printlogo


کد خبر: 143476تاریخ: 1394/5/21 00:00
سرانجام اتفاقی که همه منتظرش بودند رخ‌ داد
جدایی امیر از ملوان

گروه ورزشی: صبح روز دوشنبه احمد دنیا‌مالی که همه تلاش خود را به کار بسته بود تا قلعه‌نویی را در انزلی ماندگار کند خبر جدایی این مربی از ملوان را اعلام کرد. روزی که بهشتی به عنوان مالک ملوان پس از خروج سیروس محجوب با قلعه‌نویی تماس گرفت و آنها به اتفاق به دیدار احمد دنیا‌مالی رفتند، کمتر کسی فکر می‌کرد این اتحاد عمر یک ماهه داشته باشد. بهشتی با وعده پرداخت
 4 میلیارد تومان به ملوان، خودش را وارد رسانه‌های ورزشی کرد و تقریبا روزی 3مصاحبه روی خروجی خبرگزاری‌ها فرستاد. این فرد بدون اینکه چندان شناخته شده باشد، بیشترین حجم تبلیغ را به واسطه ملوان و قلعه‌نویی برای خودش انجام داد. او به سرمربی سابق استقلال گفت در ابتدا با تمام بازیکنان ملوان که از فصل قبل طلب دارند تسویه می‌کند و سپس دست‌کم 30 درصد مبلغ قرارداد جدید را می‌دهد. رقم قرارداد قلعه‌نویی هم حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام شد اما روز موعود یعنی سه‌شنبه 6 مرداد‌ماه از راه رسید و بهشتی تنها 2 میلیون تومان پول به حساب ملوان واریز کرد. بعد از آن او به دلایل کاملا نامشخص ناپدید شد و اینگونه توانست از بی‌سر و سامانی فوتبال ایران بیشترین حجم تبلیغات را برای خودش انجام دهد! شاید همین اتفاق باعث شد تا قلعه‌نویی به ملوانی‌ها بی‌اعتماد شود و در شرایطی که همه فکر می‌کردند بالاخره قراردادش را امضا می‌کند از این تیم جدا شود. او که تنها حاضر به امضای قرارداد داخلی شده بود همان زمان اعلام کرد مادامی که وضعیت مالکیت ملوان مشخص نشود روی نیمکت این تیم نمی‌نشیند. از این‌رو در 2 هفته ابتدایی او بزرگ‌ترین غایب ملوانی‌ها بود. با همه این شرایط رئیس هیأت‌مدیره این تیم اولتیماتوم آخر را داد و اعلام کرد باید در هفته سوم تکلیف قلعه‌نویی حتما مشخص شود و درست نیست تیم بدون سرمربی به دیدار رقبایش برود. از این رو جلسه مهمی شامگاه یکشنبه بین احمد دنیا‌مالی، اعضای هیأت‌مدیره این تیم و امیر قلعه‌نویی در تهران برگزار شد که ماحصل آن شد جدایی امیر از انزلی. اما دلیل اصلی این اتفاق چه بود و چه شد که قلعه‌نویی حاضر نشد قراردادش را به صورت رسمی با انزلی‌چی‌ها امضا کند؟ در مدتی که گذشته ملوانی‌ها نتوانسته‌اند اسپانسر خوبی پیدا کنند و پول به اندازه کافی به دست آنها نرسیده است. به همین دلیل و همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد قلعه‌نویی عنوان موفق‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر را با 5 قهرمانی با 2 تیم مختلف یدک می‌کشد اعتبارش را در انزلی به حراج نگذاشت و تصمیم گرفت با انزلی‌چی‌ها خداحافظی کند. او قبل از حضور در ملوان به یکی از خبرنگاران که رابطه خوبی با وی دارد، اعلام کرد: می‌خواهد تجربه مس کرمان را این‌بار در تیم دیگری پیاده کند. منظور او دورانی بود که از سرمربیگری تیم‌ملی کنار گذاشته شد و در بدترین شرایط روحی و روانی سرمربیگری مس در حال سقوط را به عهده گرفت و توانست با حفظ این تیم در لیگ برتر مجددا داشته‌هایش را به رخ فوتبال ایران بکشد اما بزرگ‌ترین فرق مس و ملوان در دارایی‌های آنها بود. در کرمان او هرگز مشکل مالی نداشت اما ملوان در این چند ساله همیشه به خاطر مشکلات مالی از تیم‌های پایین جدولی بوده است. فقط در دوره اسکوچیچ بود که این مربی کروات توانست تحول عظیمی را به واسطه استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌دار ایجاد کند. البته این بازیکنان فصل بعدش دسته جمعی کوچ کردند.
استیلی: مشکلات مالی ملوان با گذشت زمان حل می‌شود
سرمربی جدید تیم فو‌تبا‌ل ملوان می‌گوید مسؤولان این باشگاه به او قول داده‌اند بزودی مشکلات مالی حل شود. حمید استیلی درباره پذیرفتن هدایت تیم فو‌تبا‌ل ملوان، اظها‌ر کرد: همه این اتفاقات روز گذشته رخ داد. آقای دنیامالی با من تماس گرفت و درباره پذیرفتن هدایت ملوان صحبت‌هایی را مطرح کرد سپس جلسه‌ای را با هم برگزار کردیم و در نهایت پذیرفتم هدایت این تیم را برعهده بگیرم. این تیم از پتانسیل‌ بالایی برخوردار است و مطمئنا می‌تواند نتایج خوبی در لیگ بگیرد و باعث خوشحالی انزلی‌چی‌ها شود. وی درباره جدایی امیر قلعه‌نویی از این تیم و همین‌طور مشکلات مالی موجود هم گفت: من کاری به جدایی امیر قلعه‌نویی ندارم. چیزی که مسلم است اینکه مشکلات مالی ملوان با گذشت زمان حل خواهد شد. آقای دنیا‌مالی قول‌هایی داده‌اند که بزودی با جذب اسپانسر مشکلات مالی برطرف می‌شود. من آمده‌ام به ملوان کمک کنم. همان‌طور که گفتم ملوان از پتانسیل‌ بالایی برخوردار است. چند بازیکن این تیم قبلا شاگرد خود من بودند و من از این بابت شناخت خوبی از آنها دارم. استیلی درباره هو‌اد‌ا‌ران ملوان هم گفت: حضور آنها در ورزشگاه باعث دلگرمی تیم ما خواهد شد. مطمئنا در بازی‌های خانگی نقش موثری در کسب نتایج خوب برای ما خواهند داشت. البته باید بگویم زمانی که قبول کردم سرمربی ملوان شوم هیچ قولی ندادم،‌ بلکه قرار شد با تمام وجود تلاش کنیم تا بهترین نتیجه‌ را برای ملوان بگیریم. فلسفه فو‌تبا‌ل من همیشه این بود که به جوانان میدان بدهم. اگر به خاطر بیاورید در راه‌آهن و استیل‌آذین و شاهین بوشهر هم همین کار را کردم و جوانان زیادی را به فو‌تبا‌ل معرفی کردم. می‌خواهم این کار را در ملوان ادامه دهم و امیدوارم بتوانم در کنار جوانگرایی نتایج خوبی را هم کسب کنم. استیلی در پاسخ به این سوال که آیا روز پنجشنبه روی نیمکت ملوان خواهد نشست؟ گفت: اگر مشکلی پیش نیاید و کارت مربیگری من صادر شود پنجشنبه روی نیمکت می‌نشینم. در حال‌ حاضر در راه رفتن به انزلی هستم تا قراردادم را با مسؤولان این باشگاه به صورت رسمی امضا کنم.
نقش قلعه‌نویی در انصراف زرینچه از حضور در ملوان
پس از انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی ملوان، نام جواد زرینچه هم به عنوان دستیار او اعلام شد. زرینچه اما اعلام کرد قید حضور در انزلی را زده و نمی‌تواند به حمید استیلی در این تیم کمک کند. از همان اول هم حضور یک چهره استقلالی در کنار حمید استیلی کمی عجیب بود. معمولا مربیان استقلالی وقتی سرمربی تیمی می‌شوند دستیاران خود را هم از پیشکسوتان استقلال انتخاب می‌کنند و پرسپولیسی‌ها هم همین‌طور. اینکه استیلی تصمیم گرفت یک استقلالی را دستیار خود کند با واکنش‌هایی هم همراه بود که انصراف زودهنگام زرینچه از حضور در ملوان، این حساسیت‌ها را کم کرد. اما ماجرای انصراف زرینچه از حضور در ملوان چه بود؟ چرا او به یکباره تصمیم گرفت قید حضور در انزلی را بزند؟ خود زرینچه در پاسخ به این سوالات گفته به دلیل بیماری فرزندش قصد دارد سفری به خارج از کشور داشته باشد و به همین دلیل نمی‌خواسته رفیق نیمه راه باشد اما شواهد نشان می‌دهد دلیل اصلی انصراف زرینچه از حضور در انزلی موضوع دیگری است. زرینچه که مدتی دستیار امیر قلعه‌نویی بوده و رابطه نزدیکی با مطرح‌ترین مربی استقلالی‌ها دارد، به توصیه قلعه‌نویی قید حضور در انزلی را زد. جواد زرینچه پس از آنکه با استیلی صحبت کرد تا به انزلی برود، تماسی با امیر قلعه‌نویی گرفت تا از او برای حضور در ملوان رخصت بگیرد اما قلعه‌نویی در همین تماس تلفنی نظر زرینچه را عوض کرد. او به دستیار سابق خود گفت ملوان شرایط مالی خوبی ندارد و اگر به انزلی برود، احتمال دارد نتواند بیش از 20 یا درنهایت 40 درصد از قرارداد خود را بگیرد. ضمن اینکه تیم به مشکل مالی برخواهد خورد و قرارداد بازیکنان هم پرداخت نخواهد شد که همین باعث می‌شود ملوان نتایج خوبی در لیگ برتر پانزدهم نگیرد. قلعه‌نویی به زرینچه گفت اگر تیمی را تحویل بگیرد، او را به عنوان یکی از دستیاران خود معرفی خواهد کرد تا او نگران بیکار ماندن در لیگ برتر پانزدهم نباشد.


Page Generated in 0/0076 sec