printlogo


کد خبر: 143398تاریخ: 1394/5/19 00:00
نبض‌جامعه

رئیس سازمان غذا و دارو:
دارو و درمان رایگان نمی‌شود
انتظار رایگان شدن همه هزینه‌های درمانی بیماران واقع‌بینانه و امکانپذیر نیست. رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب افزود: برخی سازمان‌های مردم نهاد توقعاتی مانند رایگان شدن همه خدمات درمانی بویژه خدمات سرپایی را از دولت دارند که امکان‌پذیر نیست. دیناروند به ایرنا گفت: البته خدمات بستری در بخش دولتی بسیار ارزان شده و به 6 درصد کل هزینه در بیمارستان‌های دولتی رسیده است. بیمارستان‌های دولتی اکنون 80 درصد خدمات بستری را با 6 درصد هزینه ارائه می‌کنند و این گام بزرگی برای ارزان شدن خدمات سلامت در دولت تدبیر و امید بوده که انجام شده است. رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: این 6 درصد هزینه‌های خدمات بستری هم برای همه مردم قابل تحمل است. معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اظهار داشت: در تمام دنیا سازمان‌های مردم‌نهاد نقش مهمی در اداره کشور دارند، نقش آنها فقط همکاری برای تأمین امکانات و نیازهای مردم نیست، آنها می‌توانند در سیاستگذاری و گرفتن تصمیمات مهم و درست به دولت کمک کنند.به گفته وی، سازمان‌های مردم‌نهاد صدای مردم را به گوش مدیران می‌رسانند اما انتظار رایگان شدن همه هزینه‌های درمانی بیماران واقع‌بینانه و امکان‌پذیر نیست و در هزینه‌کرد بیت‌المال نباید تصمیمات عاطفی بگیریم.

ثبت DNA  25 هزار مجرم سابقه‌دار
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد تا پایان سال DNA حدود ۲۵ هزار مجرم سابقه‌دار در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود.به گزارش مهر، احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان تهران درباره اجرای طرح دادپزشک گفت: این طرح با موفقیت در تعدادی از استان‌ها اجرا شده که نیاز به اصلاحاتی دارد. وی همچنین درباره ایجاد بانک ژنتیک بیان داشت: قرار بود ۲۵ هزار مجرم سابقه‌دار DNAشان در بانک ژنتیک ثبت شود که به دلیل مشکل اعتبارات هنوز اجرایی نشده اما تصمیم داریم امسال  این ۲۵ هزار مجرم سابقه‌دار در بانک اطلاعات ژنتیک DNA ثبت شود. شجاعی با اشاره به موضوع اعتبارات این سازمان افزود: افزایش بودجه نداشتیم اما نگذاشتیم فعالیت‌ها زمین بماند با این حال اعتبارات و مزایا برای برخی کارکنان پزشکی قانونی متناسب نیست.

وام 50 میلیون ریالی برای خبرنگاران
عضو شورای اسلامی شهر تهران، از اعطای وام 50 میلیون ریالی به خبرنگاران، عکاسان و فعالان قرآنی خبر داد. به گزارش
«وطن امروز» مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران فعال در حوزه مقاومت و دفاع مقدس با اعلام این خبر اظهار داشت: وام فرهیختگان شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران، نویسندگان، هنرمندان، عکاسان و فعالان قرآنی تعلق می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با درخواست خود که به تایید سازمان و اداره محل اشتغال آنها رسیده به شورای شهر مراجعه کنند. عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: پروسه دریافت این وام حدود یک تا 5/1 ماه زمان می‌برد. وی درباره برخی مشکلات و درخواست‌های این قشر خاطرنشان کرد: این مسائل را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مطرح خواهم کرد، هر چند وضعیت و بضاعت شهرداری نیز اندک نیست و بودجه این کمیسیون 2 برابر بودجه کل صداوسیماست.
 


Page Generated in 0/0051 sec