printlogo


کد خبر: 143341تاریخ: 1394/5/18 00:00
حاشیه‌های تمام ناشدنی یاغی عراقی
کرار با استقلال فسخ می‌کند؟

گروه ورزشی: یک روز پس از آنکه عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و پرویز مظلومی با وجود پیروزی این تیم برابر ملوان مجبور شدند قضیه ناراحتی دوباره جاسم کرار از باشگاه‌شان را توجیه کنند و کرار را به خاطر بی‌انضباطی‌های چند باره لای پر قو بخوابانند، از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که آبی‌های تهران دل از نازک‌نارنجی تیمشان بریده‌اند و به فکر فسخ قرارداد «جاسم» عراقی افتاده‌اند. بعد از دومین پیروزی استقلال در لیگ پانزدهم بود که شهاب جهانیان و پرویز مظلومی به صورت هماهنگ با گلایه از یکی از خبرگزاری‌ها خبر ناراحتی جاسم کرار سر میز ناهار قبل از بازی را «دروغ» خواندند. جهانیان ابتدا گفت: «متاسفانه رسانه‌ها این اتفاق را بزرگ جلوه دادند. کرار کار خاصی انجام نداده است. او امروز(جمعه) هم به همراه تیم بود و بعد از ورود به زمین بازی خوبی را به نمایش گذاشت. او مشکلی با استقلال ندارد.» پرویز مظلومی هم درباره ناراحتی کرار موضع مشابهی گرفت و گفت: «این خبر دروغ بود. من نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید. برای برخی‌ها متاسفم که جنگ روانی راه انداخته‌اند. به دروغ گفتند کرار سر ناهار درگیر شده است. او به این دلیل بازی نکرد که در 2 جلسه تمرینی حضور نداشت. اینکه چرا یک خبرگزاری معتبر این خبر را منتشر کرده است را نمی‌دانم درباره‌اش چه بگویم.» البته در این بین حرف‌های علی نظری‌جویباری تفاوت زیادی با دیگر مسؤولان استقلال داشت. نظری‌جویباری همان بعد از بازی حرف‌هایی زد که به معنای تهدید کرار تلقی شد: «از لحاظ قرارداد مالی به کرار بدهکاریم اما این باعث نمی‌شود که کرار هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد. او با ما قرارداد دارد و باید طبق قرارداد پیش برویم. کار او را به هیچ وجه تایید نمی‌کنم و اگر لازم باشد 100 بار با او برخورد می‌کنیم. او باید به مانند یک بازیکن حرفه‌ای عمل کند.» نظری‌جویباری دیروز صبح هم در گفت‌وگو با فارس به عنوان خبرگزاری مورد خطاب مظلومی گفت‌وگوی کاملی انجام داد؛ حرف‌هایی که او در این مصاحبه زد موید خبری بود که پیش‌تر این خبرگزاری منتشر کرده بود. معاون باشگاه استقلال با تایید اتفاقاتی که پیش از عزیمت تیم استقلال به ورزشگاه آزادی رخ داده بود گفت: از حرکتی که کرار در هتل کرد، دلم شکست. حرکت او در هتل ناراحت‌کننده بود. من وقتی دیدم مظلومی با استرس زنگ زده و به فکر ارنج تیمش بوده خیلی ناراحت شدم. من قبول دارم که کرار باید پولش را بگیرد ولی استقلال وابسته به کرار نیست. استقلال با شخص بازی نمی‌کند و دیدید که دیروز یک نیمه بدون کرار بهترین عملکرد را داشت. ما هم نمی‌خواهیم توانایی این بازیکن را زیر سوال ببریم ولی خیلی دلم شکست چون به او زنگ زدم و گفتم که شنبه مشکلت را حل می‌کنم. به او گفتم چک باشگاه را به نمایشگاه‌دار می‌دهم تا به تو ماشین بدهد. الان هم ماشین کرار آماده است ولی چون این کار را کرده دیگر دلم نیست ماشین را به او بدهم. قسم می‌خورم ماشین او را آماده کردم و گرفتم چکش را هم آماده کردم چون احساس کردم او از یک کشور غریب به اینجا آمده ولی متوجه شدم کرار نه به قول ما اعتماد دارد و نه حرف گوش می‌دهد. من هم به او گفتم حالا که اینجور شده باید دوباره جلسه بگذاریم همه صحبت‌ها را مکتوب بنویسیم و اینگونه نمی‌شود که بازیکن هر وقت دلش خواست مصاحبه کند قهر کند و برود.
تهدید به فسخ قرارداد
معاون باشگاه استقلال در گفت‌وگوی مفصلی که دیروز انجام داد، مدیر برنامه‌های جاسم کرار را به «عشق مصاحبه داشتن» متهم کرد و مدعی شد که حرف‌های طاهر سعیدی مشکلات زیادی را در رابطه استقلال با کرار ایجاد کرده است. مدیر برنامه جدید کرار هم در پاسخ حرف‌هایی زد که نشان می‌دهد وضعیت در باشگاه استقلال به خاطر این یک بازیکن حسابی خراب است: «وقتی مسؤولان استقلال بدقولی می‌کنند، مجبور هستیم مفاد قرارداد را مطرح کنیم. وقتی پاسخ کرار را نمی‌دهید، باید همه چیز را بگوییم. به دلیل اینکه کرار مظلوم است، آقایان او را به حاشیه می‌برند. استقلالی‌ها به کمک محسن بزرگی معاون حقوقی باشگاه و علی‌اکبر محمدزاده رئیس کمیته اخلاق که پیش از این در استقلال سمت داشت، کاری کردند که کرار محروم شود.» مدیر برنامه‌های کرار جاسم با انتقاد از رفتارهای علی نظری‌جویباری تصریح کرد: نه عشق مصاحبه هستم و نه اینکه علاقه دارم به خاطر آقایان وارد باشگاه استقلال شوم. به خاطر کرار است که به باشگاه استقلال می‌روم نه چیز دیگری. نظری‌جویباری عشق بدقولی دارد و مشخص نیست که چرا پاسخ تلفن‌‌های من و کرار را نمی‌دهد. حتما او ترسی دارد که پاسخ ما را نمی‌دهد. سعیدی در خاتمه گفت: آقای جویباری، چرا به قول‌تان عمل نمی‌کنید؟ چرا تماس کرار را پاسخ نمی‌دهی و او را در بلک‌لیست قرار داده‌ای؟ او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که قرار بوده امروز استقلالی‌ها قرارداد این بازیکن را فسخ کنند، گفت: من از این مساله اطلاعی ندارم ولی ظاهرا قرار بوده جلسه‌ای با استقلالی‌ها داشته باشیم. از صبح هم بارها به استقلالی‌ها زنگ زدم که جلسه‌ای بگذاریم ولی متاسفانه پاسخ تلفن من را ندادند. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد کرار در تمرین تیمش شرکت نکند، گفت: احتمال این قضیه بالاست. با این اوصاف کرار به احتمال فراوان در تمرین استقلال حاضر نمی‌شود. سعیدی در واکنش به این سوال که مسؤولان استقلال مدعی شده‌اند بخش قابل توجهی از پول جاسم کرار را پرداخت کرده‌اند، گفت: من یک چک از مسؤولان استقلال دارم که تاریخش 14 تیرماه است الان 17 مردادماه است. 33 روز از موعد نقد شدن این چک گذشته است. اگر روزهای تعطیل را از این 33 روز کم کنید حدود 26 روز باقی می‌ماند و من با جرات به شما می‌گویم در این 26 روز 26 بار به ما قول دادند که چک پاس می‌شود. او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد جاسم کرار روی میز ناهار قبل از دیدار تیمش و ملوان جار و جنجال به پا کرده است، گفت: ‌ای‌کاش برخی از این مسؤولان استقلال دست از این بحث‌ها بردارند. من نمی‌دانم سر ناهار چه اتفاقی افتاده است ولی این را می‌دانم که هر کسی ظرفیتی دارد و وقتی مدام دروغ بشنوید و بدقولی ببینید شاید از کوره در بروید.
انتقاد پیشکسوتان استقلال از کرار
دیروز چندتایی از پیشکسوتان استقلال حسابی به کرار تاختند و بدتر از آن پرویز مظلومی را به خاطر بازی گرفتن از این بازیکن شماتت کردند. در میان پیشکسوتان استقلال، معمولا حسن روشن از هم صاف و ساده‌تر صحبت می‌کند و خیلی راحت انتقادهایش را به زبان می‌آورد. او در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره عملکرد استقلال چیست، گفت: «نیمه دوم افتضاح بود چون کرار از 6 پاسی که می‌داد 8 تایش اشتباه بود، باور کنید حال نداشتم بازی را ببینم اما این پسره (کرار) فقط به درد تیم به هم زدن می‌خورد. یعنی او را باید با لگد از استقلال بیرون کنند، پول زیاد به او داده‌اند و حالا نمی‌توانند جمعش کنند. تیم به این خوبی بسته شده این همه جوان مثل شیر درون زمین می‌روند یک نفر استقلال را به هم می‌ریزد. چند سال پیش عمادرضای عراقی در ایران حضور داشت، او هم خوب بازی می‌کرد و هم حاشیه‌هایش کمتر بود؛ شما ببینید تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا حضور داشت و ایران را هم برد بازیکنانی ضعیف‌تر از کرار در آن تیم حضور داشتند ولی سرمربی تیم اخلاق را فدا نکرد و اصلا او را دعوت نکرد مظلومی هم دارد راه قلعه‌نویی را می‌رود، آقای مظلومی! این کار را با استقلال نکن. اگر بازیکنی مثل مسی به بارسلونا می‌رود هیچ کس نمی‌تواند حرفی بزند چون او مسی است ولی این کراری که استقلال بدون آن هم عالی بازی کرده کیست که نتوانیم از او بگذریم، اگر امسال کرار در استقلال بازی کند جوان‌ها ضربه می‌خورند.» محمد نوری، دیگر قدیمی استقلال هم به مظلومی انتقاد کرد و گفت: اگر واقعا مظلومی به منظور تنبیه کردن کرار این بازیکن را روی نیمکت گذاشت دیگر دلیلی نداشت در ادامه مسابقه به این بازیکن، بازی بدهد ضمن اینکه به محض ورود کرار به زمین فضای مسابقه تغییر کرد و وسط زمین در اختیار ملوان قرار گرفت و ابراهیمی نیز در مرکز زمین استقلال تنها شد. در یک صحنه‌هایی کرار پس از لو دادن توپ می‌ایستاد و به هیچ وجه برای دفاع کردن بر نمی‌گشت و در وسط فضاهایی را به بازیکنان حریف می‌داد. نوری گفت: فکر می‌کنم اصولا قرارداد بستن برای فصل جدید با کرار اشتباه بود چرا که تیم جوان شده و بودن کرار در تیم استقلال لازم نبود. کرار که به میدان آمد احساس می‌کنم که نخواست بازی کند چرا که در شرایط بازی بی‌حال نشان داد. وی یادآور شد: برای من هم جای سوال است که چرا اصولاً مظلومی به کرار در مقابل ملوان بازی داشت. اگر تصمیم گرفت که او را بازی ندهد که اتفاقا تصمیم خوبی هم بود چرا در ادامه مسابقه به او بازی داد البته مظلومی مربی من هم بوده اما باید عنوان کنم که مربیان ما هم یک مقدار ترسو هستند و باید جرات داشته باشند تا از یک بازیکن استفاده نکنند.نوری گفت: «کرار تیم بهم زن و مشکل‌ساز است و دلیل  نداشت که در حالی که تیم خوب بازی می‌کرد و مشکلی نداشت این بازیکن به میدان آمده و مشکل‌ساز شود. در حالی که به جای کرار می‌شد از برزای یا ریوالدو استفاده کرد که در این صورت این دو بازیکن بهتر جواب می‌دادند.» به هر حال باشگاه استقلال در بد مخمصه‌ای گرفتار شده. از یک طرف پرویز مظلومی به خاطر توانایی‌های فنی کرار، نمی‌تواند از او چشم‌پوشی کند و از طرف دیگر مدیران استقلال و در راس آن بهرام افشارزاده مخالف ماندن این یاغی عراقی هستند. ظاهرا روزهای پرحاشیه خیلی زودتر از آنچه مظلومی فکرش را می‌کرد به سرزمین آبی‌ها آمده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec