printlogo


کد خبر: 142828تاریخ: 1394/5/10 00:00
اخبار

داور جشنواره استرالیایی:
لحظات پایانی «شیار ۱۴۳» اشکم را درآورد
فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی
(Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران شد و به‌عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد. به‌گزارش تسنیم، «شیار 143» تاکنون در جشنواره‌هایی از جمله بوسان کره‌جنوبی، هاوایی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و... شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن و 2 جشنواره در روسیه به نمایش درخواهد آمد. نمایش «شیار 143» در جشنواره ریل سیدنی با استقبال ویژه مخاطبان روبه‌رو شد و حتی داوران جشنواره نیز این فیلم را یکی از تأثیرگذارترین آثار جشنواره دانستند. ماریا ریتولا، داور دانمارکی این جشنواره درباره فیلم «شیار143» گفته است: یک داستان زیبا و تأثیرگذار درباره یک مادر؛ عشق و اندوه مادری که پسرش را در جنگ ایران و عراق گم کرده اما دست از امید بازگشت پسر بر نمی‌دارد، تا لحظه‌ای که خود استخوان‌های او را تحویل می‌گیرد. تلفیق تصاویری از گذشته در صحنه‌ای که مادر استخوان‌های پسرش را تحویل می‌گیرد واقعا تأثیرگذار بود. من از آن لحظه تا پایان فیلم اشک ریختم. این داور اروپایی ادامه داده است: نماهایی از «شیار143»  که با تصاویری از گذشته و حال ترکیب شده است و لحظه دیدار مادر با بقایای پسرش را به تصویر می‌کشد بشدت واقعی و اثرگذار است و در این لحظات فیلم اشک می‌ریختم. همچنین وحید واحد از مسؤولان ایرانی  جشنواره ریل سیدنی درباره فیلم نرگس آبیار گفت: «شیار 143» یکی دیگر از برجسته‌ترین فیلم‌های سینمای ایران است که از زاویه دید یک زن نقل می‌شود و پیامی ضدجنگ را در بحران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عصر حاضر در بر دارد.

اعلام نمایش‌های بخش ‌ویژه و جنبی جشنواره سراسری تئاتر رضوی
دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، نمایش‌های بخش‌ ویژه و جنبی این جشنواره را اعلام کرد. به‌گزارش تسنیم، نمایش‌های «آنم آرزوست» به نویسندگی سید‌علی موسویان و کارگردانی محمد‌زوار بی‌ریا، «پدرانه» به  نویسندگی«آرش عباسی» و کارگردانی علی راسخ‌راد، «نیم مرده» به  نویسندگی و کارگردانی علی عابدی و «بوسیدنت به وقت تگرگ» به نویسندگی میلاد اکبرنژاد، اثر مشترک 3 استان خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی و کارگردانی محمد شاکری، علی حاتمی‌نژاد و حسین ابراهیمی از جمله نمایش‌های راه یافته به بخش‌ویژه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد هستند. نمایش «آنم آرزوست» به نویسندگی سید‌علی موسویان و کارگردانی محمد زوار بی‌ریا به‌عنوان نمایش بخش جنبی این جشنواره انتخاب شده است. تعدادی از نمایش‌های بخش‌ ویژه جشنواره همزمان با روزهای برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در شهرستان‌های شیروان و اسفراین نیز روی صحنه خواهد رفت. دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد‌ماه امسال به دبیری حسین ثابت‌قدم‌وحید در خراسان شمالی(بجنورد) برگزار می‌شود.

تئاتر ایران مخالفت خود را با داعش در موزه‌های شهر رم اعلام می‌کند
کارگردان ایرانی قصد دارد نمایش «قلعه انسانات» را بعد از اجرا در ایران، به‌عنوان پاسخی به خشونت داعش در موزه‌های شهر موصل عراق در موزه‌های شرقی شهر رم روی صحنه ببرد. به گزارش مهر، علی شمس، نمایشنامه‌نویس و کارگردان جوان تئاتر که پیش از این نمایش «قلعه انسانات» را به‌عنوان اثر مشترک ایران و ایتالیا در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه برد، درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی گفت: تور اجراهای نمایش «قلعه انسانات» را بعد از اجرای نمایش در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز کردیم و اثر را در شهر‌های رم و فلورانس کشور ایتالیا نیز به صحنه بردیم. در ادامه تور اجراهای «قلعه انسانات»، قرار است این نمایش را از ۱۱ تا ۲۰ شهریورماه سال جاری در قالب اجرای عمومی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببریم. وی افزود: اجرای «قلعه انسانات» در موزه‌های شرقی شهر رم پاسخی است به رادیکالیسم و خشونت‌ورزی کورکورانه داعش و تخریبی که در موزه‌های شهر موصل کشور عراق انجام دادند.


Page Generated in 0/0062 sec