printlogo


کد خبر: 142940تاریخ: 1394/5/12 00:00
نیمکت

رئیس کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد
انتقاد از طرح رتبه‌بندی معلمان
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از نظام رتبه‌بندی معلمان گلایه کرد.
به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در میزگرد هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی‌دومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور گفت: نباید افزایش حقوق معلمان با برند و مارک رتبه‌بندی اتفاق بیفتد.
زاهدی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان بیان داشت:  طرح رتبه‌بندی را به صحن بردیم اما آموزش و پرورش مخالفت‌هایی کرد و به دنبال لایحه نظام جامع رتبه‌بندی بود. مجلس به احترام دولت با این لایحه همراه و همدل شد، زیرا باور داشتیم نظام رتبه‌بندی از سوی دولتمردان عملیاتی می‌شود.
وی افزود: در بودجه آموزش و پرورش نیز نهایت تلاش و همکاری را داشتیم؛ در سال جاری جدا از بودجه آموزش و پرورش
5 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی برای این وزارتخانه تعریف کردیم که البته وصول برخی از این درآمدها آسان نیست.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گلایه‌هایی از طرح رتبه‌بندی معلمان مطرح کرد و  گفت: نظام رتبه‌بندی که در دولت تصویب شده است، به معنای آنچه در سند تحول آمده، نیست. نظام رتبه‌بندی که در سند تحول برآن تاکید شده منزلت اجتماعی و جایگاه اجتماعی معلم را به گونه‌ای به تصویر می‌کشد که همه آرزو داشتند معلم شوند.
زاهدی ادامه داد: قرار است کارگروهی تشکیل شود تا روی این موضوع کار کند. خوب است حقوق معلمان با اجرای طرح رتبه‌بندی افزایش پیدا کند، چراکه آموزش و پرورش تاکنون نتوانسته افزایش حقوق را محقق کند. باید این مهم براساس قانون مدیریت خدمات کشوری محقق شود و شما نباید این کار را با برند و مارک رتبه‌بندی انجام دهید.
وی با بیان اینکه باید درجات و طبقه‌بندی در آموزش و پرورش برای معلمان وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در سیستم ارتقایی وزارت علوم، اعضای هیأت‌ علمی‌ به تناسب ارتقای مناصب گوناگون رتبه می‌گیرند اما اینکه در آموزش و پرورش یک نفر از روز اولی که استخدام می‌شود عنوان دبیر و آموزگار داشته باشد را نمی‌پسندیم.

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
2 چالش آموزش‌وپرورش در مهرماه
وزیر آموزش‌وپرورش مشکلات مهر 94 را علاوه بر کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی مطرح کرد
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی در سی‌ودومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور یکی از محورهای اجلاس این سازمان را مشکلات موجود در مهر 94 دانست و بیان کرد: ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 95-94 حمایت بالایی طلب می‌کند، چرا که 38 هزار نیروی انسانی آموزش‌وپرورش به سن بازنشستگی می‌رسند و دانشگاه فرهنگیان هم هیچ خروجی نخواهد داشت زیرا اولین سری خروجی آن از مهر 95 آغاز می‌شود.
وزیر آموزش‌وپرورش با توجه به تغییر نظام آموزشی به 6،3،3 مشکلات مهر 94 را تورم نیروی انسانی در دوره متوسطه دوم و همچنین کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی دانست.
وی افزود: بنابراین از محورهایی که در این اجلاس بررسی می‌شود سیاستگذاری‌ها و برنامه‌هایی برای پروژه مهر 94 است تا بتوانیم آن را به خوبی طی کنیم.
فانی مشکلات مهر 94 را علاوه بر کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی مطرح کرد و یادآور شد: به دلیل تحویل مسکن‌مهر در مناطق کشور و نبود پیش‌بینی لازم برای تأمین فضاهای آموزشی دچار این مشکل هستیم.
وی درباره رتبه‌بندی معلمان  خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه دولت در سال 93 طرح رتبه‌بندی معلمان به تصویب هیأت دولت رسید و هزار و350 میلیارد تومان در سال 94 و 3هزار و500 میلیارد تومان در سال 95 برای اجرای این طرح توسط هیأت دولت تصویب شد.
وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد: امیدواریم پس از این نشست از طریق شورای توسعه مدیریت،‌ طرح رتبه‌بندی به تصویب نهایی برسد و همکاران در آموزش‌وپرورش رتبه‌بندی شوند.
 


Page Generated in 0/0063 sec