printlogo


کد خبر: 141912تاریخ: 1394/4/24 00:00
رویدادها

داستانی از ورود امام(ره) «در کوی نیکنامی» روزهای انقلاب
«در کوی نیکنامی» اثری داستانی از فاطمه فروغی در قالب مجموعه «روزهای انقلاب» برای نوجوانان است که به‌ تازگی توسط نشر سوره مهر منتشر شده است. به گزارش تسنیم، فاطمه فروغی، نویسنده کتاب «در کوی نیکنامی»، درباره این اثر گفت: این کتاب روایتی از ورود امام خمینی(ره) در 12 بهمن سال 57 است و داستان پدری بیان می‌شود که مشغول حرفه مطبوعاتی است و به خاطر تحقیقی که دخترش دارد مروری به خاطرات سال 57 دارد که هم‌ در زمان حال و هم در زمان گذشته این خاطرات به‌صورت داستانی روایت شده است.  وی ادامه داد: روایت این کتاب کاملاً تخیلی بوده و از مستندات خبری آن زمان بهره گرفته‌ شده است. این کتاب نوجوانان حال حاضر را با آن دوران آشنا می‌کند و قسمتی از یک انقلاب را مشخص می‌کند که در آن دوران چه فداکاری‌ها و چه گذشت‌هایی انجام گرفت تا این انقلاب به پیروزی برسد.  

انتقاد علی‌محمد مؤدب از دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس‌جمهور:
بهتر است مسؤولان در این نوع دیدارها وقت بگذارند
مدیر مؤسسه شهرستان ادب با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و  هنر گفت: تعداد بازیگران و سینماگران بیشتر از شاعران و نویسندگان بود. تلقی آقایان از هنرمند بیشتر معطوف به بازیگران و سینماگران است. به گزارش تسنیم، علی‌محمد مؤدب با اشاره به دیدار اخیر رئیس‌جمهور با اهالی فرهنگ و هنر و ارزیابی کلی خود از این مراسم گفت: من در این جلسه حضور داشتم. این دیدار خیلی زمانش کم بود و به طور محدودی برگزار شد. به نظر می‌رسید وقت رئیس‌جمهور کم بود و بیشتر یک مراسم افطاری بود. در واقع این مراسم به صورت آنچه جلسه گفت‌وگو باشد، نبود. بیشتر یک جلسه افطاری و جلسه‌ای برای احترام به هنرمندان در حد یک ‌میهمانی بود. مؤدب درباره اینکه چرا در این دیدار نمایندگان صنوف مختلف هنری صحبت نکردند و آیا این نقصی برای این دسته از دیدارهاست یا خیر، یادآور شد: به نظر می‌رسید وقت رئیس‌جمهور این‌بار به خاطر مسائل هسته‌ای کم بود و در مجموع این جلسه به صورت گفت‌وگو که در دوره قبلی آن برقرار بود، برگزار نشد. وی با بیان اینکه بخشی از نواقص این دیدار در شلوغی برنامه‌های رئیس‌جمهور بوده است، ادامه داد: بهتر است مسؤولان در این نوع دیدارها وقت بگذارند تا فرصتی هم باشد که نمایندگان صنوف مختلف حرف بزنند.

ابراهیم فیاض در نشست افطاری جبهه فرهنگی انقلاب:
باید اندیشه‌های خود را تئوریزه کنیم
ابراهیم فیاض با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره ادامه مبارزه با استکبار جهانی گفت: استکبارستیزی مدلش تغییر می‌کند؛ یکبار خط مقدم عراق است و یکبار جنگ‌های مهم‌تر مانند جنگ‌های علمی و فرهنگی. به گزارش فارس، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در مراسم افطاری اهالی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه واقعیت‌های غیرقابل پیش‌بینی در حال رخ دادن است، افزود: جهان در راه پیشرفت است و واقعیت‌های نو هر روز در راه است و بدانید فروپاشی جهانی رخ داده و از یمن تا سوریه و تا اوکراین جنگ‌ها در حال انجام است. فیاض با بیان اینکه باید آماده باشیم، تصریح کرد: ما باید حلقه‌های تئوریک داشته باشیم و اندیشه‌های خود را تئوریزه کنیم اما متاسفانه دانشگاه و مراکز مطالعاتی ما عقب مانده است در حالی که باید آینده را بسازیم. این استاد دانشگاه مشکل امروز را در 2 چیز دانست و تاکید کرد: مشکل اول خوش‌بینی بیش از حد است که  در دولت نیز دیده می‌شود که البته آنها هم الان متوجه شده‌اند چرا که هیچ قراردادی این روزها نوشته نمی‌شود جز برای شکستن و همانطور که دیدید قرارداد مینسک نوشته شد اما نه روسیه و نه آمریکا به آن متعهد نماندند. وی افزود: حال اگر با عزت، حکمت و مصلحت به توافقی که خواسته رهبری است برسیم برد جهانی کردیم و اینکه بعد از توافق بفهمیم چه کنیم مهم است مانند اینکه باید می‌فهمیدیم بعد از جنگ چه کنیم. بنابر این گزارش، در ششمین مراسم افطاری یاران عماری، محمدمهدی سیار، مرتضی امیری‌اسفندقه و علی‌محمد مودب شعرخوانی کردند و از پدران مرحوم احمدی‌سخا و مطلبی تجلیل شد. در این مراسم همچنین از برگزیدگان نهضت فیلمسازی آماتور «حق هسته‌ای» جشنواره عمار تقدیر به عمل آمد.


Page Generated in 0/0060 sec