printlogo


کد خبر: 141923تاریخ: 1394/4/24 00:00
چهارگوشه

خرید نظامی 10 میلیارد دلاری هند از آمریکا
آمریکا با امضای توافقنامه ۱۰ میلیارد دلاری نظامی با هند، روسیه را پشت سر خواهد گذاشت و بزرگ‌ترین شریک مقامات دهلی‌نو خواهد شد، در حالی که روسیه پیش از این بزرگ‌ترین تامین‌کننده سلاح هند بود. به گزارش دفتر شبه‌قاره تسنیم به نقل از «اکسپرس‌نیوز»، با این توافق دولت هند علاوه بر توافقنامه متفاوت دفاعی با کشورهای مختلف، بزرگ‌ترین واردکننده سلاح آمریکا در سراسر جهان خواهد شد. آمریکا با امضای توافقنامه ۱۰ میلیارد دلاری برای ۸ سال آینده، مسکو را در این باره پشت سر خواهد گذاشت.

صفحه توئیتر فارسی بی‌بی بچه‌کش
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدام به راه‌اندازی حساب توئیتری فارسی‌زبان کرد. به گزارش مهر، این حساب که در واپسین ساعات روز دوشنبه بسیار عجولانه راه‌اندازی شده، در همان ساعات ابتدایی، واکنش منفی بسیاری از مردم را به همراه داشته است. دفتر نتانیاهو این حساب را تایید کرد. صفحه این حساب به قدری ناشیانه و با عجله ایجاد شده است که در اولین توئیت‌های «بی‌بی بچه‌کش» درباره توافق هسته‌ای ایران، غلط‌های املایی فاحش وجود دارد.

آزادی نبیل رجب از زندان بحرین
حمد بن عیسی آل‌خلیفه، شاه بحرین دوشنبه نبیل رجب، فعال مدافع حقوق بشر بحرینی را به دلیل وضعیت وخیم جسمانی‌اش عفو و از زندان آزاد کرد. آزادی نبیل رجب در حالی صورت گرفته است که دادگاه استیناف بحرین در اواسط ماه مه ‌حکم 6 ماه زندان صادرشده علیه وی به اتهام توهین به 2 وزارتخانه دفاع و کشور در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر را تایید کرده بود. این فعال حقوق بشر به دلیل شرایط نامساعد در زندان‌های بحرین دچار بیماری شده و وضعیت جسمانی وی نامناسب گزارش شده است.

ارتش یمن محموله سلاح سعودی را کشف کرد
نیروهای مقاومت یمن یک محموله اسلحه را که توسط هواپیمای سعودی در استان لحج فرو ریخته شده بود، کشف و ضبط کردند.به گزارش العالم، خبرگزاری سبأ روز سه‌شنبه گزارش داد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک محموله بزرگ اسلحه را پیش از رسیدن به دست تروریست‌های تکفیری در استان لحج در جنوب این کشور کشف و ضبط کردند.یک منبع نظامی بدون عنوان نام  گفته است همکاری ارتش، کمیته‌های مردمی و مردم شهر حوطه مرکز استان لحج قاچاق محموله بزرگ اسلحه را که در یک کامیون جاسازی شده بود، خنثی کرد. این چندمین محموله تسلیحات و مهمات در یمن است که پیش از رسیدن به دست مزدوران هادی، رئیس‌جمهوری فراری یمن کشف و ضبط می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec