printlogo


کد خبر: 143475تاریخ: 1394/5/21 00:00
رویدادها

رونمایی از کتاب «۱۷۵ اقیانوس»
همزمان با شب شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع)، کتاب مجموعه شعرهای سروده‌شده شاعران برای غواصان شهید به نام «۱۷۵ اقیانوس» در فرهنگسرای مهر رونمایی شد. به گزارش مهر، در ابتدای این مراسم سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی- هنری منطقه ۱۹ و رئیس فرهنگسرای مهر درباره مقام و منزلت شهدا گفت: وقتی اجساد مطهر شهدا وارد شهرها می‌شود، مشاهده می‌کنیم که مردم اعم از پیر و جوان و حتی کسانی که کوچک‌ترین خاطره‌ای از سال‌های دفاع مقدم ندارند، فوج فوج می‌آیند و در واقع نیرویی ناخودآگاه آنها را جذب می‌کند.  دکتر جعفر یوسفی، از غواصان جانباز عملیات کربلای ۴، در ادامه این مراسم روایتگر بخشی از این عملیات بود. این یادگار سال‌های دفاع‌مقدس که با چشمانی گریان در صحنه حاضر و پاسخگوی سوالات مجری برنامه شد، گفت: بعد از آمدن شهدای غواص، فضای خاصی به جامعه القا شد و نمادهایی که درباره شهدای غواص به کار رفت، همه بیانگر واقعیت مظلومیت شهدای غواص بود. سعید حدادیان نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: این کتاب توسط یکی از دانشجویان بافضیلت، هنرمند، شاعر، نجیب، باوقار و انقلابی که تحصیلکرده دانشگاه امام صادق(ع) است، گردآوری شده و چه بسیار شعرا و خدمتگزاران عرصه شعر و ادبیات دفاع‌مقدس که در دانشگاه امام صادق(ع) تعلیم و تربیت یافته‌اند. کتاب مجموعه شعر «۱۷۵ اقیانوس» توسط میلاد عرفان‌پور گردآوری و با همکاری سازمان هنری و ادبیات دفاع‌مقدس، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و انتشارات صریر منتشر شده است.

بهنوش بختیاری:
حرفی را زدم که رهبرم گفته است
بهنوش بختیاری در پاسخ به یکی از منتقدان به اظهارنظر اخیرش درباره‌ توافق هسته‌ای، نوشت: من حرفی را زدم که رهبر مملکتم گفته است. به گزارش فارس، این بازیگر در پاسخ به کامنت یکی از خبرنگاران منتقد افزود: «عقیده‌ای هر چند مخالف عقیده بعضی از افراد گفته شده با احترام و شخصی در نهایت بی‌ادبی آبرو برده... چرا از ناحق طرفداری می‌کنید. خیلی از خبرنگارا شریفن و اتفاقا از دوستای نزدیک من هستن. روی صحبتم با اون شخصیه که نفهمید داره چه نپختگی‌ای میکنه. می‌دونم شغل سختی دارید اما باید انسانیت رو در نظر گرفت. من حرفی رو زدم که رهبر مملکتم گفته که آگاه باشیم و معتدل. مگه خود رئیس‌جمهور بر اعتدال تاکید ندارن. دلیل عصبانیت شما چیه که تهدید می‌کنید. یعنی حرف حق آنقدر دردآوره؟ خواهش می‌کنم خدا رو در نظر بگیرید. من سر جنگ با اون آقا ندارم. نمیشناسمش. ولی ایشون سر جنگ رو با من باز کرد. شما باید به‌عنوان یک خبرنگار مسلط و آگاه و بحق باشید که مردم قبولتون کنن. با آرزوی پیروزی همه اقشار زحمتکش جامعه و جنابعالی. یاعلی».

«مزارشریف»  تجربه تلخ دیپلماسی ایران
تهیه‌کننده فیلم  «مزار شریف» در نشست عوامل این فیلم و خانواده شهدای سفارت ایران گفت: یکی از دلایل ساخته‌شدن «مزارشریف» مقابله کردن با انقطاع تاریخی است. تاریخ را می‌شود یکسویه خواند، هرگاه تاریخ را مطابق سلایق خواندیم از آن هیچ بهره‌ای نبردیم. به گزارش تسنیم، در این نشست که با حضور همسر شهید فلاح، فرزند شهید حیدریان، فرزند شهید ناصری، عبدالحسن برزیده کارگردان فیلم مزارشریف، الله‌‌مدد شاهسوند دیپلمات سابق ایران و تنها بازمانده حادثه حمله به کنسولگری ایران در مزارشریف، منوچهر شهسواری تهیه‌کننده و جمعی از عوامل فیلم در محل خبرگزاری تسنیم برگزار شد، الله‌‌مدد شاهسوند ضمن یادآوری خاطرات و یاد شهدای آن واقعه می‌گوید: ما در آن شرایط می‌دانستیم که سقوط مزارشریف حتمی است و با توجه به این شرایط بهتر است بچه‌های ما از آنجا خارج شوند اما تاکید وزارت امور خارجه این بود که پاکستان بچه‌های ما را حفظ می‌کند. گوران، همسر شهید فلاح نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: به دلیل ارتباط بسیار تنگاتنگی که با همسرم داشتم، می‌توانم بگویم که صحنه‌های «مزارشریف» ‌همان واقعیتی بود که در افغانستان رخ داد. همسرم به من می‌گفت شهر در حال سقوط است و شیرین‌ترین معامله‌ای که با ما می‌شود، اسارت است. ما هیچگاه نمی‌توانیم بپذیریم که مسؤولان، این واقعه را نمی‌دانستند.


Page Generated in 0/0064 sec