مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از تخلف برخی واحدهای تولیدکننده محصولات سلولزی و بهداشتی با درج قیمتهای غیراقعی و تخفیفات کاذب خبر داد. اسماعیل مهدیپور با بیان اینکه درحال حاضر عرضه برخی از انواع محصولات سلولزی بهداشتی، بیش از میزان مصرف است به ایسنا گفت: به همین علت واحدهای تولیدکننده این محصولات با بهکارگیری شیوههای مختلف بازاریابی سعی در فروش بیشتر محصولات و حفظ و ارتقای موقعیت فعلی خود در بازار دارند. وی افزود: بررسیهای میدانی این سازمان حاکی از تخلف برخی از این واحدها بوده و عمده تخلفات نیز شامل ارائه تخفیفات غیرمتعارف به شبکه توزیع و عرضهکنندگان کالا به جای کاهش قیمت مصرفکننده و در برخی موارد ارائه تبلیغات خلاف واقع در فروش با تخفیفات ویژه است. مهدیپور ادامه داد: به عنوان نمونه تعدادی از واحدهای تولیدی محصولات سلولزی بهداشتی، با هدف افزایش فروش، چند عدد محصولات دستمال کاغذی را در بستهبندی واحد و با الصاق برگه تبلیغاتی به عنوان فروش با تخفیف ویژه به فروش میرسانند. وی در ادامه با اشاره به تبلیغات خلاف واقع در زمینه فروش این محصولات خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که قیمت فروش بسته 4 جعبهای بیش از مجموع هر یک از قیمتهای مصرفکننده مندرج روی 3 جعبه است که این مغایر با تبلیغات انجام شده و ادعای شرکتها بوده و با توجه به صراحت ماده 7 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب اغوا یا اشتباه مصرفکننده از جمله از طریق وسایل ارتباطی جمعی، رسانههای گروهی و برگه تبلیغاتی شود، ممنوع است و این اقدام واحدهای تولیدی نیز مغایر قانون و تخلف محسوب میشود. وی با تاکید بر اینکه عمده این تخفیفات واقعی نیست، تصریح کرد: در 2 سال گذشته بهرغم کاهش قابل توجه قیمت تیشو به عنوان ماده اولیه که سهم عمدهای از قیمت تمامشده دستمال کاغذی را داراست واحدهای تولیدی به جای کاهش قیمت مصرفکننده اقدام به ارائه تخفیفات غیرمتعارف به شبکه توزیع و فروش کردهاند و مصرفکنندگان کماکان از کاهش قیمتها بیبهره بودهاند. به گفته وی، متاسفانه تعدادی از واحدهای تولیدی همچنان برای کسب سود بیشتر اقدام به درج قیمتهای غیرواقعی مصرفکننده روی محصولات خود میکنند.