printlogo


کد خبر: 143176تاریخ: 1394/5/15 00:00
رویدادها

کتاب‌های مزین به تقریظ رهبر انقلاب راهی مسکو و فرانکفورت می‌شود
انتشارات سوره مهر در نظر دارد کتاب‌های پرمخاطب و آثاری را که مزین به تقریظ رهبر معظم انقلاب است، در نمایشگاه کتاب مسکو و فرانکفورت عرضه کند. به گزارش تسنیم، در میان آثاری که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده، آثار بسیاری در حوزه ادبیات پایداری و دفاع‌مقدس است که با تقریظ رهبر معظم انقلاب مورد تفقد ایشان قرار گرفته است. از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های «دا»، «نورالدین پسر ایران»، «لشکر خوبان»، «پایی که جاماند» و... اشاره کرد. همچنین قرار است کتاب «آن بیست‌وسه نفر» که رهبر معظم انقلاب فروردین‌ماه امسال بر آن تقریظ نوشتند نیز در این نمایشگاه‌ها عرضه شود.

تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغ فیلم «محمد(ص)» در سیما
علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما با قدردانی از تلاش مؤثر عوامل فیلم «محمد(ص)»، توجه بیشتر هنرمندان و سینماگران را به تولیدات پاک ارزشی و متعهدانه خواستار شد. به گزارش تسنیم، مدیران سیما در نشست هفتگی خود پذیرای عوامل تولید فیلم سینمایی «محمد (ص)» شدند. در این نشست، مجید مجیدی گفت: اولین رونمایی از این اثر در 11 ذی‌القعده ولادت امام رضا(ع) در ایران و همزمان در فستیوال مونترال کانادا خواهد بود و پیشاپیش درخواست‌های متعددی برای خرید و اکران از کشورهای اسلامی داشته‌ایم. کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» با ارائه گزارشی از روند تولید فیلم اضافه کرد: از اقدامات مهم در تهیه و تولید این فیلم جلب حمایت علمای بزرگ جهان اسلام بوده است و در نمایش‌های خصوصی که برای گروه‌های مختلف گذاشتیم بسیاری تاکید داشتند نگاه این فیلم حلقه مفقوده‌ای است که دنیای امروز برای نزدیک کردن ادیان به آن نیازمند است. مجیدی تاکید کرد در کنار حمایت‌ها، مسلما مشکلات بسیاری در اکران جهانی این اثر سینمایی خواهیم داشت ولی باید به یاد داشته باشیم جهان ما نیازمند نمایش چهره واقعی، روحانی، نورانی و رحمانی پیامبر اسلام است. مجیدی اضافه کرد: این فیلم قابلیت آن را دارد جمعیت عظیم خاموشی را با سینما آشتی دهد. زمان این فیلم 3 ساعت است و با توجه به تصاویر موجود قابلیت ساخت سریالی
8 قسمتی را نیز دارد. علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما در این نشست  با قدردانی از اقدامات موثر در ساخت و تولید این فیلم بزرگ در عرصه هنر دینی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر برای اکران فیلم را از وظایف رسانه ملی دانست و اضافه کرد: در کنار تهیه تیزر و آنونس‌های مناسب، شبکه‌های افق و مستند می‌توانند مستندهای جذابی را تهیه و پخش کنند. معاون سیما افزود:  کمیته‌ای 3 نفره برای برنامه‌ریزی و تقسیم کار تبلیغ فیلم «محمد (ص)» از مدیران سیما تعیین می‌شود تا به تولید، ساخت و پخش برنامه‌های جذاب پشت صحنه و حضور برخی عوامل در برنامه‌های سیما اقدام کند.

دوبله سریال عربی درباره زندگی امام رضا(ع) برای شبکه افق
امیرمحمد صمصامی از دوبله‌ سریال جدید عربی با عنوان «جواد‌الائمه» برای پخش از شبکه افق خبر داد. به گزارش ایسنا، این دوبلور پیشکسوت درباره دوبله این سریال عربی مطرح کرد: این سریال 30 قسمتی قرار است از شبکه افق روی آنتن برود و در حال حاضر مدتی است که کار دوبله آن را شروع کرده‌ایم. وی درباره‌ داستان این مجموعه نیز گفت: «جواد‌الائمه» زندگی امام رضا(ع) را تا به دنیا آمدن امام جواد(ع) مرور می‌کند. صمصامی که به عنوان مدیر دوبلاژ این مجموعه کار را هدایت می‌کند، صداپیشگی نقش امام جواد(ع) را بر عهده دارد. او از منوچهر اسماعیلی به‌عنوان گوینده نقش امام رضا(ع) در این مجموعه یاد کرد.

رسول نجفیان:
چشم‌انداز تئاتر رضوی جریان‌سازی در فضای هنری باشد
رسول نجفیان، هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون معتقد است کسانی باید وارد نمایشنامه‌نویسی در حوزه رضوی شوند که اهل مطالعه، توانمند و اثرگذار باشند. به گزارش نسیم، رسول نجفیان گفت: نباید موضوعات مربوط به امام رضا(ع) را محدود کرد زیرا هر جا بحثی از اخلاق‌مداری، ادب، عشق و مهربانی باشد، می‌تواند به این امام بزرگوار ارتباط داشته باشد.  این هنرمند عرصه بازیگری و نویسندگی، برگزاری جشنواره‌هایی مانند تئاتر رضوی را لازم دانست و توضیح داد: چنین جشنواره‌هایی لازم است زیرا ما باید هویت‌های عرفانی، ایمانی و دینی خود را با زبان هنری به دنیا بشناسانیم تا بتوانیم در مقابل ایران‌هراسی که توسط دشمنان، دنیا را فراگرفته، پاسخی داشته باشیم البته باید محتوای جشنواره به حدی اثرگذار بشود که بتواند پیام عشق و مهربانی دین مبین اسلام و امامان را به نمایش درآورد.


Page Generated in 0/0069 sec