printlogo


کد خبر: 142610تاریخ: 1394/5/6 00:00
چهارگوشه

تداوم حملات مسلحانه به مراکز دینی در آمریکا
اوایل صبح دیروز در یک حمله مسلحانه، یک فرد مسلح با چاقو به یک مرکز مشاوره دعا و عبادت در بالتیمور آمریکا حمله کرد و یک نفر را کشت و 2 نفر را نیز زخمی کرد. این حادثه در مرکز مشاوره دعا و عبادت «آنا» در بالتیمور به وقوع پیوست. حال یکی از زخمی‌های این حادثه در وضعیت بحرانی است. هفته گذشته نیز یک جوان سفیدپوست آمریکایی به سمت یک کلیسای تاریخی سیاهپوستان در «کارولینای جنوبی» حمله کرد و 9 فرد سیاهپوست را به ضرب گلوله کشت.

اخبار ضد و نقیض از استعفای ابومازن
برخی منابع خبری از استعفای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تا 2 ماه دیگر خبر دادند. در همین ارتباط، کانال اول تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع فلسطینی گزارش داد محمود عباس به دلایل نامعلومی تا 2 ماه دیگر از سمت خود استعفا خواهد کرد. محمود عباس که دارای بالاترین مقام سیاسی جنبش فتح است، از سال ۲۰۰۵ بعد از مرگ یاسر عرفات، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده گرفت.

احتمال بازگشایی بازار بورس یونان
در ادامه تعطیلی یک‌ماهه بورس یونان، یک سخنگوی بازار بورس این کشور از احتمال بازگشایی بورس آتن در روز سه‌شنبه (امروز) خبر داد. بازار بورس یونان از یک‌ماه پیش تاکنون به دلیل بحران مالی حاکم بر این کشور تعطیل است. بورس یونان از
 29 جولای بسته شد و از همان تاریخ برنامه کنترل سرمایه توسط دولت این کشور به اجرا در آمد. در آن زمان شاخص کل سهام یونان از اوج خود در سال جاری میلادی 16 درصد سقوط کرد و نسبت به دیگر بورس‌های اروپایی عملکرد بسیار ضعیفی به نمایش گذاشت.

پیشگویی بزرگ‌ترین مورخ صهیونیست درباره نابودی اسرائیل
همزمان با انتقاد رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از هشدارها و تلاش‌های نتانیاهو برای ایجاد ترس و هراس نزد صهیونیست‌ها، بزرگ‌ترین مورخ صهیونیست خواستار برکناری نتانیاهو شد و نسبت به نابودی این رژیم طی یک یا 2 نسل آینده هشدار داد. در همین راستا، نیمی از صهیونیست‌ها در نظرسنجی یک سازمان صهیونیستی به نام «موزه اراضی کتاب مقدس در قدس» که در آستانه سالروز «تخریب معبد موهوم» صورت گرفت، نسبت به نابودی کامل رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کردند.

هواپیمای اون سقوط کرد؟
رسانه‌های دولتی کره‌جنوبی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی ویلایی در نزدیکی منطقه «وونسان» دارد و یک هواپیمای خصوصی که از نوع سسنا-172 است و کیم جونگ اون شبیه آن را دارد، در نزدیکی این منطقه سقوط کرده است. یونهاپ افزود این هواپیما 15 جولای سقوط کرده است. یکی از مقام‌های کره‌جنوبی مدعی شد که این سقوط توسط ارزیابی‌های اطلاعاتی سئول و واشنگتن تایید شده اما رسانه دولتی پیونگ‌یانگ نه این گزارش سقوط را تایید و نه آن را رد کرده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec