printlogo


کد خبر: 142598تاریخ: 1394/5/6 00:00
اخبار

بازخوانی مطالبات رهبری از مذاکرات هسته‌ای
«عقب‌نشینی ممنوع» عنوان کتابی است که در آن بررسی نظرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در باب مذاکرات هسته‌ای از مرداد 92 تا اسفند 93 آمده است که مرحوم حجت‌الاسلام مهدی مطلبی آن را تدوین کرده و موسسه شهید کاظمی منتشر کرده است. این کتاب که در آن با توجه به ترتیب زمانی، بیانات رهبری آورده شده، مواضع ایشان پیرامون مسأله هسته‌ای مطرح شده است. نویسنده در این کتاب هیچ تحلیل و سخنی از خود نیاورده و تنها به بیانات رهبر معظم انقلاب اکتفا کرده و آنها را در یک مجلد گردآورده است. این کتاب از سوی موسسه شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است.

«پایتخت۴» بهترین سریال ماه رمضان شد
هفته‌نامه سروش نتایج نظرسنجی خود را از بازیگران، هنرمندان و عوامل تلویزیون درباره بهترین سریال و برنامه تلویزیونی ماه مبارک رمضان سال ۹۴ منتشر کرد. به‌‌گزارش تسنیم، در این نظرسنجی که کارگردانان، بازیگران، نویسندگان و برخی مجریان برنامه‌های تلویزیونی در آن مشارکت داشتند سریال «پایتخت 4» با 201 امتیاز به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان بهترین سریال و «خندوانه» با 180 امتیاز به کارگردانی رامبد جوان به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان 94شناخته شد. در نظرسنجی سروش همچنین آمده است؛ مجموعه «دردسرهای عظیم2» با 131 امتیاز و «گاهی به پشت سر نگاه کن» با 90 امتیاز بعد از «پایتخت 4» رتبه‌های دوم تا سوم را کسب کردند و همچنین 2 برنامه «ماه‌عسل» با 146 امتیاز و «جشن رمضان» با 13 امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را در بین برنامه‌های تلویزیونی کسب کردند. در این نظرسنجی به ترتیب سیروس مقدم، برزو نیک‌نژاد و مازیار میری عنوان بهترین کارگردان را به خود اختصاص دادند.

نبرد تکاوران ایرانی به کتاب درآمد
«تکاوران نیروی دریایی بوشهر در خرمشهر»، «ذکر حمید»، «نبرد لرده» و «بار دگر نادر» عنوان آخرین کتاب‌های سیدقاسم یاحسینی است که بزودی به چاپ خواهند رسید. به گزارش تسنیم، سیدقاسم یاحسینی درباره آثاری که در دست نگارش دارد، گفت: در حال حاضر 4 اثر آماده انتشار دارم. اولین اثر با عنوان «تکاوران نیروی دریایی بوشهر در خرمشهر» به خاطرات شفاهی علی‌اکبر پیرپور می‌پردازد. کتاب دیگری نیز با عنوان «ذکر حمید» آماده است که در این کتاب به زندگینامه رزمنده‌ای به نام محمد دادگسترنیا پرداخته‌ام. دادگسترنیا افتخار 59 سال معلمی را داشته و یکی از معلمان مشهور تهران است.  یاحسینی افزود: «نبرد لرده» نیز عنوان کتاب دیگری است که حماسه زنان و مردان کوه‌نشین در منطقه لرده استان بوشهر را روایت می‌کند. مردم این منطقه در اواخر جنگ اول جهانی با یک ستون انگلیسی به مبارزه می‌پردازند و انگلیسی‌ها را شکست می‌دهند. وی درباره آخرین اثری که به اتمام رسانده است، گفت: آخرین کتابی که تمام کردم کتابی با عنوان «بار دگر نادر»، درباره شهید نادر مهدوی است که امسال توسط بسیج و مراکز نظامی وابسته به سپاه پاسداران به‌عنوان شهید شاخص شناخته‌ شده‌ است. شهید نادر مهدوی همان شخصی هستند که 20 مهرماه سال 66 در یک نبرد نابرابر با نیروی دریایی آمریکا یک هلی‌کوپر آمریکایی را سرنگون کرد و در نهایت خود و جمعی از همراهانش به شهادت رسیدند. این کتاب براساس روایت خاطرات شفاهی دوستان و همرزمان این شهید از بدو تولد تا پس از شهادت نوشته شده است.

اکران «رستاخیز» با اعمال اصلاحات
سخنگوی وزیر ارشاد گفت فیلم رستاخیز به شرط اعمال اصلاحاتی، اکران خواهد شد. به گزارش تسنیم، در نشست خبری سخنگوی وزارت ارشاد، طبق پیش‌بینی‌ها سوال‌ها به ماجرای فیلم جنجالی این روزهای سینمای ایران کشیده شد. نوش‌آبادی از تصمیم برای اکران این فیلم خبر داد اما به شرط اعمال اصلاحاتی که ظاهرا تهیه‌کننده و کارگردان کار آن را هنوز نپذیرفته‌اند. نوش‌آبادی گفت: به دلیل احترام به نظر مراجع تقلید، این فیلم به صورت موقت تعلیق شده است اما احتمالا با اضافه کردن یک افکت تصویری و گذاشتن نور بر صورت یکی از شخصیت‌ها، فیلم اکران خواهد شد.


Page Generated in 0/0064 sec