printlogo


کد خبر: 142568تاریخ: 1394/5/6 00:00
سرخط خبر

 مهدی کاظم‌نژاد، مدیر کل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه لغو مصوبه دریافت مابه‌التفاوت بر واردات جو را به شورای اقتصاد پیشنهاد کرد.
 علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس هماهنگی با فدراسیون‌ها همه قراردادهای ورزشکاران برای ما فرستاده می‌شود و شرط بستن قرارداد جدید پرداخت مالیات است.
 مهدی صادقی‌نیارکی، مدیر‌کل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع صادرات بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی در 3 ماه اول سال ۱۳۹۴ از نظر وزنی ۳۹۷ هزار تن و به ارزش تقریبی ۶۴۰ میلیون دلار بوده است.
 طبق بخشنامه بانک مرکزی، گیرندگان تسهیلات ارزی تا 3‌ماه فرصت دارند بدهی خود به قیمت روز گشایش را با بانک عامل تأدیه یا تعیین تکلیف کنند.
 بانک مرکزی، بانک‌ها را از ارائه هرگونه تضمین و تعهدی برای ضمانت بازپرداخت تسهیلات و تعهدات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و متقابلاً از پذیرش تضمین سایر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز برای ضمانت بازپرداخت منابع تخصیصی منع کرد.
 علی اقبالی، مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار از جایگزینی۳۹۶۲نفر نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی خبر داد.
 علی قنبری، معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه مصرف سالانه شکر در کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و پیش‌بینی تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، گفت: برای تأمین‌کسری ۸۰۰ هزار تنی، این محصول توسط بخش خصوصی و دولتی وارد می‌شود.
 غلامرضا میری، نایب‌رئیس شورای ملی زعفران گفت: هرکیلوگرم زعفران در بازار بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان ارزان شده است.
 ماشاءالله عظیمی، دبیر‌کل اتاق تعاون ایران از برگزاری منظم نشست‌های تخصصی کارگروه بورس تعاون در سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: دبیرخانه این بورس در سازمان بورس تشکیل شده و موانع قانونی آن در این نشست‌ها برطرف خواهد شد.
 مهدی کرباسیان، رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو اظهار داشت: به‌منظور حذف واسطه گره‌های‌های مخرب در بازار مس کاتد و هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی صنایع مس ایران، از اردیبهشت امسال مس‌کاتد در بازار آزاد به‌فروش نرسیده و معاملات این محصول در بورس کالای ایران انجام شده است.
 قیمت گمرکی هر کیلو خاویار صادراتی در 3 ماه اول امسال به 2000 دلار می‌رسد و این در حالی‌‌است که این قیمت در سال قبل حدود 870 دلار بوده ‌است.
 محمدحسین داجمر، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود اینکه شرکت‌های کشتیرانی ایران از لیست تحریم‌ها خارج شده‌اند هنوز کشتی‌های ما نمی‌توانند به بنادر برخی کشورها وارد شوند و برای بارگیری‌ کالا اقدام کنند.
 حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش از انجام رایزنی جهت لغو تحریم‌های مربوط به صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا خبر داد و گفت: تا سال 1388 حدود 80 میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شد که حدود یک پنجم بازار صادرات کشور را تشکیل داده است.
 ایرج هوسمی، رئیس اتحادیه چایکاران شمال از برداشت بیش از 60 هزار تن برگ سبز چای خبر داد و گفت: پرداخت نامنظم مطالبات، زندگی چایکاران بی‌بضاعت را مختل کرده است.
 ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر ‌تهران، با اشاره به تخلف یک مجتمع تجاری در حال ساخت در منطقه یک تهران (خیابان باهنر) گفت: در تاریخ 30 بهمن ماه سال 89 این مجتمع تجاری به متراژ 5600 متر پروانه ساخت دریافت می‌کند اما 32هزار و600 متر متراژ تخلف این مجتمع اعلام شده است که 19هزار متر آن در کمیسیون ماده 100 اثبات شده است.
 امیرحسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت از کاهش ۶۸ درصدی واردات خودرو در ۲ ماه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت‌ زمان مشابه سال قبل خبر داد.
 رضا عباسقلی، مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه و تجارت گفت: بازار بسیاری از کشورها از جمله عراق، افغانستان و کشورهای سی‌آی‌اس را به دلیل ضعف در کیفیت برخی محصولاتمان از دست داده‌ایم.
 علیرضا طاری‌بخش، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: اغذیه‌فروشی‌ها و ساندویچی‌های تک شعبه،‌ مجاز به دریافت مالیات ارزش افزوده نیستند اما در کنار فراخوان چلوکبابی‌ها و رستوران‌ها، فست‌فودها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند رفاه و شهروند موظف به پرداخت مالیات ارزش افزوده کالاهای تعیین‌شده هستند.


Page Generated in 0/0054 sec