printlogo


کد خبر: 142800تاریخ: 1394/5/10 00:00
سرخط خبر

 صندوق بین‌المللی پول سرانه یارانه مصرف انرژی در ایران را ۷۸۹ دلار در سال اعلام کرد که تنها کمتر از ۶ کشور جهان و ۵۰ برابر متوسط یارانه سرانه انرژی در کشورهای اروپایی است.
 براساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌های غیر تخصصی ملزم به پرداخت ۲۵ درصد تسهیلات خود به بخش کشاورزی شدند.
 شرکت خودروسازی چری چین با اشاره به صادرات ۵۰ هزار و ۱۳۰ دستگاه خودروی ساخت خود در نیمه نخست ۲۰۱۵ اعلام کرد ۵ درصد بازار خودروی ایران را در اختیار گرفته است.
 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: از این پس واردات دکل‌های حفاری مستعمل ممنوع است.
 با توافق وزارت نیرو و سازمان خصوصی‌سازی و صدور مصوبه‌ای توسط هیأت‌وزیران، سهم دولت در شرکت‌های توزیع نیروی برق تا زمان واقعی شدن قیمت برق واگذار نخواهد شد.
 مینا صدیق نوحی، معاون اتکایی بیمه مرکزی از آزادسازی ۲۰ میلیون دلار طلب بلوکه شده صنعت بیمه به کشور بزودی خبر داد و گفت: قراردادهای بیمه با اروپاییان تمدید می‌شود.
 هیأت‌دولت، هرگونه توسعه اراضی کشاورزی اعم از تبدیل اراضی ملی منابع طبیعی به کشاورزی، دیم به آبـی و زراعی به باغی در سطح حوضه آبریز دریاچه ارومیه را ممنوع کرد.
 سیدحسین سجادی، مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران از آغاز برنامه‌ریزی به منظور آغاز طرح جدید برچسب‌گذاری و رتبه‌بندی مصرف برق و انرژی لوازم خانگی در کشور خبر داد.
 ولی‌الله افخمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون وزیر صنعت، دلایل اصلی کاهش حجم تجارت خارجی ایران در ۴ ماهه اول امسال را نگرانی صادرکنندگان از نرخ ارز و دلواپسی واردکنندگان از سونامی واردات با ارزهای بلوکه شده دانست.
 


Page Generated in 0/0051 sec