printlogo


کد خبر: 143463تاریخ: 1394/5/21 00:00
وزیر آموزش‌وپرورش تشریح کرد
جزئیات تکمیلی آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش

گروه اجتماعی: وزیر آموزش ‌وپرورش به برخی پرسش‌ها درباره ضوابط آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش پاسخ داد.
به گزارش مهر، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش درباره سهم مربیان پیش‌دبستانی در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش و همچنین نحوه شرکت کارکنان دولت در این آزمون، اظهار کرد: «استخدام» تابع مقرراتی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین می‌کند.
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه شرایط سنی برای شرکت در آزمون استخدامی با مدرک لیسانس 30 سال و با مدرک فوق‌لیسانس 35 سال تعیین شده است، بیان داشت: درباره مربیان پیش‌دبستانی نیز باید گفت شرایط روی سایت سازمان سنجش و آموزش‌وپرورش قرار گرفته است.
فانی ادامه داد: اولویتی را برای مربیان پیش‌دبستانی تعیین کرده‌ایم تا بر این اساس هر نمره‌ای که کسب می‌کنند متناسب با سنواتی که با آموزش‌وپرورش در سال‌های گذشته همکاری داشته‌اند، درصدی به نمره‌شان اضافه شود که سقف آن تا 20 درصد است.
وی با اشاره به اینکه این تاثیر 20 درصدی در نمره آزمون همان اولویتی است که برای مربیان پیش‌دبستانی قائل شدیم، یادآورشد: مصوبه مجلس هم همین است که در هر آزمون استخدامی که آموزش‌وپرورش برگزار می‌کند، مربیان پیش‌دبستانی در اولویت باشند.
وزیر آموزش‌وپرورش درباره اینکه آیا امتیازاتی برای کاهش سن فرهنگیان حق‌التدریس و قراردادی آموزش‌وپرورش برای آزمون در نظر گرفته شده است یا خیر؟ یادآور شد: ما درباره این موضوعات تابع مقررات استخدامی کشوریم. ضابطه استخدامی کشوری دارای سقفی است که سازمان مدیریت به ما اعلام کرده و ما آن را رعایت می‌کنیم.
فانی همچنین درباره هزینه‌های گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پس از قبولی در آزمون استخدامی نیز بیان داشت: بخشی از عمده هزینه را داوطلبان باید تقبل کنند. علت این است که برای این دوره اعتبارات پیش‌بینی نکرده‌ایم. جزئیات را زمانی اعلام خواهیم کرد که هماهنگی‌های لازم را با بخش‌های دیگر انجام دهیم.
وی همچنین درباره آماری که از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی بر افزایش استفاده از مواد مخدر در میان دانش‌آموزان اعلام شد، خاطرنشان کرد: باید بگویم پاسخگویی این گزارش‌ها برعهده خودشان است. ما با همه نهادهایی که به نحوی با آموزش‌وپرورش در ارتباطند همکاری می‌کنیم. یکی از سیاست‌های ما، توسعه مشارکت با همه دستگاه‌هاست و از این موضوع استقبال می‌کنیم اما آمارها را آنطور که اعلام می‌شود، قبول نداریم و امیدواریم با تعاملات بیشتر، نارسایی در اطلاع‌رسانی‌ها به حداقل رسد. وزیر آموزش‌وپرورش در جمع رؤسای تشکل‌های دانش‌آموزی سراسر کشور تصریح کرد: بهره‌وری حداکثری از منابع محدود، جزو سیاست‌های آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: دانش‌آموزان امروز مدیران آینده کشور هستند. بر همین اساس باید در دوران تحصیل با تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، تعاملات اجتماعی، تحمل نظر مخالف، مساله‌یابی و بحث‌هایی از این قبیل که مدیران امروز با آن مواجهند آشنا شوند بنابراین تشکل‌ها می‌توانند در تربیت مدیران آینده مؤثر باشند.
فانی هم‌افزایی در مدارس را از عمده‌ترین سیاست‌های آموزش‌وپرورش در دولت برشمرد و اظهار داشت: زمان در آموزش‌وپرورش محدود است و ما فقط در دوره متوسطه اول و دوم می‌توانیم به بحث تشکل‌ها بپردازیم.
 


Page Generated in 0/0079 sec