printlogo


کد خبر: 142945تاریخ: 1394/5/12 00:00
رویدادها

واکنش طراحان انقلابی به فاجعه آتش‌‌زدن کودک فلسطینی
طراحان مسلمان و انقلابی، در پی جنایت فجیع صهیونیست‌ها در آتش زدن یک نوزاد شیرخوار فلسطینی و به شهادت رساندن او طرح‌هایی گرافیکی طراحی کردند. به‌گزارش تسنیم، در پی حادثه دلخراشی که در منزل مسکونی روستای «دوما» نزدیک «نابلس» در شمال کرانه باختری رخ داد، «علی سعد‌دوابشه» نوزاد یک و نیم ساله این خانواده در پی آتش‌سوزی صهیونیست‌های غاصب جان خود را از دست داد و بقیه اعضای خانواده دچار سوختگی درجه 3 شده‌اند.  صهیونیست‌ها پس از به آتش کشیدن این خانه، شعارهای تبعیض‌آمیز و توهین‌آمیزی علیه عرب‌ها نوشتند. این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها موجی از خشم و انزجار عمومی را در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است و بسیاری از کاربران اینترنتی با محکوم کردن این اقدام از سکوت و همپیمانی سران کشورهای عربی در قبال تجاوزات متعدد و سازمان یافته رژیم صهیونیستی انتقاد کرده‌اند، برخی خبرنگاران نوشته‌اند اگر چنین اقدامی علیه یک اسرائیلی انجام شده بود تل‌آویو اعلام جنگ می‌کرد. در پی جنایت فجیع صهیونیست‌ها در آتش زدن یک نوزاد شیرخوار فلسطینی و به شهادت رساندن او، بسیاری از هنرمندان و طراحان مسلمان و انقلابی، طرح‌های هنری زیبا در همدردی با مسلمانان مظلوم فلسطین و محکومیت این اقدام ضدانسانی صهیونیست‌های کودک‌کش طراحی کردند.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
نقش انگلیس در راه‌اندازی ساواک مستند شود
 اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه «رمز و راز ملکه» برای مخاطبان خاص جذاب است، خواستار مستند‌سازی درباره نقش انگلیس در راه‌اندازی ساواک شد. کوثری در گفت‌وگو با ستاد خبری مستند «رمز و راز ملکه» گفت: پرداختن به زندگی ملکه انگلستان و نحوه حکومت وی در آن کشور و مستعمراتش مسأله‌ای است که می‌تواند برای افراد خاص جذاب باشد و برای آن وقت بگذارند. اما درباره انگلستان و اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده، MI6 و اینتلیجنت سرویس مهم‌ترند. یا نقش CIA  در آمریکا یا موساد رژیم اشغالگر قدس در ضرر‌هایی که به ایران زده‌اند یا نقش‌شان در ایجاد ساواک می‌تواند برای عموم مردم جذابیت داشته باشد. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دانستن سوابق این فعالیت‌ها برای عوام مردم بسیار اثرگذار خواهد بود. بویژه درباره ماهیت ساواک برای جوانانی که قبل از انقلاب نبوده‌اند کم و بیش با سخنان مسؤولان یا اطلاعاتی که به گوششان می‌رسد آمادگی ذهنی برای پیگیری موضوع ایجاد می‌شود.

برگزاری معارفه نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس با حضور مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت و جمعی از مدیران این بنیاد در محل سالن جلسات کوثر این بنیاد برگزار شد. در این جلسه جواد جباری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، ضمن تقدیر از یک دهه زحمات محمدرضا شرف‌الدین در سمت مدیرعاملی انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: ان‌شاءالله زحمات این مدیر پر تلاش فرهنگی مقبول درگاه خداوند باشد.  وی همچنین افزود: جناب آقای نیرومند از نیروهای متعهد، متدین و ولایی نظام هستند که امیدواریم در این مسؤولیت مهم فرهنگی و با کمک همه دوستان در انجمن سینمایی بتوانند از پس این وظیفه خطیر به خوبی برآیند. جباری همچنین درباره وظایف مدیریت جدید گفت: ان‌شاءالله بیش از پیش شاهد هم‌افزایی‌ها باشیم و در حوزه تولید بتوانیم تحولی در این عرصه که مورد توقع و انتظار جمع کثیری از جامعه سینمایی کشور است، ایجاد کنیم. محمدحسین نیرومند، مدیرعامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس نیز ضمن تشکر گفت: فهرست بلند و انتظارات مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت، کار را بسیار سخت می‌کند. ژانر سینمای دفاع‌مقدس مورد نظر رهبر انقلاب است و باید به سینمای تراز انقلاب اسلامی برسیم تا مطلوب نظر رهبری تامین شود.


Page Generated in 0/0051 sec