printlogo


کد خبر: 142977تاریخ: 1394/5/12 00:00
اخبار

ولع برخی برای جلب رضایت آمانو شگفت‌انگیز است
مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ‌ با اشاره به برنامه آمانو برای ارائه گزارش به شورای روابط خارجی سنای آمریکا به فارس گفت: مدیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت به شورای روابط خارجی سنای آمریکا می‌رود تا گزارش کار خود را ارائه کند و توقعی بیش از این هم از این آژانس نیست. وی ادامه داد: در گذشته بارها این مساله اتفاق افتاده و آمانو بارها گزارش اقدامات دانشمندان هسته‌ای کشور ما را به دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی بیگانه ارائه کرده است. عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور
حساب شده اطلاعات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را جمع کرده و در اختیار سرویس‌های جاسوسی غرب قرار داده است و شهادت شهدایی چون علیمحمدی، احمدی‌روشن، رضایی‌نژاد و شهریاری حاصل ارائه گزارش‌هایی بود که آژانس در اختیار این سرویس‌ها قرار داد. وی اضافه کرد: حال آمانو به شورای روابط خارجی سنای آمریکا آمریکا می‌رود تا گزارشی از میزان بازرسی‌ها از سایت‌های هسته‌ای ایران را در کنگره مطرح کرده و با آنان در میان بگذارد تا به آنان اطمینان خاطر دهد  که بازرسی‌ها را در مقیاس قابل قبول کنگره از ایران انجام خواهیم داد؛ بازرسی‌هایی که بعضاً مخل امنیت ملی ما تشخیص داده شده و بارها توسط مسؤولان امر اعلام شده است. بذرباش تصریح کرد: گویی عده‌ای برای کسب نظر آژانس و آمانو از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، حتی کوششی که ممکن است دهه آینده را دهه اختلال در امنیت ملی ما رقم بزند.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم اگر بعداً مشکلی ایجاد شد،‌ این عزیزان که این ولع شگفت‌انگیز را در جلب رضایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دارند، پاسخگوی اقدامات احتمالی خرابکارانه سرویس‌های بیگانه در خاک وطن‌مان باشند.

قوه قضائیه درباره مهدی هاشمی قاطع باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اجرای حکم مهدی هاشمی گفت: اگر اجرای این حکم با تعلل و تاخیر روبه‌‌رو شود قطعا برداشت مردم تغییر خواهد کرد لذا انتظار داریم دستگاه قضایی قاطع و محکم این حکم را اجرایی کند. سید حسین نقوی با اشاره به عدم اجرای حکم مهدی هاشمی به تسنیم گفت: یکی از معضلات و مشکلات جدی ما در حال حاضر مفاسد اقتصادی در کشور است، مردم و ارکان نظام بویژه مقام معظم رهبری خواستار پیگیری و جلوگیری از این امر هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، مهدی هاشمی را یکی از نمادهای مفاسد اقتصادی در جامعه دانست و گفت: تاکنون قوه قضائیه درباره روند پرونده مهدی هاشمی اقدامات خوبی انجام داده است و تحت فشار، جنجال و تاثیر کسی قرار نمی‌گیرد و ضمن دفاع قاطع از حقوق ملت حقوق آنها را پیگیری می‌کند. وی اجرای حکم هاشمی را مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم به دنبال اجرای حکم هستند و  اگر اجرای حکم با تعلل و تاخیر روبه‌رو شود قطعاً برداشت مردم تغییر خواهد کرد لذا انتظار داریم دستگاه قضایی قاطع و محکم همانگونه که تاکنون این پرونده را پیش برده در اجرای این حکم نیز قاطعنامه عمل کند.

تعجیل در تصویب برجام خلاف احتیاط است
دبیرکل حزب موتلفه گفت: تصویب جمع‌بندی مذاکرات وین باید فرآیند قانونی خود در داخل را طی کند و برای مردم و نهادهای قانونی به طور شفاف معلوم شود ما قرار است چه چیزی بپذیریم و در این پذیرش داده‌ها و ستانده‌های ما چیست. به گزارش «نسیم»، محمد‌نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب تصریح کرد: وقتی کنگره آمریکا در پذیرش برجام ده‌ها ابهام و پرسش مطرح کرده و معلوم نیست بپذیرد یا نپذیرد، پذیرش ما در ایران درباره «برجام» چه فایده‌ای دارد! دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: ما با متنی روبه‌رو هستیم که کاملاً شفاف نیست، تفسیرپذیر است حتی در گزارش کری به سنا و کنگره و نیز طرح پرسش‌های مطرح در این 2 نهاد درباره جمع‌بندی مذاکرات تفاسیر متفاوت و متضادی بین خود آمریکایی‌ها مطرح است. لذا باید در این‌باره فوق‌العاده محتاط بود.


Page Generated in 0/0053 sec