printlogo


کد خبر: 143340تاریخ: 1394/5/18 00:00
رویدادها

زندگی دلاورانه احمد متوسلیان جلوی دوربین می‌رود
محمدحسین مهدویان گفت بزودی فیلمی با موضوع زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان را جلوی دوربین می‌برد. به گزارش مهر، محمدحسین مهدویان، کارگردان سینما با اشاره به اینکه نگارش فیلمنامه‌ای با موضوع زندگی جاویدالاثر متوسلیان به پایان رسیده است، گفت: «کودکی ناتمام» نام این فیلمنامه است که نگارش آن را خودم برعهده داشته‌ام. در این فیلم یک دوره طولانی از زندگی شهید متوسلیان تا زمان مفقود شدن او را به تصویر می‌کشیم. وی تاکید کرد: بزودی برای دریافت پروانه ساخت این فیلم سینمایی اقدام می‌کنیم و همزمان با آن پیش‌تولید کار آغاز می‌شود. کارگردان سریال «آخرین روزهای زمستان» بیان کرد: فیلمنامه این فیلم سینمایی براساس یک تحقیق ۲ ساله براساس کتاب‌هایی که درباره این جاویدالاثر نوشته شده و مصاحبه با افرادی که ارتباط نزدیک با شهید متوسلیان داشته‌اند، نوشته شده است. مهدویان در پایان با اشاره به اینکه تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده سازمان سینمایی اوج است، گفت: موسسه فرهنگی «فردای دیگر» مجری طرح این پروژه است و براساس فیلمنامه‌ای که نوشته شده این فیلم در شهرک دفاع‌مقدس، پادگان دوکوهه خوزستان و کردستان جلوی دوربین می‌رود.

انتشارات روایت فتح خاطرات شهدای مدافع‌حرم رامنتشر می‌کند
انتشارات روایت فتح مجموعه جدیدی با محوریت خاطرات شهدا و جانبازان مدافع‌حرم منتشر می‌کند. به ‌گزارش تسنیم، حسن علایی، مدیر این موسسه از انتشار مجموعه جدیدی از سوی انتشارات روایت‌فتح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انتشارات روایت‌فتح تا‌کنون به انتشار خاطرات رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس در قالب‌های گوناگون مبادرت کرده، در نظر است مجموعه‌ای جدید از خاطرات رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل در سوریه را از سوی این انتشارات راهی بازار کتاب کنیم. وی افزود: با توجه به اوضاع کنونی منطقه و درگیری‌های سوریه، مسلمانان زیادی از سراسر دنیا با ملیت‌های مختلف برای دفاع از حرم حضرت‌زینب‌(س) و حضرت رقیه‌(س) و سرکوبی دشمن در سرزمین سوریه وارد عمل شده‌اند و بحمدالله با رشادت و مقاومت این رزمندگان، سوریه همچنان از هویت خود دفاع کرده است.

ساخت مستند مرحوم کافی
سینا عودی از ساخت مستندی با موضوع مرحوم کافی خبر داد. به گزارش تسنیم، این کارگردان و مستند‌ساز گفت: اکنون در مرحله پیش‌تولید و تحقیق و پژوهش این مستند هستیم. در ساخت این کار سعی خواهیم داشت با توجه به اینکه تاکنون کارهایی با موضوع مرحوم کافی انجام شده است، علاوه بر پرداختن به پرتره ایشان، حرف‌هایی غیر‌کلیشه‌ای و ناگفته را مطرح کنیم. برای مثال سعی خواهیم داشت به موضوع منبرها و سخنرانی‌ها در عصر حاضر از دید جامعه‌شناسی نگاه کنیم. تهیه‌کننده این مستند مهدی مطهر بوده و در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه خواهد شد.

«قندون جهیزیه»
از چهارشنبه می‌آید
وضعیت اکران فیلم «قندون جهیزیه» مشخص شد و این فیلم قرار است از چهارشنبه هفته جاری به اکران درآید. به گزارش «وطن امروز»، علی ملاقلی‌پور، کارگردان جوان سینمای ایران با اعلام این خبر افزود: فیلم «قندون جهیزیه» به سرگروهی پردیس زندگی به اکران در خواهد آمد و امیدوارم این فیلم بتواند با مخاطبان ارتباط مناسبی برقرار کند. لازم به ذکر است فیلم «قندون جهیزیه» که به دلایل نامشخصی از جشنواره فجر گذشته کنار گذاشته شد، با اولین اکران خود در جشنواره فیلم «سما» با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده بود.

تحریم «لوکارنو» در اعتراض به سیاست صهیونیست‌ محوری
2 فیلمساز تونسی پروژه‌های خود را از بخش «درهای باز» فستیوال لوکارنو که روی کشورهای غربی تمرکز می‌کند بیرون کشیدند تا اعتراض خود را نسبت به نمایش همزمان فیلم‌هایی از رژیم صهیونیستی که با همکاری بنیاد فیلم اسرائیل سازمان‌دهی شده بودند، نشان دهند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمپانی پروپاگاندا پیکچرز متعلق به ایمد مرزوک و بادی چوکا تهیه‌کنندگان اهل تونس و همچنین کارگردان‌های این دو فیلم در بیانیه‌ای گفتند تصمیم گرفتند سومین ساخته نجیب بلکادی یعنی «شبکیه» و فیلم انیمیشن
«Aller Simple» ساخته نادیا ریس را از ۱۲ پروژه حاضر در بخش «درهای باز» این جشنواره بیرون بکشند.


Page Generated in 0/0058 sec