printlogo


کد خبر: 143356تاریخ: 1394/5/18 00:00
چهارگوشه

پدر شهید خردسال فلسطینی به پسرش پیوست
سعد الداوبشه پدر علی شهید شیرخوار فلسطینی که هفته گذشته توسط شهرک‌نشینان صهیونیست به آتش کشیده شده بود، به پسرش پیوست. به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانواده الدوابشه خبر شهادت سعد را تایید کرده‌اند. دغلس که مسؤول پرونده شهرک‌نشینی در شمال کرانه باختری رود اردن است، خاطرنشان کرد: «سعد الدوابشه درگذشت و آمادگی‌ها برای تشییع پیکر او در نابلس، شهری که نزدیک روستای دوما قرار دارد، در جریان است.» علی الدوابشه شیرخوار فلسطینی هنگام حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به 2 منزل در روستای دوما و به آتش کشیدن آنها، زنده سوخت. در این حادثه پدر، مادر و برادر این کودک شیرخوار نیز آسیب دیدند.

سفر محرمانه وزیر صهیونیست به اردن
شبکه الجزیره از سفر محرمانه وزیر علوم و تکنولوژی رژیم صهیونیستی به اردن برای پیگیری پروژه علمی «سزامی» خبر داد که اسرائیل با همکاری تل‌آویو و چند کشور منطقه در حال اجرای آن است. پروژه سزامی یک طرح فیزیک هسته‌ای و در واقع شتابگری سینکروترون است که در اردن راه‌اندازی می‌شود. این پروژه در سال 2002 با کمک یونسکو پایه‌گذاری شد. محل استقرار ماشین سینکروترون و مرکز آن در شمال‌غربی امان، پایتخت اردن است.

تلاش ناکام سوئد برای بازجویی از آسانژ
تلاش‌ دادستان‌های سوئدی برای بازجویی از بنیانگذار ویکی‌لیکس در سفارتخانه اکوادور در لندن پس از درخواست جنجالی اکوادور متوقف شد. اکوادور پاسخ مثبت به درخواست دادستان‌های سوئدی برای بازجویی از جولیان آسانژ در سفارت این کشور در لندن را به اعطای پناهندگی سوئد به وی مشروط کرد. جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس در جولای 2012 برای جلوگیری از استردادش به سوئد به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد. دادستانان سوئدی در تلاشند تا به اتهام تعرضات جنسی و تجاوز به 2 زن در سال 2010 وی را تحت بازجویی قرار دهند. آسانژ همچنین به دلیل افشای اطلاعات محرمانه نظامی و سیاسی دولت آمریکا تحت پیگرد قانونی است.
 


Page Generated in 0/0068 sec