printlogo


کد خبر: 143214تاریخ: 1394/5/15 00:00
هفته انتقام لیگ

هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران روز پنجشنبه با برگزاری 4 مسابقه آغاز می‌شود، دیدارهایی که از تهران تا شرق و جنوب ایران ادامه دارد و تیم‌هایی که در هفته نخست ناکام بودند، برابر همدیگر به میدان خواهند رفت. این بازی‌ها با میزبانی پدیده از فولاد خوزستان آغاز می‌شود و با 3 بازی همزمان دیگر پیگیری خواهد شد که دو دیدار آن در تهران است و یک بازی به میزبانی استقلال خوزستان از پرسپولیس خواهد بود که در زیر به چند دیدار حساس اشاره می‌کنیم.
کار سخت برانکو در اهواز
استقلال اهواز با وجود باخت مقابل سپاهان در هفته اول اما بازی قابل قبولی را انجام داد؛ تیمی که فصل گذشته با برتری مقابل مس کرمان در بازی پلی‌آف سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کرد و در نخستین بازی خانگی‌اش در این فصل، باید کار بزرگی را برابر پرسپولیس رقم بزند. این تیم آبی‌پوش اهوازی برای اینکه هواداران بیشتر نسبت به دیگر تیم آبی‌پوش اهوازی جذب کند، باید برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد، اتفاقی که از سوی دیگر می‌تواند به عبدالله ویسی اعتبار دوباره‌ای بخشیده و این مربی جوان را در ابتدای لیگ پانزدهم مجددا به سطح اول فوتبال ایران بازگرداند. اما برد در این بازی برای پرسپولیس و برانکو اهمیت زیادی دارد. آنها که در نخستین گام لیگ در خانه برابر پدیده مشهد شکست را با تساوی خانگی عوض کردند، اگر می‌خواهند در آغاز لیگ اسیر حواشی نشده و به عنوان یکی از مدعیان بالانشینی خود را معرفی کنند، باید اهواز را با کسب امتیاز کامل ترک کنند. سوشا مکانی در این بازی هم غایب است اما با بازگشت مهدی طارمی، امید عالیشاه، علیرضا نورمحمدی و اومانیا به ترکیب تیم و حضور موثر جوانانی از جمله فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، میلاد کمندانی، رامین رضاییان و علی علیپور شرایط پرسپولیس برای کسب نخستین پیروزی‌اش در لیگ بهتر خواهد شد. تیمی که در هفته نخست بازی خوبی را ارائه داد اما نتیجه نگرفت، اگر در این بازی ۳ امتیاز را بگیرد، با به‌دست آوردن جایگاه بهتر بین هواداران، لیگ را ادامه خواهد داد.
تسویه حساب به رنگ آبی
یکی از جذاب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دیدارهای هفته دوم لیگ برتر دیدار استقلال و ملوان است. جایی که امیر قلعه‌نویی خیلی زود این فرصت را به دست آورده تا با استقلالی‌هایی که در حقش بی‌مهری کردند و او را نخواستند تسویه‌حساب کند. البته استقلالی‌ها خودشان را محق می‌دانستند که به قلعه‌نویی اعتراض کنند و او را نخواهند چون بعد از 6 سال حضور مستمر در آسیا با نتایج نا‌امیدکننده آسیایی نشده بودند و 2 داربی پی‌درپی را هم باخته بودند. حالا قلعه‌نویی چه روی نیمکت و چه روی سکو باید روبه‌روی تیم سابقش قرار بگیرد و احتمالا شعارهایی را هم به جان بخرد. هر چقدر هم مدیریت استقلال تلاش کند حاشیه‌ها را از این بازی دور کند اما تقابل‌های قلعه‌نویی با استقلال همیشه جذاب بوده است. استقلال لیگ را خوب شروع کرد. شاگردان پرویز مظلومی در مشهد میهمان سیاه‌جامگان بودند و توانستند هم بازی قابل قبولی ارائه دهند و هم 3 امتیاز حساس را به حساب خود واریز کنند. استقلال مدل 94 در ابتدای لیگ امیدوارکننده ظاهر شده اما در لیگ فرسایشی ایران ادامه چنین روندی چندان آسان نیست و خود مظلومی هم می‌داند کار بسیار سختی در پیش دارد. ملوان هم مثل استقلال لیگ را با برد شروع کرده اما وضعیت مدیریتی این باشگاه نابسامان است و با عقب کشیدن بهشتی از مالکیت باشگاه حالا همه چیز مبهم است. امیر قلعه‌نویی که هنوز قراردادش را ثبت نکرده و به همین دلیل در بازی اول روی سکو نشست هنوز برای ماندن در انزلی تردید دارد و شنیده‌ها حاکی از این است که اگر تا بعد از بازی با استقلال ابهامات مالی باشگاه و پرداختی‌ها به بازیکنان مشخص نشود در ملوان نمی‌ماند. ملوان با توجه به نقل و انتقالات
قابل قبولی که داشته و با توجه به حضور قلعه‌نویی می‌تواند در صورت برطرف شدن مشکلات مدیریتی‌اش یکی از خوب‌های لیگ پانزدهم باشد.آرش برهانی و سجاد شهباززاده در بازی با سیاه‌جامگان امیدوار‌کننده‌تر از همیشه ظاهر شدند. برهانی با عملکرد خوبش نشان داد هنوز می‌توان به او دل بست و شهباززاده که پارسال هم یکی از معدود خوب‌های استقلال بود منجی استقلال در مشهد شد. شهباززاده در بازی با ملوان هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد البته به شرطی که در پست اصلی خود به کار گرفته شود. در ملوان هم بازیکنانی هستند که می‌توان به آنها لقب ستاره داد. آرش افشین و سیدحسین حسینی در بازی با ذوب آهن عملکرد خوبی داشتند اما نباید از نام مازیار زارع و پژمان نوری هم عبور کنیم. این دو بازیکن با تجربه ملوان می‌توانند سرنوشت بازی با استقلال را رقم بزنند.
حواشی این بازی
این بازی تا دلتان بخواهد حاشیه دارد. چه اتفاقی مهم‌تر از اینکه امیر قلعه‌نویی بعد از 2 فصل ناکامی در استقلال حالا مقابل این تیم قرار می‌گیرد و می‌خواهد ثابت کند هنوز تمام نشده و بی‌دلیل نیست که پرافتخارترین سرمربی فوتبال ایران است. تماشاگران استقلال هم ممکن است هر برخوردی با او داشته باشند و همه چیز به رفتارهای خود او بستگی دارد. قلعه‌نویی در تقابل‌هایش با مظلومی 2 باخت، یک برد و یک تساوی داشته که کفه ترازو به نفع سرمربی فعلی آبی‌ها سنگین است. دیگر تقابل جذاب این دیدار برخورد مهدی رحمتی و قلعه‌نویی است. اگر قلعه‌نویی روی نیمکت بنشیند اولین حاشیه قبل از به صدا
در آمدن سوت بازی رقم می‌خورد چون خیلی مهم است که رحمتی به سمت مربی سابق خود می‌رود یا نه. اگر هم قلعه‌نویی روی سکو باشد که (احتمالش بیشتر است) دیگر شاهد این برخورد و حاشیه‌های بعد از آن نخواهیم بود. در ملوان بازیکنانی مثل سیدحسین حسینی، فرزاد حاتمی و پژمان نوری هم هستند که قبلا بازیکن استقلال بودند و حالا انگیزه زیادی برای بازی مقابل این تیم دارند. خصوصا نوری و حاتمی که هر دو به نوعی از استقلال رانده شدند.
پنجشنبه ۱۵  مردادماه
 پدیده خراسان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: سیدمهدی سیدعلی
 نفت تهران - صبای قم، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی تهران
داور: البرز حاجی‌پور
 استقلال خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز
داور: محسن ترکی
 راه‌آهن تهران - سایپای تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه شهر قدس
داور: حمید حاج‌ملک
جمعه ۱۶ - مردادماه
 گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: محمدرضا اکبریان
 استقلال اهواز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز
داور: امید سعیدفر
 استقلال تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی
داور: شاهین حاجی‌بابایی
 ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت ۲۱، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
داور: محسن قهرمانی
 


Page Generated in 0/0056 sec