printlogo


کد خبر: 142809تاریخ: 1394/5/10 00:00
نبض جامعه

وکیل پرونده خون‌های آلوده:
فابیوس از دولت ایران عذرخواهی کند
دولت فرانسه و شخص فابیوس باید از مردم ایران و خانواده‌هایی که مبتلا به HIV شده‌اند عذرخواهی کنند. علی صابری، وکیل پرونده خون‌های آلوده و عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه شورای شهر هیچگاه به دنبال موضوعات سیاسی نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای شهر تهران نیز برخی از اعضای شورای شهر تذکراتی را درباره پرونده خون‌های آلوده و ورود فابیوس مطرح کردند. وی به فارس بیان داشت: موضوع پرونده خون‌های آلوده یک موضوع حقوقی است و باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود. صابری با اشاره به ورود فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به ایران، گفت: در موضوع پرونده خون‌های آلوده دولت فرانسه و شخص فابیوس مقصر هستند و باید از مردم ایران و خانواده‌های مبتلا به HIV عذرخواهی کنند. وی اظهار امیدواری کرد سایر مدیران در رده‌های گوناگون هیچگاه موضوع پرونده خون‌های آلوده را به یک موضوع سیاسی تبدیل نکنند و همه باید موضوع پرونده خون‌های آلوده را از طریق مراجع قضایی و با عذرخواهی دولت فرانسه پیگیری کنند.

هشدار درباره داروهای تقلبی هندی و پاکستانی
بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۵ تا ۲۰ درصد داروهای هندی و ۴۰ تا ۵۰ درصد داروهای پاکستانی تقلبی هستند.  به‌گزارش مهر، علیرضا فخرآبادی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در سمینار یک روزه مبارزه با داروهای قاچاق و تقلبی گفت: بزرگ‌ترین تجارت‌های مجرمانه در دنیا مربوط به داروهای تقلبی است به‌طوری‌ که در سال ۲۰۱۴ رقم ۱۴ میلیارد دلار فروش داروی تقلبی گزارش شده است. این پژوهشگر دارویی، با اشاره به 3 کشور سوریه، امارات و ترکیه به‌عنوان کشورهایی که بیشترین سهم از داروهای تقلبی را دارند، افزود: گفته می‌شود  ماجرای داروی تقلبی اوستین که منجر به نابینایی چند نفر از هموطنان شد، از ترکیه آغاز شد. فخرآبادی به وضعیت داروهای تقلبی در منطقه و کشورهای آسیایی اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۵ تا
۲۰ درصد داروهای هندی و ۴۰ تا۵۰ درصد داروهای پاکستانی تقلبی است. وی از پاکستان به‌عنوان یکی از مهدهای تولید داروهای تقلبی در دنیا نام برد و افزود: داروی تقلبی در همه دنیا وجود دارد و کشورهایی مانند ایران و روسیه نیز از این قاعده مستثنا نیستند به‌طوری‌ که
۱۲ درصد داروهای روسی نیز تقلبی است.
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که میزان اطلاع مردم از داروهای تقلبی بسیار کم است و این مسأله شامل کشورهای اروپایی نیز می‌شود، تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر همه داروها اعم از هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها مشابه تقلبی دارند و فقط داروهای لوکس، تقلبی نیستند. فخرآبادی با بیان این مطلب که داروهای تقلبی در نزدیکی ایران تولید می‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه قسمت عمده داروهای تقلبی در خود کشورها تولید می‌شود به‌طوری ‌که تولید داروی تقلبی در بلژیک، لهستان، ایتالیا و انگلستان نیز تولید می‌شود.

بررسی از سرگیری اعزام زائران به سوریه
رئیس سازمان حج و زیارت، از احتمال آغاز دوباره اعزام زائران به سوریه خبر داد. سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائران ایرانی به سوریه بیان داشت: در پایان مردادماه برای بررسی جامع وضعیت سوریه به این کشور سفر خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه آغاز دوباره اعزام زائران به سوریه منوط به شرایط دمشق است، به مهر گفت: چنانچه شرایط اعزام زائران ایرانی فراهم بود، در این صورت تصمیم‌گیری می‌کنیم اعزام‌ها از چه زمانی آغاز شود. رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در صورت مثبت بودن وضعیت این کشور، شرایط موجود را با مصوبه شورای امنیت کشورمان مبنی بر توقف اعزام‌ها که همزمان با جنگ داخلی سوریه ایجاد شده بود، بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم نهایی درباره آغاز دوباره اعزام‌ها اتخاذ می‌شود.
به گفته اوحدی، شروع اعزام‌ها منوط به فراهم شدن امنیت زائران ایرانی در این کشور است و تا زمانی که از این موضوع اطمینان حاصل نکنیم تصمیمی نخواهیم گرفت.
 


Page Generated in 0/0056 sec