printlogo


کد خبر: 143911تاریخ: 1394/5/28 00:00
رویدادها

فاطمه گودرزی در آستانه روز جهانی مسجد:
دیدن یک مسجد زیبا می‌تواند تلنگری برای خوب‌ شدن باشد
فاطمه گودرزی، هنرپیشه سینما و تلویزیون گفت: نام و سیمای مسجد یادآور حس خوب پاک‌ بودن است و بنای زیبای مسجد در جذب افراد اثر می‌گذارد.  به گزارش فارس، فاطمه گودرزی در آستانه فرارسیدن روز جهانی مسجد گفت: من هر وقت نام مسجد را می‌شنوم یا مسجدی را می‌بینم، ناخودآگاه نوعی حس پاکی به من دست می‌دهد و فکر می‌کنم که باید فرد برای نزدیک شدن به آنجا، چه از نظر فکری و چه جسمانی، خیلی پاک و منزه باشد. بازیگر فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم» در پاسخ به اینکه آیا حس لزوم پاک بودن برای ورود به مساجد، نوعی رودربایستی و فاصله با این مکان مقدس را ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: اتفاقا همین حس خوب است که فرد را وادار به فکر کردن درباره مشکلات و اشتباهات خود در گذشته می‌کند و این نه‌تنها افراد را از مساجد دور نمی‌کند بلکه شاید تلنگری برای اصلاح شدن باشد. وی افزود: تصاویری که من همیشه با نام مسجد به یاد می‌آورم، آن آثار معماری بسیار زیبای تاریخی مساجد است، خواه مساجد زیبای ترکیه باشد یا مساجدی که در تهران، اصفهان و دیگر شهرهای تاریخی کشور داریم.

همه می‌خواهند همت باشند
مسؤول انتخاب بازیگر فیلم «کودکی ناتمام» بیان کرد بیشتر افرادی که عکس‌های خود را برای بازی در این فیلم می‌فرستند علاقه‌مند به ایفای نقش شهید همت هستند.  به گزارش مهر، ابراهیم امینی که وظیفه انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «کودکی ناتمام» به کارگردانی محمدحسین مهدویان را برعهده دارد، در این باره گفت: با توجه به قصه فیلم سینمایی «کودکی ناتمام» که درباره زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان است، شهیدانی چون همت، حسن وزوایی و محمد بروجردی نیز در فیلمنامه آمده‌اند به همین دلیل ما نیازمند بازیگرانی هستیم که از نظر چهره به این شهدا نزدیک باشند. وی ادامه داد: طی یک هفته گذشته فراخوانی را در فضای مجازی منتشر کردیم و از جوانانی که چهره آنها شبیه این شهداست، خواستیم خود را به ما معرفی کنند. امینی بیان کرد: خوشبختانه فراخوان اول از سوی جوانان با استقبال بسیاری همراه بود و از همان ابتدا افراد بسیاری خود را برای حضور در این فیلم به ما معرفی کردند و عکس‌هایشان را ارسال کردند. وی توضیح داد: از بین 4 شخصیتی که برای آنها به دنبال بازیگر می‌گردیم، بیشترین تعداد درخواست برای بازی در نقش شهید همت است، در واقع بسیاری از جوانان ما خود را شبیه شهید همت می‌دانند و به این شهید علاقه خاصی دارند.

«تا آمدن احمد» به دنبال نمایش اشتراکات فرهنگی میان ایران و عراق
فیلم «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق صادق دقیقی و تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان عصر روز دوشنبه ۲۶ مرداد در مرکز فرهنگی عراق در ایران اکران شد.   به گزارش تسنیم، راجح موسوی، سفیر عراق در مراسم اکران فیلم «تا آمدن احمد» که اثری ارزنده در زمینه دفاع‌مقدس است، با ابراز خشنودی از حضور در این مراسم گفت: این فیلم آغاز دوباره‌ای برای برقراری ارتباط فرهنگی 2 کشور است و نمایش این فیلم، نمایش گرایش‌های انسانی خواهد بود. موسوی افزود: حقیقت روزمره ما را به این می‌رساند که با توجه به پیشینه تاریخی ارتباط بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.  در ادامه این مراسم صادق صادق‌دقیقی، کارگردان «تا آمدن احمد» با ابراز امیدواری از استقبال مخاطبان ایرانی و عراقی از این فیلم بیان کرد: همیشه آرزو داشتم فیلمی در ژانر دفاع‌مقدس بسازم که بتوانم در آن دوستی 2 ملت ایران و عراق را در قالب تصویر بگنجانم.

خاطرات «آن بیست‌وسه نفر» فیلمنامه می‌شود
نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» از نگارش فیلمنامه براساس این کتاب به قلم مهدی جعفری خبر داد. به گزارش تسنیم، احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر»گفت: مهدی جعفری که پیش‌تر مستندی براساس این کتاب تولید کرده بود، اقدام به نگارش فیلمنامه‌ای براساس خاطرات این اثر کرده است. هم‌اکنون نگارش این کار به دلایلی متوقف شده اما تا آنجا که اطلاع دارم، نویسنده مترصد فرصتی است که این کار را ادامه دهد.


Page Generated in 0/0064 sec