printlogo


کد خبر: 143424تاریخ: 1394/5/19 00:00
چهارگوشه

الوسط رفع توقیف شد
تنها روزنامه مستقل بحرین که ممنوع‌الانتشار شده بود فعالیت خود را از سرگرفت. انتشار روزنامه الوسط بحرین که به سبب انتشار یک مقاله سیاسی ممنوع شده بود از سرگرفته شد. طبق گفته منصور الجمری، سردبیر این روزنامه، انتشار این روزنامه از یکشنبه از سرگرفته شد. سازمان رسانه‌های بحرین نیز اعلام کرده است که پس از اتخاذ تدابیر لازم و تعهد این روزنامه به رعایت قوانین، به آن اجازه داده شد که فعالیت خود را از سرگیرد.

داعش تلویزیون را ممنوع کرد
منابع محلی در شهر الرقه در شمال سوریه گفتند که گروه تروریستی داعش مشاهده تلویزیون را برای اهالی این شهر ممنوع کرد. طبق این گزارش، داعش پیش‌تر محدودیت‌هایی را درباره استفاده از شبکه اینترنت اعمال کرد و به کافی‌نت‌ها اجازه داد که از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فعالیت کنند و برای متخلفان مجازات سنگینی در نظر گرفت. ساکنان الرقه با اوضاع دشواری در سایه فشارها و خشونت‌های گروه داعش از یک‌سو و حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از سوی دیگر روبه‌رو هستند.

کشته شدن 390 عضو پ‌ک‌ک توسط ترکیه
منابع نظامی ترکیه اعلام کرده‌اند که 390 شبه‌نظامی کرد حزب کارگری(پ‌ک‌ک) از جمله چند تن از رهبران این سازمان در عملیات‌های مستمر در شمال عراق کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، تجاوزهای نظامی 2 هفته اخیر ترکیه به شمال عراق همچنین باعث زخمی شدن نزدیک به 400 عضو پ‌ک‌ک شده که حال 150 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. همچنین ترکیه از اول آگوست جاری تاکنون خسارات جانی و مالی متعددی به برخی شهروندان مرزنشین عراق وارد کرده است.

قتل 5 کودک در تگزاس
با قتل 5 کودک در تگزاس بار دیگر جنایت افسارگسیخته در جامعه آمریکایی به موضوع داغ رسانه‌ها بدل شد. به ‌گزارش یاهو نیوز، دیروز  پس از آنکه پلیس هریس کاونتی در ایالت تگزاس آمریکا متوجه جسد افراد کم سن و سال در یک خانه شد وارد آن شد و پس از رد و بدل کردن آتش با فردی درون خانه سرانجام این فرد سیاهپوست را به عنوان متهم بازداشت کرد. سپس در این خانه جسد 8 نفر از جمله 5 کودک و 3 بزرگسال کشف شد. البته هنوز پلیس فدرال دلیل مرگ 8 نفر و اینکه آیا ارتباطی میان متهم و قربانیان وجود دارد یا خیر را مشخص نکرده است. از سوی دیگر همزمان با سالروز مرگ جوان 18 ساله سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور، مردم در سراسر این کشور دست به تظاهرات زدند. یکی از این مناطق شهر بالتیمور بود که مردم با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی مانند «به جنگ علیه سیاهپوستان پایان دهید» و «به تبعیض نژادی پایان دهید» در خیابان‌ها حاضر شدند. در حالی که تنها طی 37 روز از آغاز تابستان امسال 1500نفر در آمریکا قربانی تیراندازی شده‌اند، دولت اوباما به خاطر نفوذ گسترده کمپانی‌های تولید تسلیحات قادر به لغو قانون حمل سلاح نیست.
 


Page Generated in 0/0040 sec