printlogo


کد خبر: 143319تاریخ: 1394/5/18 00:00
سرخط خبر

 صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد با رفع تحریم‌ها علیه ایران ۱۳میلیارد دلار بر حجم اقتصاد امارات افزوده شود و  در 3 سال آینده تولید ناخالص داخلی این کشور یک‌درصد بیشتر رشد کند.
 سیدرضا نوروززاده، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: شرکت‌های خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران می‌توانند با سهم یک تا ۱۰۰ درصدی در طرح‌های اقتصادی مشارکت کنند.
 شرکت ملی آلومینیوم هند اعلام کرد پس از لغو تحریم‌ها یک کارخانه تولید آلومینیوم به ارزش 6/2 میلیارد دلار در ایران احداث خواهد کرد.
 عباس شعری‌مقدم، معاون وزیر نفت گفت: هم‌اکنون مجتمع‌های پتروشیمی هر مترمکعب سوخت گاز خود را با نرخ 3 سنت و خوراک گاز را با نرخ 13 سنت دریافت می‌کنند.
 رضا پوررجب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ روستایی در استان تهران قطعی آب ندارد اما هدررفت آب ۴۲ درصد است.
 فریبا اخوان، مدیر امور عملیات سهامداران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور 12 کد سهامدار خارجی در تیرماه ماه 1394خبر داد.
 حسین وکیلی، معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی، از تصویب اصلاحیه قانون مالیات مستقیم از سوی شورای نگهبان و اجرای آن در سال آینده خبر داد و اعلام کرد طبق قانون، تمام تفاهمنامه‌های این سازمان با اصناف مختلف لغو خواهد شد.
 سیدعلی معصومی، مدیرکل حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از پیش‌بینی سامانه شناسایی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ابرسامانه عظیمی است، در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد.
 حمید کارگر که پیش از این سرپرستی مرکز ملی فرش ایران را برعهده داشت، با حکم محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به ریاست مرکز ملی فرش ایران منصوب شد.
 طبق بند 4 مصوبه هیات وزیران واردات کولرهای گازی با رتبه انرژی پایین‌تر از A و B به کشور ممنوع است و وزارتخانه‌های نیرو، امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از واردات این لوازم به کشور جلوگیری شود.
 مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران گفت:  بازرسی‌های جدی در بازار مولوی تهران انجام و منجر به کشف ۶ برند زعفران تقلبی و غیراستاندارد با نام‌های تجارتی «ممتاز مادر»، «نمونه قائنات»، «ایران‌زمین»، «ممتاز یاقوت» و «کادوی خراسان» و «بیلُند» شد.
 


Page Generated in 0/0066 sec