printlogo


کد خبر: 143016تاریخ: 1394/5/13 00:00
اخبار

کارگران بدون بیمه پیامک بزنند
دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در راستای راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در کل کشور گفت: افراد باید شماره تلفن ثابت و کد شهر محل زندگی خود را به شماره ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک کنند.  هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آغاز به کار سامانه پیامکی ثبت‌نام ساماندهی کارگران فاقد شناسنامه ادامه داد: همه نیروهای کار کشور مشمول قانون کار برای ثبت‌نام در بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر خود را به سامانه 30001633 ارسال کنند. به گفته ابوی، این طرح به صورت پایلوت در خراسان رضوی آغاز شده است. ابوی امیدوار است پس از یک بازه زمانی 2 ماهه، این طرح به تدریج ظرف مدت 6 ماه در همه استان‌های کشور به اجرا درآید. این طرح شامل همه کارگران شاغل اعم از کارگران صنوف و کارگران ساختمانی است و قرار است با اجرای آن، کارگران فاقد بیمه در کشور شناسایی و از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
 سیف به نعمت‌زاده قول داد
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با بیان اینکه نحوه تسویه‌حساب تسهیلات دریافتی واحدهای تولیدی از حساب ذخیره ارزی ابلاغ شد،‌ گفت: سیف قول داده است مشکل واحدهای تولیدی که برای تهاتر بدهی خود اقدام کرده‌اند، حل شود. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: در کنار این موضوع واحدهایی که برای تهاتر بدهی خود اقدام کرده‌اند هم بنا به قول آقای سیف در قالب این ابلاغیه تعیین تکلیف خواهند شد. نعمت‌زاده اضافه کرد: البته این تصمیم‌ها مسائل را کامل حل نمی‌کند و درصددیم دیگر مشکلات تولیدکنندگان را هم برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون دولت در حال تصویب آیین‌نامه‌های قانون رفع موانع تولید است، اضافه کرد: یکی از این آیین‌نامه‌ها تعیین تکلیف ماده ٢٠ قانون رفع موانع تولید است که مربوط به تسویه حساب تسهیلات ارزی دریافتی واحدها از حساب ذخیره ارزی بود.
بزرگ‌تر شدن شرکت‌های دولتی
آمارها نشان می‌دهد که در 2 سال گذشته نه تنها دولت کوچک‌تر نشده بلکه توسعه نیز داشته و شرکت‌های بزرگ دولتی بزرگ‌تر شده‌اند و به عنوان رقیب بنگاه‌های بخش خصوصی فعالیت می‌کنند. مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران با بیان این مطلب گفت: به وعده‌ بهبود فضای کسب‌وکار در 2 سال گذشته عمل نشد. خوانساری افزود: ناجیان اقتصادی کشور در این دوره فعالان بخش خصوصی هستند. خوانساری با تاکید بر مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی با سرمایه‌گذاران داخلی افزود: برای تحقق این امر لازم است به جای جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای معرفی به شرکای دولتی شرایطی به وجود آید که سرمایه‌گذاران خارجی تماس مشترکی با فعالان داخلی داشته باشند. وی اظهار داشت: 2 بخشنامه‌ای که اخیرا دولت درباره کالاهای اساسی ارائه داده است بدون هماهنگی با بخش خصوصی بوده و نظرات آنها دریافت نشده است.
این مواد غذایی استاندارد ندارند
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران اعلام کرد: پروانه کاربرد علامت استاندارد 12 فرآورده غذایی باطل شد. مسلم بیات خاطرنشان کرد: سرکه با نام تجارتی «مهیج» در ورامین و ماست موسیر با نام تجارتی «پاکدوشان» در شهریار توقیف شدند. بیات فرآورده‌هایی که پروانه استاندارد آنها باطل شده است را شامل قند در کیسه‌های OPP و بسته‌بندی شکر سفید درجه 2 و 3 در کیسه‌های پلی‌اتیلنی با نام تجارتی «لادن – نسترن»، ژله آماده – پودر ژله با نام تجارتی «آتیلا – روز»، آرد گندم - نول با نام تجارتی «اسدخان»، کلوچه با نام تجارتی «دلینا»، کرم‌کاکائو در بسته‌بندی شیشه با نام تجارتی «گرجی»، مرغ‌برگر 75 درصد گوشت با نام «زرگوشت»، کنسرو گوجه‌فرنگی با نام تجارتی «جیرفت»، ماست کم‌چرب و پرچرب – دوغ بدون گاز گرمادیده – شیر پاستوریزه کم‌چرب و نیم‌چرب – شیر طعم‌دار پاستوریزه (کاکائو) با نام تجارتی «تندیس» اعلام کرد.


Page Generated in 0/0064 sec