printlogo


کد خبر: 143464تاریخ: 1394/5/21 00:00
نبض جامعه

اعلام دلایل سقوط آنتونف ۱۴۰
سازمان هواپیمایی کشوری همزمان با سالگرد سقوط آنتونف ۱۴۰ هواپیمایی سپاهان عملکرد نامناسب سیستم کنترل موتور، عملکرد خلبان و وزن بیش از حد هواپیما را از جمله عوامل سقوط آنتونف ۱۴۰ اعلام کرد. به گزارش
«وطن امروز»، همزمان با سالگرد سقوط هواپیمای آنتونف 140 هواپیمایی سپاهان محمد شهبازی، مسؤول بررسی سانحه به تشریح سناریوهای مطرح شده پیرامون دلایل از دست رفتن موتور هواپیما پرداخت و گفت: عملکرد سیستم کنترل الکترونیکی موتور هنگام از دست رفتن موتور نامناسب بوده و این موضوع تاثیر زیادی در وقوع این سانحه داشته است.  مسؤول بررسی سانحه هواپیمای آنتونف 140  تصریح کرد: سایر مسائل مربوط به این سانحه از زمان بارگیری تا زمان سقوط و حتی سوابق و مستندات هواپیما، مربوط به قبل از بروز این سانحه به دقت توسط تیم بررسی سانحه تجزیه‌و‌تحلیل شده است که در گزارش نهایی ارائه خواهد شد. وی یادآورشد: عملکرد نامناسب سیستم کنترل موتور (SAO 2000) همزمان با از کار افتادن موتور سمت راست، حدود 2 ثانیه قبل از جدا شدن هواپیما از سطح باند دلیل بروز این سانحه بوده است. البته عوامل دیگری از جمله  رعایت نشدن دستورالعمل‌های مربوط به محاسبه وزن بار و مسافر (وزن برخاست بیش از حد مجاز هواپیما) وجود باد جانبی با مولفه باد پشت‌بالا، دمای بالای هوا و سرعت تصمیم به برخاست (VR) کمتر از مقدار تعیین‌شده در کتاب هواپیما، عملکرد خلبانان و همچنین وزن بالای این هواپیما در بروز این سانحه موثر بوده است.

بیمه‌ها مهم‌ترین مشکل بخش سلامت
در طول این سال‌ها مهم‌ترین مشکل بخش سلامت مردم، بیمه بوده و درحال حاضر  هم همین مشکل ادامه دارد و معتقدم تا بیمه سامان پیدا نکند، این مشکلات ادامه خواهد داشت. سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت با بیان این مطلب گفت: زمانی که مجبور شدم مسؤولیت قبول کنم به رئیس‌جمهور گفتم برای ما به عنوان پزشک خیلی مهم است بیمه‌ها دست چه کسی باشد. بنابراین مهم است سکاندار بخشی که قرار است خدمت را از ما خرید کند چه کسی باشد. هاشمی به تسنیم اظهار داشت: در طول این سال‌هایی که گذشت مهم‌ترین مشکل بخش سلامت مردم، بیمه بوده است. اکنون هم همین مشکل ادامه دارد. معتقدم تا بیمه سامان پیدا نکند، این مشکلات ادامه خواهد داشت، چون بیمه باید از مردم حمایت مالی کند تا اگر مشکلی در سلامتی‌ کسی رخ داد جبران کند، بنابراین هیچ وقت نمی‌توانید بگویید مردم بیمار شوند و درد و رنجی غیر از بیماری نداشته باشند، براین اساس اگر بناست فرمایش و خواسته رهبر معظم انقلاب محقق شود باید بخش حمایتی تکلیفش مشخص شود. وی ادامه داد: بیمه‌ها باید کارآمد شوند و دولت و مجلس در این باره مطالبه کنند، برای این کار نیز باید متولی‌گری با وزارت بهداشت شود، زیرا رهبری نیز در بند 7 ابلاغ سیاست‌ها مشخص کردند که متولی، وزارت بهداشت است و در بند 9 هم فرمودند منابع با محوریت وزارت بهداشت هزینه شود.  

افزایش 14 درصدی شهریه مهدهای کودک
شهریه مهدهای کودک در هر استان در کمیته‌های استانی تعیین شده و میزان افزایش شهریه حدود 14درصد خواهد بود. آرزو ذکایی، مدیرکل دفتر کودکان و مهدهای کودک سازمان بهزیستی با اشاره به برگزاری کمیته‌های استانی جهت تعیین شهریه‌های مهدهای کودک در سال جاری، اظهار داشت: این کمیته‌ها متشکل از نمایندگان اداره بازرگانی، بهزیستی همچنین نماینده رئیس کانون توسعه همیاری در مهدهای کودک در هر استان است. وی به فارس گفت: کمیته استانی تعیین شهریه‌ها مهدها در هر استان، میزان افزایش شهریه‌ها را در استان مربوط در سال جاری مشخص کرده و نتیجه نهایی را به ستاد کمیته استانی کشوری ارسال کرده است.  وی اضافه کرد: امسال نیز شهریه‌های مهدهای کودک براساس نرخ تورم منتهی به اردیبهشت ماه که براساس مرکز آمار 5/15 درصد است، تعیین می‌شود به طوری که میزان شهریه‌ها در سال جاری کمتر از نرخ تورم و بین 14 درصد تا 15 درصد خواهد بود.


Page Generated in 0/0054 sec