printlogo


کد خبر: 142782تاریخ: 1394/5/10 00:00
جمعه خشم در واکنش به ‌زنده سوزاندن نوزاد فلسطینی و خانواده‌اش توسط صهیونیست‌ها
انتفاضه‌ای با نام علی

گروه بین‌الملل:  نام «علی سعد دوابشه» نوزاد شهید فلسطینی که زنده در آتش اسرائیلی‌ها سوخت، شعله یک انتفاضه جدید علیه اشغالگران قدس را برافروخته است. شهادت این طفل باعث شد خشم فلسطینیان در روزی که «جمعه خشم» نامیده شده بود، فزونی گیرد. تعدادی از محافل فلسطینی و عربی جمعه گذشته را روز خشم و ابراز تنفر از دشمن صهیونیستی و حمایت از مسجد مبارک الاقصی و پشتیبانی از خدام مسجد مبارک الاقصی اعلام کرده بودند، خدامی که به‌تازگی آماج حملات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند.   3 روز پس از آنکه سازمان جهانی عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای رژیم اسرائیل را به دلیل جنگ اخیر علیه نوار غزه جنایتکار جنگی معرفی کرد، صهیونیست‌های شهرک‌نشین در شهرکی واقع در جنوب نابلس در کرانه باختری فاجعه آفریدند. بامداد جمعه شهرک‌نشینان صهیونیست در یک اقدام وحشیانه و هولناک، 2 منزل مسکونی فلسطینیان ساکن شهرک دوما در جنوب نابلس را به آتش کشیدند، سپس شعارهایی نژادپرستانه روی در و دیوار آن نوشتند. به گفته شاهدان عینی، شهرک‌نشینان صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت پا به فرار گذاشتند. در جریان این اقدام هولناک، اعضای خانواده دوابشه زنده‌زنده در آتش سوختند که البته «علی» کودک شیرخوار 5/1 ساله آنها بلافاصله شهید شد. بقیه اعضای خانواده نیز وضعیتی وخیم دارند. سخنگوی بیمارستان شیبا گفت وضعیت مادر و خواهر این خانواده که در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند، خطرناک است به طوری که مادر 90 درصد و دختر نیز 60 درصد بدنش سوخته است. بیمارستان سوروکا هم که پدر این خانواده در آن بستری است از سوختگی 80 درصدی او خبر داد. طبق گزارش هر دو بیمارستان، قربانیان این حادثه در کما به سر می‌برند و با تنفس مصنوعی زنده هستند و شانس این 3 تن برای زنده ماندن پایین است.  در همین حال مشیر مصری، نماینده مجلس فلسطین در گفت‌وگوی دیروز خود با شبکه الاقصی گفت: «خون این کودک شیرخوار فلسطینی هرگز هدر نخواهد رفت و باید نقطه آغاز یک انقلاب گسترده علیه اشغالگران باشد. انتفاضه و خیزش ملی تنها ابزار جلوگیری از جنایت اشغالگران است».  او از تشکیلات خودگردان خواست دست مقاومت را برای رویارویی با صهیونیست‌ها در کرانه باختری باز گذارد و به روند بازداشت‌های سیاسی خاتمه بخشد. از نظر او سیاست همکاری امنیتی با اشغالگران باعث شده است صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان یهودی به روند جنایت‌های خود تداوم بخشند و به خودشان جرات به راه انداختن کشتار، سرقت اراضی و شهرک‌سازی را بدهند. این عضو برجسته حماس همچنین از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان خواست از سیاست‌های ابومازن در همکاری امنیتی با اشغالگران پیروی نکنند و به حفظ میهن و خون هموطنان توجه کنند.
اعلان جنگ به شهرک‌نشینان صهیونیست
جنبش «فتح» فلسطین این جنایات بزدلانه یهودیان را جنایتی علیه بشریت دانست. احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح کابینه نتانیاهو را مسؤول این جنایت دانست. جنبش حماس نیز در کرانه باختری اعلام کرده بود برای یاری رساندن به مسجدالاقصی و حمایت از شهر قدس تظاهرات کنند. حماس همچنین اعلام کرد: از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم برای دفاع از الاقصی و پاسخ به کشته شدن این کودک شیرخواره آماده باشند. حسام بدران، سخنگوی جنبش حماس در خارج از فلسطین جنایت شهرک‌نشینان اسرائیلی در سوزاندن و به قتل رساندن علی دوابشه، طفل شیرخواره و خانواده‌اش  را نیازمند پاسخی درخور دانست و گفت: «این جنایت، نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان آنها را به یک هدف مشروع برای مقاومت در هر مکان و وضعیتی تبدیل می‌کند و این قاتلان با پاسخی مناسب با جنایت‌هایشان روبه‌رو خواهند شد.» او از اهالی کرانه باختری خواست در خروش مردمی گسترده برای دفاع از مسجدالاقصی و پاسخ به جنایت سوزاندن این کودک شرکت کنند. حتی تشکیلات خودگردان نیز با همه تعارفاتش با رژیم تل‌آویو، سوزاندن کودک شیرخواره فلسطینی را محکوم کرد. نبیل ابوردینه، سخنگوی این تشکیلات با یادآوری حادثه سوزاندن یک کودک دیگر فلسطینی، محمد ابو خضیر، گفت: «جنایت سوزاندن دوابشه در نابلس در صدر پرونده‌هایی خواهد بود که قصد داریم آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل تقدیم کنیم. سکوت جامعه بین‌المللی در قبال این جنایت‌ها و فرار تروریست‌های قاتل از مجازات باعث وقوع جنایت آتش‌زدن کودک شیرخواره فلسطینی شد». جنبش مقاومت اسلامی همچنین تأکید کرد به شهادت این کودک پاسخ استثنایی داده خواهد شد و مقاومت می‌داند چگونه به این جنایت درس سختی بدهد. در این میان، هزاران سرباز اسرائیلی در پی حادثه سوزاندن منزل این فلسطینی در منطقه نابلس در حالت آماده‌باش کامل درآمدند. در همین راستا یک مقام جنبش جهاد اسلامی از پاسخ بی‌درنگ ملت فلسطین به تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست خبر داد و کمیته خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایت شهرک‌نشینان صهیونیست خواستار افزایش مقاومت و اعلام جنگ علیه این شهرک‌نشینان شد. جنبش مقاومت همچنین با محکوم کردن اقدام آمریکا در ارائه جنگنده‌های پیشرفته نظامی به رژیم صهیونیستی، واشنگتن را شریک جنایات جنگی این رژیم در حق ملت فلسطین دانست و این اقدام را بویژه پس از گزارش سازمان عفو بین‌الملل که در آن به جنایات جنگی دشمن صهیونیستی در حمله به رفح (جمعه سیاه) در اول ماه آگوست سال 2014 اشاره شده است، حمایت رسمی از تروریسم سازماندهی شده رژیم صهیونیستی برشمرد. رژیم صهیونیستی در آن زمان با هواپیماهای آمریکایی شهروندان غیرنظامی و خودروهای امداد‌رسانی را بمباران کرد و تعدادی زیادی از مردم بیگناه را در خانه‌ها، خیابان‌ها و معابر به خاک و خون کشید.

دعوت به خیزش ملت‌های عرب برای حفاظت مسجد‌الاقصی
 روزنامه الاهرام اخیرا گزارش کرده بود رژیم نامشروع اسرائیل در راستای فروبردن مسجدالاقصی به کام خود همچنان به سلسله توطئه‌های زنجیره‌وار خود ادامه داده و در این راه از گروه‌های افراطی حمایت کرده و با اعطای مجوز رسمی، بودجه نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد.  یورش چند روز پیش نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی از باب المغاربه و حمله به محافظان مستقر در داخل مسجد در سالگرد رخداد موسوم به «تخریب هیکل» و دعوت شهرک‌نشینان به حضور ده‌ها هزار نفره در اطراف مسجدالاقصی چیزی جز نقشه تسلط بر این مسجد تا پیش از پایان سال جاری نیست.  در همین حال خطیب مسجد مبارک الاقصی فراخوان‌های مردمی برای پاسداری از قبله‌گاه نخست مسلمانان در روز جمعه را ستود و خواستار تحرک سران عرب برای حمایت از قدس شد.  شیخ عکرمه صبری سکوت محافل عربی و فلسطینی در قبال تعرضات دشمن صهیونیستی علیه این مکان مقدس را به باد انتقاد گرفت.  عکرمه صبری، امت‌های عربی و اسلامی را به اعمال فشار بر نظام‌ها و دولت‌های خود جهت تحرک رسمی برای حمایت از مسجد مبارک الاقصی فراخواند.  وی یادآور شد: مسجد‌الاقصی و بیت‌المقدس نیازمند خیزش دسته‌جمعی گسترده امت‌های عربی و اسلامی هستند.  وی تصریح کرد: خیزش‌های دسته‌جمعی و اعلام روز خشم و تنفر به‌تنهایی کفایت نمی‌کند، باید دولت‌ها و نظام‌های رسمی عربی برای حراست از مسجد مبارک الاقصی و متوقف کردن تعرضات اشغالگران صهیونیست به این مکان مقدس دست به تحرکات سیاسی بزنند.  وی خاطرنشان کرد: دفاع از مسجد مبارک الاقصی دفاع از باور و ایمان و عقیده است.  صبری ابراز امیدواری کرد ملت‌های عربی دست به خیزش‌های گسترده بزنند و به درخواست‌های حمایت از مسجدالاقصی پاسخ مثبت بدهند.


Page Generated in 0/0061 sec