printlogo


کد خبر: 142829تاریخ: 1394/5/10 00:00
رویدادها

فیلم جدید سلحشور «بلیت باطله» شد
بهروز چاهل، مجری طرح فیلم جدید فرج‌الله سلحشور به نام «بلیت باطله» انتخاب شد. بهروز چاهل، مجری طرح فیلم «بلیت باطله» به تهیه‌کنندگی فرج‌الله سلحشور و جمال شورجه انتخاب شد. این فیلم که براساس یک داستان واقعی در کشور هند و در شب اربعین اتفاق می‌افتد، نوشته شده است. این فیلم در مراحل پیش‌تولید است و قرار است 30 درصد فیلمبرداری این فیلم در ایران و 70 درصد دیگر آن در کشور هند انجام شود. از عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: سیدمهدی فرخ‌پور کارگردان، علیرضا بنیادی نویسنده، حسین ناظریان فیلمبردار، حسین زندباف تدوین، علی یعقوب‌زاده و بهروز چاهل بازیگر، پدارم شهرکی آهنگساز و نوید جهرمی عکاس.

توضیح صداوسیما درباره ممنوع‌التصویری سامی یوسف
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره ممنوع‌التصویری سامی یوسف توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش فارس، «داوود نعمتی انارکی» در این باره گفت: چندی پیش تصویری بی‌نام و نشان از یک نامه غیر رسمی منتشر شد که در آن آمده بود صداوسیما استفاده از آثار سامی یوسف خواننده ایرانی‌تبار را ممنوع کرده است. آن تصویر و آن نامه غیررسمی که نه سربرگ و نه مهر و امضا دارد، واقعیت ندارد. نعمتی تاکید کرد: سامی یوسف آثار زیادی خوانده است که از این میان، تعدادی در مناسبت‌های مختلف در رادیو و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
پخش آثار ایشان محدود بود و به طور مداوم و گسترده از رسانه ملی روی آنتن نمی‌رفت که حالا با عدم پخش آن در مقاطعی اتفاق خاص و گسترده‌ای صورت گرفته باشد و بخواهد موج ایجاد کند. وی تصریح کرد: خبری که درباره ممنوعیت سامی یوسف منتشر شد، به هیچ وجه درست نیست و شیطنت برخی در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی بود. شایعه عدم پخش آثار سامی یوسف، خواننده ایرانی‌تبار ساکن بریتانیا پس از اینکه خبری مبنی بر برگزاری کنسرت این خواننده در شهر ناصره فلسطین اشغالی منعکس شد، رخ داد.

نامه ۱۴۰ تن از اهالی فرهنگ و هنر به وزیر ارشاد درباره سینمای کودک
140 تن از اهالی فرهنگ، هنر، فعالان مدنی و اصحاب رسانه استان همدان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون درخواست بازگشت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به همدان نامه نوشتند. به گزارش «نسیم» در بخشی از این نامه آمده است: «اکنون که باز هم جشنواره همچون طفلی یتیم در میان کوچه‌ها رها شده و کمتر از چند ماه دیگر ما باید شاهد تولد 29 سالگی این جشنواره باشیم به استحضار می‌رساند استان همدان چه به لحاظ سخت‌افزاری و چه به لحاظ نیروی انسانی در حوزه سینما بویژه سینمای کودک پتانسیل بسیاری بالایی دارد و بازگشت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به این استان می‌تواند باعث شکوفایی هر چه بیشتر این پتانسیل‌ها و نیز رونق و شکوفایی سینمای کودک و نوجوان گردد». این عکس‌العمل اهالی فرهنگ و هنر در پی شرایط نامشخصی است که برای میزبانی بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان پیش آمده است.

شکایت عوامل «رستاخیز» از وزارت ارشاد
احمدرضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» در آخرین تلاش برای اکران مجدد فیلمش دعوا را به قضاوت مراجع قضایی کشانده است. به‌گزارش تسنیم، بعد از بی‌نتیجه ماندن نامه ارسالی عوامل «رستاخیز» برای رئیس‌جمهور، حالا شکایت از سازمان سینمایی جدیدترین تصمیم برای اکران این فیلم قلمداد می‌شود. درویش در آخرین تلاش برای اکران مجدد «رستاخیز» دعوا را به مراجع قضایی کشانده است. او نسبت به برخورد سازمان سینمایی با «رستاخیز» به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.


Page Generated in 0/0052 sec