printlogo


کد خبر: 143339تاریخ: 1394/5/18 00:00
اخبار

در نشست رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با مجید مجیدی مطرح شد
همه ظرفیت‌ها در خدمت نمایش فیلم «محمد(ص)» است
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در دیدار با مجید مجیدی، کارگردان فیلم «محمد(ص)» بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان فرهنگی ـ هنری برای نمایش و ارائه این فیلم تاکید کرد. به گزارش فارس، در ادامه نشست‌های هفتگی هنرمندان با رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، جلسه محمود صلاحی با مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد(ص)» به همت معاونت هنری سازمان با موضوع بررسی ظرفیت‌های سازمان فرهنگی ـ هنری برای نمایش این فیلم برگزار شد. رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در این جلسه با تشکر از عوامل فیلم «محمد(ص)»، گفت: در انتقال مفاهیم دینی و معنوی به نسل جدید نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و جلوه‌های فرهنگی و هنری هستیم که این مهم و تاثیرگذاری در ساخت فیلم «محمد(ص)» به نحو مطلوب انجام شده است. صلاحی با اشاره به اینکه همه امکانات سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران برای ارائه و نمایش بهتر در اختیار فیلم «محمد(ص)» قرار خواهد گرفت، افزود: بهترین سالن‌ها در پردیس‌های سینمایی سازمان و فرهنگسراهای شهر تهران برای نمایش این فیلم آماده خواهد شد و نمایش خصوصی برای مدیران فرهنگی و هنری و بهره‌مندی کارکنان شهرداری تهران از این فیلم،‌ همچنین استفاده از ظرفیت تبلیغی سازمان برای معرفی فیلم و برگزاری نمایشگاه عکس‌های فیلم در نگارخانه‌های مهم سازمان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

«آن بیست‌وسه نفر» به برج میلاد می‌رسد
احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر»، خبر از برنامه ویژه‌ای برای این کتاب در برج میلاد داد. به گزارش «وطن امروز»، در هفته فرهنگی استان کرمان که از تاریخ 16 تا 23 مردادماه جاری در برج میلاد برگزار می‌شود، روز 21 مردادماه به نام دفاع‌مقدس نام گرفته و در این روز مراسمی برای آثار و نویسنده‌های این عرصه در نظر گرفته خواهد شد که کتاب«آن بیست‌و‌سه نفر» هم از آن جمله است. همچنین یوسف‌زاده در گفت‌وگو با «وطن امروز» خبر از عرضه فایل صوتی کتاب «آن بیست‌وسه نفر» در آینده نزدیک داد. این محصول که با همکاری مرکز هنرهای نمایشی رادیو تهیه شده، قرار است در چاپ جدید این کتاب توسط حوزه هنری ضمیمه آن شود.

دهکردی در نقش «شهید چمران» روی صحنه تئاتر شهر
ایوب آقاخانی بعد از 4 سال دوری از تئاتر شهر، بزودی نمایش «تکه‌های سنگین سرب» درباره مقطعی از زندگی شهید دکتر مصطفی چمران را در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد برد. به گزارش تسنیم، نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی به عنوان جدیدترین اثر گروه تئاتر پوشه به روایت زندگی شهید دکتر مصطفی چمران به‌عنوان یکی از صاحبنام‌ترین شهدای تاریخ جنگ تحمیلی ایران می‌پردازد. ایوب آقاخانی درباره این اثر گفت: نمایش «‌تکه‌های سنگین سرب»، زاویه‌ای متفاوت و مهجورمانده از یک نگاه ‌اندیشه‌ورزانه به زندگی دکتر چمران را روایت می‌کند.  به گفته آقاخانی، تمرین و تدارک این نمایش مراحل نهایی را طی می‌کند و اکنون آماده بازبینی است. نمایش «‌تکه‌های سنگین سرب» که دارای دو پرسوناژ است، با بازی پیام دهکردی بعد از جشنواره هفدهم نمایش‌های آیینی سنتی، در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد رفت.

«دایره‌‌00‌‌المعارف جمهوری اسلامی» در آستانه انتشار
«دایره‌00‌‌المعارف جمهوری اسلامی» شامل گزارشی از مهم‌ترین وقایع در سال‌های انقلاب اسلامی توسط نشر سایان منتشر خواهد شد. به گزارش تسنیم، جعفر شیرعلی‌نیا، نویسنده با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: اخیراً در حال تدوین مجموعه‌ای با عنوان «دایره‌00‌‌المعارف جمهوری اسلامی» هستم که حاصل یک کار گروهی است. این اثر نگاهی دارد به مهم‌ترین وقایعی که در سال‌های انقلاب اسلامی رخ داده و در 3 جلد تدوین و منتشر خواهد شد.


Page Generated in 0/0052 sec