printlogo


کد خبر: 143474تاریخ: 1394/5/21 00:00
اخبار

دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره ادبیات کتاب می‌شود
«حافظ گنج پارسی»‌ بررسی و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در حوزه شعر عنوانی کتابی است که قرار است به کوشش رضا اسماعیلی از سوی سازمان بسیج هنرمندان تا پایان تابستان منتشر شود.‌ اسماعیلی در این کتاب بیانات،‌ سخنرانی‌ها و رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه شعر و ادبیات را گردآوری کرده‌ همچنین شرح‌، بررسی و تحلیل بیانات رهبری درباره شعر معاصر بخش دیگری از این کتاب است. به‌ گزارش تسنیم،‌ «حافظ گنج پارسی» در 10 فصل سامان یافته است که در هر فصل دیدگاه‌های رهبر انقلاب به صورت موضوعی مورد بررسی قرار گرفته است.‌ «تعریف، مولفه‌ها و کارکردهای شعر»، «شعر، تعهد، شاعر متعهد»‌، «شعر قبل از انقلاب»، «شعر امروز»،‌ «شعر انقلاب»،‌ «شعر دینی و آیینی»، «شعر اخلاقی»، «شعر عاشقانه، شعر کودک، شعر طنز»، «نقد و ترجمه» و «سیمای رهبر فرزانه انقلاب در آینه شعر» از جمله عناوین فصل‌های این کتاب است. این کتاب شامل بیانات معظم‌له طی 10 سال اخیر است‌، البته در مواردی محدود برای تکمیل بحث از بیانات سال‌های پیش ایشان نیز بهره گرفته‌ شده است.

فراخون اولین دوره جشنواره فیلم و عکس نگاه رضوی
فراخوان اولین دوره جشنواره فیلم و عکس نگاه ‌رضوی با بخش‌های فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس، نماهنگ، فیلم داستانی، مستند و پویانمایی منتشر شد. به گزارش تسنیم، اولین دوره جشنواره فیلم و عکس نگاه رضوی توسط دانشگاه هنر،  با همراهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود. جشنواره نگاه رضوی درصدد آن است با گردآوری مجموعه‌ای از آثار هنری در قالب فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه و عکس محصولاتی را در معرض نمایش قرار دهد که حاکی از نگاه خلاقانه هنرمندان دانشجو به دغدغه‌های اجتماعی جامعه ایران و انطباق نقاط ناهمگون امروزی با مسیر روشن ترسیم شده توسط دین مبین اسلام است که همانا بسیاری از آنها در سیره عملی و نظری امام هشتم(ع) نیز متبلور است. اهداف جشنواره عبارت‌ است از:
- الگوسازی شخصیت و سیره زندگی و تفکر امام رضا علیه‌السلام در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی
- انتشار و تبلیغ کلام معصوم
- بررسی سبک زندگی از نگاه حضرت امام رضا و انطباق سیره عملی ایشان با موضوعات و دغدغه‌های حال حاضر جامعه
- تبیین جایگاه و شخصیت حضرت در گسترش تشیع و تاثیر وجود ایشان در فرهنگ ایران - اسلامی
- شناسایی استعدادهای هنری دانشجویان و به‌کارگیری این استعدادها در شناساندن شخصیت و سیره زندگی و تفکر حضرت امام رضا
- افزایش آگاهی و تجربه دانشجویان در جهت به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه هنری برای اشاعه مفاهیم دینی
- تولید و عرضه آثار فرهنگی - هنری در سطح دانشجویی.

استعفای مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3
امیرحسین آشتیانی‌پور که از هفدهم اسفندماه سال گذشته با حکم رئیس مرکز امور نمایشی سیما به سمت مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3 انتخاب شده بود، از ادامه فعالیت استعفا داد. به گزارش تسنیم، مرکز امور نمایشی سیما در شروع ریاست محمد سرافراز تأسیس شد. انتصاب مدیران گروه فیلم و سریال شبکه‌های سیما به مدیر مرکز امور نمایشی سیما واگذار شده است و همه فعالیت‌های گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها مستقیما زیر نظر مدیر مرکز امور نمایشی سیما انجام می‌گیرد.

قهرمان جدید هالیوود
 سگی آمریکایی است!
 کیت مارا قرار است نقش اول فیلمی درباره مگان لیوی را بازی کند. به گزارش تسنیم، لیوی یکی از کهنه‌سربازان جنگ عراق است که در این جنگ وظیفه خنثی کردن بمب‌ها را برعهده داشته. او سگی را برای این کار تربیت می‌کند که در چند ماموریت همراهش بوده است اما در سال 2006 در انفجاری خودش و سگش، «رکس» مجروح می‌شوند. یکی از همرزمانش به اسم مایک داولینگ درباره او و سگش کتابی منتشر می‌کند که هالیوودی‌ها می‌خواهند از روی آن اقتباسی سینمایی انجام دهند.


Page Generated in 0/0058 sec