printlogo


کد خبر: 142956تاریخ: 1394/5/12 00:00
چهارگوشه

قاتل نوزاد فلسطینی بازداشت شد
رسانه‌ها از بازداشت عامل سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی خبر دادند و اعلام کردند نام این یهودی بازداشت شده که به منازل فلسطینی‌ها در روستای دوما در جنوب نابلس حمله کرد و آنها را به آتش کشید یهود لاندسبرگ است که سال گذشته به دلیل اقداماتی همچون به آتش کشیدن مساجد و حمله به منازل و خودروهای فلسطینی‌ها و نوشتن شعارهای نژادپرستانه روی آنها محاکمه شده بود. اخیرا شهرک‌نشینان صهیونیست به 2 منزل در روستای دوما واقع در جنوب نابلس حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که به سوزانده شدن یک کودک شیرخوار فلسطینی و زخمی شدن 3 تن از اعضای خانواده‌اش انجامید. رژیم صهیونیستی مدعی است برای مقابله با خشونت شهرک‌نشینان اقداماتی را اتخاذ کرده است.

اعطای خودمختاری به کریمه
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد  دولت کی‌یف در نظر دارد وضعیت ویژه‌ای را درباره خودمختاری قلمرو به کریمه اعطا کند. پیش از این رئیس‌جمهوری اوکراین متعهد شده بود کریمه را که پیش‌تر به روسیه الحاق شده بود، به اوکراین بازگرداند. از سوی دیگر، ناتالیا پوکلونسکائیا، دادستان کل کریمه گفت، ساکنان این شبه‌جزیره می‌توانند به تنهایی مشکلات خود را حل کنند زیرا این مشکلات داخلی است و مشکل دیگر کشورها نیست که بخواهند برای آن راه‌حل ارائه کنند.

ملاعمر توسط زهر کشته شده
 گروه حرکت اسلامی معلاذ فدایی که برای نخستین‌بار خبر مرگ رهبر پیشین طالبان را اعلام کرد، ادعا می‌کند ملا‌عمر براساس یک توطئه توسط ملا‌اختر محمد‌منصور، رهبر کنونی طالبان کشته شده‌ است. در بیانیه‌ای که از سوی این گروه منتشر شده، آمده‌ است که ملا‌منصور به ملا‌عمر دارویی زهری که از دوبی آورده شده را به جای دوایی که استفاده می‌کرده، داده‌ است. ملا‌عمر 3 روز پس از استفاده این دارو جان باخته است.‌

تشدید تنش در کرانه باختری
مقام‌های فلسطینی از افزایش تنش میان فلسطینیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال کرانه باختری خبر دادند. شهردار القصره در جنوب نابلس با اعلام این خبر، گفت که حملات بی‌وقفه و شبانه‌روزی شهرک‌نشینان صهیونیست جان فلسطینیان را در معرض خطر قرار داده است. وی از جامعه جهانی خواست در مقابل این رفتار تروریستی سکوت را بشکند و برای متوقف‌کردن آن، اقدام کند. اقدام صهیونیست‌ها در آتش‌زدن یک خانه فلسطینی در شهرک دوما، خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است.
 


Page Generated in 0/0058 sec