printlogo


کد خبر: 143207تاریخ: 1394/5/15 00:00
چهارگوشه

اعترافات متهم انفجار مسجد امام صادق (ع)
با آغاز محاکمه 29 متهم پرونده انفجار تروریستی اخیر در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت، متهم اصلی پرونده به عضویت خود در گروه تروریستی داعش اذعان کرد. عبدالرحمن صباح‌عیدان‌سعود، از ساکنان بدوی کویت در جلسه دادگاه گفت که قبل از حمله انتحاری به مسجد امام صادق‌(ع) در 26 جولای گذشته به داعش پیوست. در این حمله 27 نمازگزار شیعه شهید و 227 نفر دیگر زخمی شدند. محاکمه متهمان پرونده روز سه‌شنبه آغاز شد و قرار است دادگاه روز پنجشنبه بار دیگر تشکیل‌جلسه دهد.

مرگ 15 نظامی کلمبیایی در سانحه سقوط بالگرد
پلیس ملی کلمبیا اعلام کرد که روز سه‌شنبه در پی سقوط هلیکوپتر متعلق به پلیس این کشور در منطقه آنتیوکویا 15 پلیس جان باختند. پلیس کلمبیا تصریح کرد که 15 نفر از نیروهای پلیس این کشور در حالی‌‌که به منظور شرکت در عملیات حمله به باند موسوم به «کلان یوساگا»، باند قاچاقچیان مواد مخدر به منطقه اعزام شده بودند، در آنتیو‌کویا دچار حادثه شده و کشته شدند. طی ماه‌های اخیر پلیس کلمبیا عملیات‌های متعددی در راستای دستگیری عوامل باند کلان‌یوساگا ترتیب داده اما همچنان موفق به دستگیری آنها نشده است.

تداوم جنگ شیمیایی داعش در عراق
تکفیری‌های داعش برای بار دوم از گاز کلر علیه نیروهای عراقی در اطراف دانشگاه الانبار و منطقه «التأمیم» استفاده کردند. رسانه‌های عراقی پیش از این نیز گزارش داده بودند که داعش در حملات خود در استان الانبار عراق از سلاح‌های حاوی گاز شیمیایی کلر استفاده کرده است. دولت عراق در 15 سپتامبر گذشته نیز  از حمله شیمیایی به نیروهای نظامی عراق توسط داعش خبر داده بود.

انهدام آپاچی سعودی در یمن
رسانه‌های خبری، دیروز از سرنگون شدن یک فروند بالگرد نظامی عربستان در یمن خبر دادند. این بالگرد نظامی که از نوع آپاچی بود، به وسیله یک فروند موشک زمین به هوا هدف قرار گرفت. این بالگرد نظامی سعودی در منطقه حرض در استان حجه سقوط کرد و خبرها حاکی است، یک جنگنده دیگر نیز که برای نجات این بالگرد به منطقه اعزام شده بود، سقوط کرده است.

شکار جاسوس موساد توسط حزب‌الله
نیروهای امنیتی مقاومت لبنان یک جاسوس اسرائیلی را که از3 ماه قبل به نفع سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی (موساد) جاسوسی می‌کرده شناسایی و بازداشت کردند. نیروهای مقاومت اعلام کردند این جاسوس به عنوان مهندس از 3 ماه قبل در یکی از موسسات وابسته به حزب‌الله لبنان مشغول جاسوسی بوده است. این جاسوس موساد
25 سال در آلمان زندگی کرده و 2 سال قبل به لبنان بازگشته و در بیمارستان «شیخ راغب» و جمعیت امداد و خیریه مقامت به فعالیت در زمینه مهندسی سیستم‌های تهویه مشغول به‌کار بود.

1500 قربانی غیرنظامی افغانستان در سال 2015
پهپادهای آمریکایی در شرق افغانستان 75 شبه‌نظامی و غیرنظامی را کشتند. به گفته منابع محلی افغان هواپیماهای بدون سرنشین در ولایت ننگرهار در ساعات پایانی سه‌شنبه با 6 حمله به مراکز تجمع طالبان و گروه تکفیری داعش افراد زیادی را به قتل رساندند و مقامات افغان چندین گروه تحقیقاتی را به محل وقوع این حملات اعزام کرده‌اند تا از میزان تلفات غیرنظامی آگاه شوند. این در حالی است که هفتم مرداد، در 2 حمله پهپادی آمریکا در منطقه حسکه مینه در ولایت ننگرهار در مرز افغانستان دست‌کم 20 نفر از جمله چند غیرنظامی کشته شده بودند. آمریکا با ادعای مبارزه با تروریسم حملات پهپادی خود را در کشورهای افغانستان، پاکستان، سومالی و یمن اجرا می‌کند که در بسیاری از موارد غیرنظامیان قربانی این حملات می‌شوند. به گزارش دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما)که دیروز منتشر شد، شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در نیمه نخست سال جاری میلادی به بالاترین حد خود یعنی بالغ بر یکهزار و 592 کشته و 3 هزار و 329 مجروح رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.
 


Page Generated in 0/0054 sec