داعش هزاران کودک عراقی  را ربوده است
داعش اخیرا  111 کودک را در موصلِ عراق ربوده تا از آنها در اقدامات تروریستی خود استفاده کند. بدین ترتیب به گفته سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق، از زمان تصرف شهر موصل تاکنون یکهزار و 420 کودک معصوم عراقی توسط تکفیری‌ها ربوده شده‌اند. به گزارش السومریه نیوز، سعید مموزینی، با اعلام این خبر گفت: «این کودکان اغلب
10 تا 15 ساله هستند و برای شست‌وشوی مغزی به مراکز آموزشی، فکری و نظامی داعش منتقل شده‌اند تا به زور وادار به  آموزش نظامی شده و برای انجام عملیات تروریستی و اطلاعاتی به کار گرفته شوند.» مقامات محلی و امنیتی عراق نیز پیش‌تر از ربوده شدن 500 کودک در استان‌های دیاله و الانبار توسط ستیزه‌جویان تکفیری خبر داده بودند. با این حساب تعداد کودکان و نونهالانی که طی یک سال‌ونیم اخیر به اسارت این جنایتکاران درآمده‌اند بر هزاران تن بالغ می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec