printlogo


کد خبر: 142599تاریخ: 1394/5/6 00:00
رویدادها

آثار راه‌یافته به جشنواره تئاتر رضوی اعلام شد
هیات بازبینی بخش مسابقه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی اسامی ۱۲ نمایش را برای حضور در مرحله نهایی اعلام کرد. به گزارش تسنیم، هیات بازبینی بخش مسابقه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی متشکل از حسین فرخی، آرش دادگر و محمدحسین ناصربخت، اسامی 12 نمایش را برای حضور در مرحله نهایی اعلام کردند. اعضای هیات بازبینی بخش مسابقه جشنواره، 12 اثر را برای حضور در این بخش معرفی کردند که بر این اساس، نمایش «سفر» به کارگرادانی یعقوب صدیق‌جمالی و نویسندگی علی میرزا عمادی از آذربایجان‌شرقی، نمایش «رستگاری در شب دور» به کارگردانی مژده ساعی و نویسندگی طلا معتضدی و نمایش «مسلخ عشق» به کارگردانی امیرمهاجرسلطانی و رضا رمضانی و نویسندگی امیرمهاجر سلطانی از تهران از جمله نمایش‌های منتخب هستند. همچنین « تاکسی زرد» به کارگردانی محمد حسن‌زاده و نویسندگی عباس جانفدا از خراسان رضوی، «آسا» به کارگردانی و نویسندگی مهدی آشوغ، «بیداری در خواب هزار من» به کارگردانی حسین کارگر و نویسندگی علی ثقفی از خوزستان و « چهارقدم» به کارگردانی میثم ملازینل و نویسندگی پویان اصغری از قزوین از دیگر آثار راه یافته به این بخش هستند. نمایش‌های «روزهای اتفاقی» به نویسندگی و کارگردانی کامران شهلایی، «عکس اتفاق عزیز» به کارگردانی سعید نوروزی و نویسندگی سیدمحمد مساوات، «این یوسف» به کارگردانی نعمت اسدی‌مرام و نویسندگی مرتضی اسدی‌مرام از کرمانشاه، «‌آش با طعم زهر» به کارگردانی محمد رسائلی و نویسندگی مجید کاظم‌زاده‌مژدهی و «سوغات سربی» به کارگردانی پوریا کریمی و نویسندگی امیر زاوش از استان گیلان از دیگر نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه دهمین جشنواره تئاتر رضوی هستند. دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مردادماه امسال به دبیری حسین ثابت‌قدم وحید در خراسان شمالی (بجنورد) برگزار می‌شود.

«خاطره»‌ها تکرار می‌شود
مجری و تهیه‌کننده برنامه «خاطره» از پیش‌تولید سری دوم این مجموعه با توجه به درخواست‌های مردم خبر داد.  به گزارش مهر، لعیا عباس‌میرزایی درباره این برنامه گفت: این برنامه گذری بر آرشیو صدا و سیما بویژه برنامه‌هایی است که در دهه ۶۰ و ۷۰ و حتی در سال‌های ۵۸ و ۵۹ از شبکه یک پخش شده است. وی ادامه داد: «خاطره» از قبل از ماه مبارک رمضان روی آنتن رفت و به دلیل درخواست‌های مردم همچنان ادامه دارد. حدود ۱۳ قسمت از سری اول آن باقی مانده است و بعد از آن قرار است سری دوم این مجموعه را تولید کنیم که هم‌اکنون در پیش‌تولید این کار هستیم. وی با اشاره به جزئیات دیگری از برنامه «خاطره» توضیح داد: فضای برنامه بیشتر گرافیکی و آرشیوی است و در این بخش همه آنچه برای ما از آن سال‌ها نوستالژیک بوده، آورده شده است. به طور مثال بخش‌هایی از خبرهای بهرام(قاسم) افشار و فواد بابان از گویندگان خبر قدیمی صداوسیما یا سریال‌هایی که در آن زمان بیشترین طرفدار را داشتند در برنامه آورده شده است. عباس‌میرزایی به بخشی از این برنامه اشاره کرد و گفت: در بخش پایانی برنامه نیز عکس‌های مردم نمایش داده می‌شود؛ عکس‌های خانوادگی که به دهه ۶۰ و ۷۰ مربوط می‌شود و مردم برای ما ارسال می‌کنند. برنامه «خاطره» هر هفته پنجشنبه‌ها بعد از خبر ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود و تکرار آن جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

اجرای طرح یک روز « خادمی ملت»
دیوار منزل پیرزن روستایی توسط جمعی از مسؤولان عالی بسیج در طرح یک روز «خادمی ملت» ساخته شد. به گزارش فارس، در اردوی جهادی منتظران خورشید که در روستاهای بخش مرکزی استان قم برگزار شد، جمعی از مسؤولان عالی بسیج نیز حضور یافتند. در این اردو که طرح «خادمی ملت» نام گرفته بود معاونان و مسؤولان اقشار تخصصی بسیج همراه با جهادگران، دیوار منزل یک پیرزن روستایی را ساخته و این پروژه را افتتاح کردند.  گفتنی است بسیج طرح «خادمی ملت» بزودی با حضور سایر مسؤولان عالی بسیج در دیگر اردوهای جهادی کشور اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec