printlogo


کد خبر: 143479تاریخ: 1394/5/21 00:00
اخبار

چهارمین سالگرد درگذشت معصومی
چهارمین سالگرد درگذشت بابک معصومی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال روز پنجشنبه برگزار می‌شود. در این مراسم که بر سر مزار بابک معصومی در امامزاده طاهر برگزار می‌شود، چهره‌های مختلف ورزشی و سیاسی نیز حضور خواهند داشت. بابک معصومی که کارش را از باشگاه فتح تهران آن هم با فوتبال آغاز کرد، در ادامه راهی فوتسال شد و در باشگاه‌های پاس و تام ایران‌خودرو نیز عضویت یافت. کاپیتان سابق تیم ملی مرداد سال 90 بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان به دیدار حق شتافت.

چانه‌زنی برای کاهش حقوق  7 هزار دلاری
پیتر گانتسنبرگ برای هدایت تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران حدود 7 هزار دلار در ماه حقوق درخواست کرده است که فدراسیون در نظر دارد آن را کم کند. فدراسیون دوچرخه‌سواری برای بازی‌های آسیایی اینچئون، پاول بوران از چک را به خدمت گرفت که مهم‌ترین اتفاقی که در حضور 6 ماهه بوران در ایران رخ داد مدال طلای کایرین محمد دانشور بود. بعد از پایان بازی‌های آسیایی قرارداد این مربی به پایان رسید و فدراسیون دیگر قرارداد بوران را تمدید نکرد که البته دلیل این کار آوردن مربی سطح بالاتر عنوان شد اما بر خلاف آنچه فدراسیون گفته بود خبری از مربی خارجی نشد و تیم‌ملی پیست بدون مربی در قهرمانی آسیا 2015 شرکت کرد که نتایج چشمگیری نیز به دست نیامد. اکنون بعد از گذشت 10 ماه از رفتن پاول بوران، فدراسیون دوچرخه‌سواری از مذاکره با پیتر گانتسنبرگ آلمانی خبر داده است. این مربی آلمانی قرار است برای مذاکره به ایران بیاید. او 7-6 هزار دلار ماهانه درخواست کرده است که فدراسیون درصدد است این مبلغ را کاهش دهد.

دعوت از 24 بازیکن به اردوی تیم ملی
اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدارهای مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات مقابل گوآم و هند از پنجم شهریور در تهران آغاز خواهد شد. کادر فنی تیم ملی برای این اردو اسامی
24 بازیکن را در لیست نهایی قرار داده است که طبق اعلام کادر فنی این اسامی پس از پایان آخرین بازی هفته پنجم لیگ برتر در روز چهارم شهریور اعلام می‌شود. در این اردو ابتدا بازیکنان لیگ برتر و احتمالاً لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان قطر در تمرینات حاضر خواهند شد و سپس لژیونرهای حاضر در اروپا طبق برنامه به تمرینات اضافه می‌شوند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان هم که در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برد، هفته آینده راهی مالزی خواهد شد تا در سمینار بررسی جام ملت‌های آسیا 2015 شرکت کند و سپس چهارشنبه
4 شهریور به ایران بازمی‌گردد تا اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی با تایید نهایی او اعلام شود. در حال حاضر، دستیاران کارلوس کی‌روش در ایران حضور دارند و بازی‌های لیگ را زیر نظر گرفته‌اند. تمام اطلاعات بازیکنان نیز با سرمربی پرتغالی تیم ملی رد و بدل می‌شود و کی‌روش به صورت کامل در جریان وضعیت بازیکنان قرار دارد. دن‌گاسپار، دستیار کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی کوتاه این خبر را تایید کرد و گفت: اگر برنامه تغییر نکند، در نظر داریم برای این اردو 24 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم.

2 بانوی ایرانی مسافر ریو شدند
الهه احمدی و نجمه خدمتی با کسب مدال طلا و برنز مسابقات تفنگ بادی جام‌جهانی آذربایجان سهمیه المپیک ریو را به دست آوردند. رقابت‌های تفگ بادی زنان جام‌جهانی جمهوری آذربایجان با حضور الهه احمدی، مه‌لقا جام‌بزرگ، نرجس امامقلی‌نژاد و نجمه خدمتی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها پیگیری شد. در رقابت‌های این ماده ۱۱۴ ورزشکار از سراسر جهان حضور داشتند که نجمه خدمتی با امتیاز 1/418، و مه‌لقا جام‌بزرگ با امتیاز 4/417 و الهه احمدی با امتیاز 8/416 به ترتیب به مرحله نهایی صعود کردند. ضمن اینکه نرجس امامقلی‌نژاد دیگر تیرانداز کشورمان از نفراتی بود که در جایگاه ذخیره (mqs) با امتیاز 9/410 در این رقابت‌ها حضور داشت. الهه احمدی و نجمه خدمتی در مرحله نهایی این ماده که در شهر گابالای آذربایجان پیگیری شد با پیروزی برابر حریفان جهانی خود در مکان اول و سوم قرار گرفتند تا سهمیه المپیک ریو 2016 در کشور برزیل را برای ایران به ارمغان بیاورند. در ادامه مسابقات مه‌لقا جام‌بزرگ دیگر تیرانداز کشورمان نیز با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به کار خود پایان داد. مسابقات جام‌جهانی آذربایجان از 17 الی 24 مرداد ماه با حضور 1038 ورزشکار از 83 کشور جهان در شهر گابالای جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است که سهمیه المپیک 2016 ریو در آن توزیع می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec