printlogo


کد خبر: 143175تاریخ: 1394/5/15 00:00
اخبار

رونمایی از گریم‌های سینمایی «محمد(ص)»
طراحی‌های صورت یافته روی چهره نقش آفرینان فیلم ارزنده «محمد(ص)» رونمایی و مورد توجه دوستداران قرار گرفت. فیلمی که حاصل یک تلاش ملی و بین‌المللی بوده و قرار است در شب میلاد امام رضا(ع) اکران شود. طراحی گریم چهره‌های فیلم‌ سینمایی «محمد(ص) » را جیانتو دروسی، گریمور ایتالیایی انجام داده که سال‌ها تجربه طراحی گریم فیلم‌های سینمایی ایتالیایی و هالیوودی را دارد. علیرضا شجاع‌نوری در نقش عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر اکرم(ص)، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب عموی پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش حلیمه دایه‌ پیامبر(ص)، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام‌جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج‌دولت در نقش حمزه عموی پیامبر(ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر(ص) و حدود 500 بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

روایت «قصه کربلا» در سرزمین تولستوی
ماریا یوریونا پس از ترجمه کتاب زندگی حضرت زینب(س) در مسکو قصد دارد مجموعه ۱۰ جلدی «قصه کربلا» تألیف مهدی قزلی را هم به زبان روسی ترجمه کند.  به گزارش مهر، حمزه امامی با اعلام این خبر از قول همسرش توضیح داد که کار ترجمه و انتشار کتاب «فصل صبر» از این مجموعه که به روایت زندگی بانو زینب(س) اختصاص یافته با ترجمه ماریا یوریونا به پایان رسیده است. این کتاب در روسیه با نام «فرشته صبر» منتشر شده است و در نمایشگاه کتاب مسکو نیز عرضه خواهد شد.

رونمایی از کتاب مجموعه شعر «۱۷۵ اقیانوس»
همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)،کتاب مجموعه شعرهای سروده‌شده شاعران برای غواصان شهید به نام « ۱۷۵ اقیانوس» با حضور گلعلی بابایی، علیمحمد مودب و حیدر حیدری جانباز عملیات کربلای ۴ رونمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، کتاب مجموعه شعرهای سروده شده شاعران برای غواصان شهید به نام « 175 اقیانوس» با حضور گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع‌مقدس  و علیمحمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب و حیدر حیدری جانباز عملیات کربلای 4 در فرهنگسرای مهر رونمایی می‌شود. کتاب مجموعه شعر «175 اقیانوس» توسط میلاد عرفان‌پور گردآوری و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است. این کتاب شامل شعرهای 60 شاعر کشور درباره شهدای غواص است. این برنامه روز دوشنبه 19 مردادماه، ساعت 18 در سالن فرهنگسرای مهر برگزار خواهد شد.

نامه ۶۲ تشکل افغانستانی به سرافراز
نور امید و همدلی در صداوسیما
موج استقبال از حرکت جدید رسانه ملی در پرداختی واقع‌گرایانه به مردمان مهاجر افغانستانی همچنان ادامه دارد. به گزارش تسنیم، ماجرا از پنجشنبه هفته پیش و با برنامه‌ پربیننده «خندوانه» آغاز شد که به مهاجران افغان اختصاص داشت و نگاه پیشرو و بدون محافظه‌کاری‌های معمول رامبد جوان و تیم سازنده «خندوانه» به مساله مهاجران، اتفاق بی‌سابقه‌ای در تاریخ پرداخت رسانه‌ای به افغان‌ها بود.  چند روز پیش 35 تشکل دانشجویی و فرهنگی ایرانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند از این مسیر جدید که آن را بازگشت رسانه به مسیر انقلابی و انسانی‌اش خوانده بودند بشدت حمایت می‌کنند و این راهی برای شروع عدالت رسانه‌ای در ایران است و دیروز 62 تشکل افغانستانی با صدور نامه‌ای به محمد سرافراز  شخص اول سازمان صداوسیما، تشکر و قدردانی خود را بابت این رویکرد جدید اعلام کرده‌اند.  در بخشی از نامه این تشکل‌ها به محمد سرافراز آمده است: «این برنامه‌‌ها نور امید و همدلی را در دل‌ این مردمی که سال‌ها در رسانه‌های کشور دیده نشدند، جمع کرده است. استمرار این جریان خجسته می‌تواند فصل تازه‌ای را در مناسبات دو ملت همدل، هم‌دین و همزبان ایران و افغانستان نوید دهد».
 


Page Generated in 0/0056 sec