printlogo


کد خبر: 142840تاریخ: 1394/5/10 00:00
چهارگوشه

ویکی‌لیکس:
سعد حریری معتاد است
رسانه‌های بین‌المللی سندی را به نقل از سایت ویکی‌لیکس منتشر کردند که در جولای 2006 در بیروت توسط جفری فیلتمن، سفیر وقت آمریکا ارسال شده و در آن به موضوع میهمانی شام میشل الخوری، رئیس بانک مرکزی لبنان پرداخته شده است. در این سند آمده است سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان و رئیس جریان المستقبل اعتیاد به مواد مخدر دارد و در میهمانی شامی که با حضور الحریری و برخی مقامات برگزار شد، میشل خوری درباره کمبودهایی که در خانواده الحریری وجود دارد و ضعف شخصیت سعد الحریری به سبب اعتیاد وی به مواد مخدر ابراز نگرانی کرد.

هواپیمای گم شده مالزی در آفریقا
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از شاهدان عینی خبر داد که لاشه هواپیمایی بوئینگ 777 پرواز شماره 370 هواپیمایی مالزی که سال قبل مفقود شده بود، در سواحل ماداگاسکار در قاره آفریقا پیدا شده است. این لاشه دومتری از بال یک هواپیما توسط افرادی در ساحل این جزیره وابسته به فرانسه پیدا شد. دولت مالزی نیز تلاش دارد با اعزام تیمی به این جزیره، این پرونده را که به چالش عمده‌ای برای این کشور تبدیل شده است، مختومه کند.

شناسایی هسته داعش در کویت
یک ماه پس از انفجار تروریستی در نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) کویت و بازداشت عوامل آن، وزارت کشور کویت از کشف یک گروه دیگر وابسته به داعش خبر داد. وزارت کشور کویت با اعلام خبر کشف و ضبط این گروه، اعلام کرد 5 عضو این گروهک را که تابعیت کویتی دارند، بازداشت کرده است. در بیانیه وزارت کشور کویت آمده است افراد بازداشت شده به «آموزش تحت افکار تروریستی و گمراه‌کننده در کنار آموزش‌های حمل سلاح و شرکت در درگیری‌های جاری در سوریه و عراق» اعتراف کرد‌ه‌اند.

تلاش ناکام برای ترور سمیر قنطار
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند حمله هوایی چهارشنبه اسرائیل به بلندی‌های جولان اشغالی، سمیر قنطار، فرمانده عملیات حزب‌الله در این منطقه را هدف قرار داده است؛ ادعایی که تکذیب شد. طبق گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی 3 روز پیش 2 حمله را صورت داده است که حمله اول علیه بلندی‌های اشغالی جولان بود و حمله دوم یک پایگاه نظامی لبنانی در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن 6 تن شد. سمیر قنطار، قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند اسرائیل بود که  سال 2008 در جریان تبادل جنازه 2 سرباز رژیم صهیونیستی آزاد شد.

پوتین، ثروتمندترین مرد جهان !
سرگئی پوگاچف، بانکدار کرملین به گاردین گفت: همه چیز از گازپروم، روس‌نفت و کمپانی‌های خصوصی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تعلق دارد و مادامی که او بر سر قدرت است، به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شود. اگرچه ثروت دقیق پوتین مشخص نیست اما بیل برودر، مدیر صندوق تأمین سرمایه‌گذاری در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان ثروت این مرد را 200 میلیارد دلار تخمین زده است. براین اساس، ثروت پوتین 5/2 برابر بیشتر از بیل گیتس، موسس مایکروسافت است.

هند عمده جنگنده‌های فرانسوی را جواب کرد
هند هم جنگنده‌های فرانسوی رافائل  را جواب کرد در حالی که مدل‌های بسیار عقب‌مانده‌تر آن از سوی پاریس به ایران پیشنهاد شده است. وزیر دفاع هند دیروز تاکید کرد که دهلی‌نو درخواست خود مبنی بر خرید ۱۲۶ فروند جنگنده رافائل از فرانسه را باز پس گرفته است. به گزارش اسپوتنیک، «مانوهار پاریکار» اواخر ماه مه ‌گفته بود که دهلی‌نو تنها به ۳۶ فروند جنگنده رافائل فرانسه نیاز دارد، در حالی که پیش از این هند سفارش خرید
۱۲۶ فروند از این هواپیماهای جنگنده را ارائه کرده بود.او در نامه‌ای به پارلمان هند نوشته است که دولت دهلی نو تمایل دارد تنها ۳۶ فروند جنگنده رافائل را در اختیار داشته باشد و درخواست مطرح شده برای خرید ۱۲۶ فروند جنگنده رافائل از فرانسه بازپس گرفته شده است. هزینه‌های بالای هواپیماهای فرانسوی و ناکارآمدی و فناوری قدیمی‌شان مانع بزرگی برای فروش آنها حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0043 sec