printlogo


کد خبر: 142807تاریخ: 1394/5/10 00:00
ارسال پرونده روغن‌ پالم به دادگاه

گروه اجتماعی: پرونده روغن‌ پالم با صدور قرار مجرمیت از دادسرای جرائم پزشکی و دارویی به دادگاه ارسال شد. «ذبیح زاده» معاون دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به روغن‌های پالم به میزان اظهار داشت: این پرونده با تکمیل تحقیقات و با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از دادسرای 19 تهران (دادسرای ویژه جرائم پزشکی و دارویی) به دادگاه ارسال شد.
گفتنی است مرداد‌ماه سال گذشته بود که وزیر بهداشت درباره مصرف بیش از حد مجاز روغن پالم در لبنیات هشدار داد و گفت: پالم روغنی است که از مالزی وارد می‌شود و قیمت ارزانی دارد اما برای سلامت مردم مضر است و طبق گزارشات واصله، تخلفاتی مبنی بر وجود این چربی در لبنیات گزارش شده و نیاز است اسامی شرکت‌های متخلف از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام شود تا این اتهام از گردن شرکت‌های لبنیاتی که از این روغن استفاده نمی‌کنند، برداشته شود.
وزیر بهداشت سپس با ارسال نامه‌ای به قوه‌قضائیه، از دستگاه قضا درخواست کرد به این پرونده ورود پیدا کرده و اجازه انتشار اسامی شرکت‌های استفاده‌کننده از روغن پالم را صادر کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نیز در شصت و نهمین نشست خبری خود با اعلام خبر ورود قوه‌قضائیه به پرونده روغن‌های پالم، یادآورشد: «نامه وزارت بهداشت درباره جرائم رخ داده درباره روغن پالم به قوه‌قضائیه واصل شده و جعفری‌دولت‌آبادی  تاکید کرده‌ درباره موضوع استفاده از روغن پالم و دیگر مواردی که سلامت عمومی را تهدید می‌کند، به صورت جدی وارد می‌شود». بر این اساس پرونده‌ای درباره تخلفات شرکت‌ها در استفاده از روغن پالم در  دادسرای جرائم پزشکی و دارویی تشکیل شد و در حال رسیدگی است.


Page Generated in 0/0058 sec