printlogo


کد خبر: 143199تاریخ: 1394/5/15 00:00
اخبار

شمخانی در دیدار ولید معلم:
چرخش نگاه‌ها، به خاطر دست برتر حامیان سوریه است
دبیر شورایعالی امنیت ملی در دیدار وزیرخارجه سوریه گفت: راه‌حل سوریه، تلاش مضاعف برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به شهروندان و پیگیری مسیر گفت‌وگوهای سوری - سوری برای دستیابی به وفاق ملی است. به گزارش دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی دیروز بعدازظهر در دیدار ولید معلم با تجلیل از ایستادگی دولت، مردم و ارتش سوریه طی 4 سال گذشته در برابر گروه‌های تروریستی که منجر به روشن شدن ماهیت ضد انسانی این گروه‌ها و درک غیرقابل کنترل بودن تروریسم شد، تأکید کرد: داعش تهدیدی جهانی است و حامیان مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی آنها در آینده باید نسبت به این اقدامات خود که شراکت در کشتار انسا‌ن‌های بیگناه است، پاسخگو باشند. شمخانی افزود: راه‌حل سوریه، تلاش مضاعف برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به شهروندان و پیگیری مسیر گفت‌وگوهای سوری - سوری برای دستیابی به وفاق ملی است.دبیر شورایعالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: هرگونه مداخله نظامی کشورهای خارجی در بحران سوریه غیرقابل قبول بوده و ضمن تضعیف نهادهای حاکمیتی مشروع و مورد حمایت مردم، موجب افزایش بحران و گسترش تروریسم و ناامنی خواهد شد. وی گفت: چرخش نگاه‌ها به سمت تعامل با سوریه و اعتراف به لزوم اتخاذ گزینه‌های سیاسی نشان‌دهنده دست برتر سوریه و متحدان آن و اثبات مواضع اصولی در احترام به خواست مردم و دموکراسی است. ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی این کشور و پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری، پیگیری مسیر دیپلماتیک برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مند هستند، به گفت‌وگو پرداخته است.

جزئیات منتشرشده طرح ایران درباره سوریه«گمانه‌زنی» است
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد طرح به‌روز شده ایران درباره سوریه بعد از مشاوره‌های دقیق بین تهران و دمشق به دبیرکل سازمان ملل ارائه می‌شود. به گزارش تسنیم، امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد طرح به‌روز شده ایران درباره سوریه بعد از مشاوره‌های دقیق بین تهران و دمشق به دبیرکل سازمان ملل ارائه می‌شود. وی در عین حال درباره جزئیات طرح ایران که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده، آن را تنها «گمانه‌زنی» رسانه‌ای دانست. حسین امیرعبداللهیان پیش از این از طرح به‌روزرسانی شده ایران درباره سوریه خبر داده بود. وی بدون اشاره به جزئیات این طرح گفته بود: طرح سیاسی 4 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران که توسط آقای ظریف ارائه شده در زمان حاضر یکی از کاراترین و جدی‌ترین طرح‌هایی است که در دستور کار سازمان ملل و بازیگران بین‌المللی قرار دارد چون طرحی است مبتنی بر واقعیت‌های موجود، این طرح توسط جمهوری اسلامی ایران به‌‌روزرسانی شده و ما در سفر آقای ولید معلم، رایزنی‌های بیشتری را با ایشان درباره طرح خواهیم داشت و در سفر آقای بوگدانف جزئیات این طرح را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دفاع از برگزاری رزمایش موشکی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ضرورت دارد در شرایط فعلی با برگزاری یک رزمایش توان دفاعی کشور به رخ دشمن کشیده شود. سیدحسین نقوی‌، نماینده مجلس با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی مبنی بر حمله نظامی به ایران، به فارس گفت: با توجه به ادبیات تهدیدی که آمریکایی‌ها هم قبل از برجام و هم بعد از آن به کار برده و می‌برند لازم است در حوزه دفاعی توانمندی خود را به نمایش بگذاریم تا هم تهدیدکننده از تهدید خود پشیمان شود و هم به عواقب تهدید خود پی‌ببرند. وی افزود: ضرورت دارد در شرایط فعلی ما وزن و توان دفاعی خود را به رخ دشمن بکشیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر در چنین شرایطی رزمایشی برگزار شود که در آن میزان آمادگی دفاعی کشور بویژه در بخش موشکی به نمایش گذاشته شود ادبیات تهدید آمریکایی‌ها تغییر خواهد کرد.


Page Generated in 0/0062 sec