printlogo


کد خبر: 142603تاریخ: 1394/5/6 00:00
اخبار

آندو جوایزش را به شهدا تقدیم کرد
کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ایران جایزه خود به عنوان بهترین هافبک لیگ برتر را به شهدای شهر تبریز تقدیم کرد. آندرانیک تیموریان درباره غیبتش در مراسم برترین‌های فوتبال ایران اظهار کرد: اگر زودتر به من اطلاع می‌دادند شاید می‌توانستم در مراسم شرکت کنم اما مسؤولان سازمان لیگ روز چهارشنبه هفته پیش در حالی که فقط 3 روز به برگزاری مراسم مانده بود با من تماس گرفتند که من هم هرچه تلاش کردم نتوانستم گذرنامه‌ام را ازمسؤولان باشگاه ام‌الصلال قطر دریافت کنم. وی افزود: تیم جدیدم برای برگزاری اردوی تدارکاتی هفته آینده عازم هلند است و گذرنامه من را باشگاه برای ارجاع به سفارت هلند در قطر تحویل گرفته و امکان بازگرداندن گذرنامه و اقدام برای سفر به ایران در زمان کوتاه وجود نداشت. از طرفی چون گذرنامه‌ام را تازه عوض کرده بودم باید برای گرفتن ویزای قطر هم در این فرصت کم اقدام می‌کردم تا برای بازگشت دوباره به این کشور دچار مشکل نشوم اما متاسفانه در این زمان اندک که در ایام تعطیلی هم بود فرصتی وجود نداشت تا اقدام کنم. تیموریان درباره اینکه با وجود انتخاب شدن به عنوان برترین هافبک سال و قرار گرفتن در این پست بالاتر از قاسم حدادی‌فر در اقدامی عجیب به عنوان مرد سال فوتبال ایران برگزیده نشد، گفت: مهم‌تر از این مساله صحبت‌هایی بود که مسؤولان در آن مراسم درباره شهدای جنگ تحمیلی به زبان آوردند. در جریان صحبت‌هایی که درباره شهدای عزیزمان انجام شد قرار گرفتم و باید از افرادی که نام شهدا را در این مراسم به زبان آوردند، تشکر ویژه کنم. وی افزود: بدون شک اگر شهیدان آن رشادت‌ها را به خرج نمی‌دادند اکنون کشورمان در این آرامش و امنیت به سر نمی‌برد. شنیدم آقای قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران در آن مراسم نمادی که به عنوان برترین باشگاه به آنها اهدا شد را تقدیم شهدا کردند. من هم قصد دارم همین کار را انجام دهم چون عمیقا نسبت به شهدای عزیز کشورمان احساس دین می‌کنم. می‌خواستم نمادی که به‌عنوان بهترین هافبک به من اهدا شد را تقدیم شهیدان 8 سال دفاع‌مقدس شهر تبریز کنم. از آقای عباسی و آقای ذوالفقاری مدیرعامل و سرپرست باشگاه تراکتورسازی می‌خواهم این نماد را تقدیم موزه شهدای شهر تبریز کنند تا شهیدان بدانند ما ورزشکاران به یادشان هستیم.

توافق صداوسیما و فدراسیون فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال گفت درپی نشستی مشترک در موضوع حق پخش تلویزیونی با صداوسیما به توافق رسیده است. نشست مشترکی با حضور علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و قائم‌مقام سازمان صدا و سیما برگزار شده است و طی آن طرفین درباره حق پخش تلویزیونی به توافق رسیده‌اند. علی کفاشیان هرچند اشاره‌ای به جزئیات این تفاهم‌ها نکرده اما درگفت‌وگویی دراین باره گفته است این جلسه در ادامه جلسات گذشته بوده و گفت‌وگوهای خوب و روشنی انجام شده و طرفین به تفاهم‌هایی هم رسید‌ه‌اند.

کفاشیان رئیس شد!
علی کفاشیان صاحب صندلی ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. با تایید اعضای هیأت اجرایی AFC، علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شد. پروسه انتخاب رؤسا و نایب رئیس‌های کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به این صورت است که رؤسا و نواب رئیس باید عضو کمیته اجرایی AFC باشند که بر این اساس علی کفاشیان نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو هیأت رئیسه AFC به ریاست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی رسید. کفاشیان اغلب کارمندان این فدراسیون را برای عضویت در کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد کرده بود اما از لیست بلندبالایی که کفاشیان به ‌ای‌اف‌سی داده بود تنها ۸ نفر پذیرفته و بقیه رد شدند. در لیستی که فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، تقریبا نام بیشتر مردان و زنانی که در فدراسیون کار می‌کنند دیده می‌شد. از خود کفاشیان و مهدی تاج گرفته تا هوشنگ نصیرزاده و امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون. براساس مقررات، از هر کشور تنها یک نفر می‌تواند در یک کمیته عضو باشد. از طرف دیگر عضویت فرد در یک کمیته، مانع عضویت او در کمیته‌های دیگر خواهد بود، با این وجود فدراسیون فوتبال ایران برای برخی کمیته‌ها 2 یا 3 نفر را پیشنهاد داده است. عجیب‌تر اینکه در فهرستی که گفته می‌شود فدراسیون به ای‌اف‌سی فرستاده، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، برای عضویت در دو کمیته پیشنهاد شده است. گفته می‌شود زهره هراتیان برای عضویت در کمیته پزشکی، محمد درخشان برای کمیته مالی، علیرضا اسدی برای عضویت در کمیته مسابقات، جهانگیر بیگلری و وثوق احمدی برای کمیته استیناف و انضباطی تایید شده‌اند.


Page Generated in 0/0056 sec