printlogo


کد خبر: 143912تاریخ: 1394/5/28 00:00
باز هم داوران مردان شماره یک این روزهای فوتبال شدند
اشتباهاتی که همیشه هست

 گروه ورزشی: در هفته‌های اخیر برخی تیم‌های لیگ برتری نسبت به نحوه قضاوت‌های داوران اعتراضاتی را مطرح کردند و مدیران عامل 2 باشگاه استقلال و پر‌سپولیس نیز در این زمینه به وزارت ورزش و جوانان نامه نوشته‌اند. این در حالی است که پر‌سپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها نسبت به قضاوت داوران اعتراض داشته و عدم کسب امتیاز  کامل در 3 هفته‌ آغازین لیگ را به دلیل مشکلات داوری می‌دانست. از این رو رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید در جلسه هیات‌رئیسه نسبت به بازی‌های چند هفته اخیر به اصفهانیان تذکر داده شده است. علی کفاشیان درباره صحبت‌های وزیر ورزش درباره داوری‌های چند هفته اخیر گفت: در جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته داوران حضور داشت و به اصفهانیان گفتیم نسبت به بازی‌ها حساس‌تر باشد چرا که اخیرا اشتباهاتی از داوران رخ داده و در بازی‌ها تاثیر گذاشته و همین نتایج باعث به خطر افتادن جایگاه تیم‌ها شده است. باشگاه‌ها هم این اشتباه‌ها را منعکس کرده‌اند. به دلیل اینکه نمی‌توانیم نتایج بازی‌ها را بعد از اتمام بازی تغییر دهیم سعی می‌کنیم با خاطیان برخورد کنیم. به کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هم گفتیم نسبت به اتفاقات داخل و خارج بازی دقیق باشند و اگر لازم شد با آنها برخورد شدیدی انجام دهند.رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به رده‌بندی اخیر لیگ‌های فوتبال جهان و قرار گرفتن ایران پایین‌تر از لیگ امارات و قطر گفت: مطمئنا لیگ ایران جزو برترین لیگ‌های آسیاست اما قطر و امارات از لحاظ مالی و سخت‌افزار در سطح بالایی نسبت به ما قرار دارند و در این زمینه هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند. امیدوارم با حل مشکلات سال گذشته، امسال لیگ پویایی داشته باشیم و به جایگاه اصلی خودمان بازگردیم. لیگ ایران لیگ خوبی است و مجددا برای کسب عنوان نخست تلاش می‌کنیم.
گودرزی: با تخلفات داوری‌ فوتبال جدی برخورد می‌کنیم
وزیر ورزش و جوانان تاکید دارد اگر تخلفی در زمینه داوری صورت گرفته باشد قطعا با خاطیان برخورد جدی صورت می‌پذیرد. گودرزی می‌گوید در حال کارشناسی اعتراضات باشگاه‌ها هستیم. محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان درباره اعتراضاتی که به نحوه قضاوت داوران فو‌تبا‌ل در هفته‌های اخیر مطرح شده، اظها‌ر کرد: در این باره گزارشاتی به من داده‌اند که درباره داوری علیه 2 تیم تهرانی مواردی وجود داشته که البته در حال بررسی آن هستیم. او ا‌دا‌مه‌ داد: علاوه بر این دو تیم تهرانی، 3 تیم دیگر نیز وجود دارند که در این باره اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند، بویژه روی پر‌سپولیس که به نظرم اتفاقاتی رخ داده، اما هنوز محرز نشده است و در حال بررسی آن توسط کارشناسان هستیم. اگر برای ما یقین شود که جفایی در حق این تیم‌ها صورت گرفته است یا با سوءنیت بر‌نامه‌ریزی علیه این تیم‌ها رخ داده یا احیانا تبانی صورت گرفته است قطعا برخورد جدی خواهیم کرد. وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطر‌نشان کرد: گزارشاتی درباره 5 تیم به ما داده شده که شامل پر‌سپولیس، استقلال، تراکتورسازی و 2 تیم دیگر - که نام آنها یادم نمی‌آید - می‌شود.
فرکی: ذهنیت داوران را نسبت به تیم ما خراب نکنید
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: وضعیت حال حاضر من در سپاهان مثل قایقی شناور در موج دریاست که منتظر است ببیند سرنوشتش چه خواهد شد. سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به هجمه‌ای که این روزها درباره سنگین بودن کفه ترازوی اشتباهات داوری به نفع تیمش به وجود آمده است، گفت: متأسفانه پس از بازی با ذوب‌آهن و پرسپولیس دیدید که چه هجمه‌ای درباره داوری علیه تیم ما راه‌ انداختند. در بحث کارشناسی داوری همه دیدند که در بازی با ذوب‌آهن پنالتی‌ای که ذوبی‌ها معتقد بودند به نفع‌شان گرفته نشده پنالتی نبود و در بازی با پرسپولیس نیز پنالتی حاج‌صفی درست بود و زرگر هم یک پنالتی برای ما و یک پنالتی هم برای پرسپولیسی‌ها نگرفت. وی تأکید کرد: امیدوارم این هجمه‌ای که علیه ما راه انداخته‌اند ذهنیت داوران را نسبت به تیم سپاهان خراب نکرده باشد، هرچند که مطمئنم داوران ما همه تلاش خود را می‌کنند تا در قضاوت‌های‌شان نمره قبولی گرفته و عدالت را رعایت کنند. فرکی در خاتمه تصریح کرد: روی صحبت من با تیم خاصی نیست، اما من به شخصه هیچ‌وقت نتیجه نگرفتن تیمم را به گردن داوران نمی‌اندازم و داوران را مورد هجمه قرار نمی‌دهم. انتظارم این است که اهالی فوتبال در مورد داوران و داوری‌هایی که صورت می‌گیرد نسنجیده حرف نزنند و حوصله بیشتری به خرج دهند، چون گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.
وسیله‌بر: منتظر روزی می‌مانم که از من عذرخواهی کنند
داور فوتبال کشورمان گفت: هیچ شکایتی ندارم، اما منتظر روزی می‌مانم که آقایان از من عذرخواهی کنند. بابک وسیله‌بر در واکنش به محرومیتش از قضاوت در فوتبال به دلیل اهانت به یکی از تماشاگران دیدار صبای قم - گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: متأسفانه اطلاعات غلطی به مسعود عنایت (رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال) داده‌اند و بدون اینکه تحقیقی شود یا از من سوالی بپرسند، تصمیم به محرومیتم گرفتند. وی در واکنش به اینکه عنایت گفته است ناظران این دیدار تایید کرده‌اند که او به تماشاگر موردنظر اهانت کرده است، تصریح کرد: آقایان هرگونه که راحت هستند، عمل کنند. کاری با این حرف‌ها ندارم و منتظر آن روز می‌مانم که خدا را در نظر بگیرند و از من عذرخواهی کنند. داور فوتبال کشورمان افزود: یکی از تماشاگران در قسمت VIP ورزشگاه به من فحاشی کرد که به همکارانم گفتم یک نفر نیست جلوی او را بگیرد. این تنها جمله من بود، اما رئیس هیات فوتبال استان قم به من گفت نباید پاسخ آن هوادار را می‌دادم. در صورتی که پاسخی ندادم، بلکه به همکارانم گفتم که او فحاشی می‌‌کند. متأسفانه گزارش دادند که من به آن تماشاگر اهانت کرده‌ام و خیلی راحت محرومم کردند. وسیله‌بر با ابراز ناراحتی از محرومیت خود عنوان کرد: تنها خدا می‌تواند سر ما را بِبُرد و آقایان نمی‌توانند سر من را بِبُرند. امیدوارم عنایت به اشتباهاتش پی ببرد و بداند که با زندگی من بازی شد. من هیچ شکایتی ندارم، اما منتظر روزی می‌مانم که آقایان از من عذرخواهی کنند.
 


Page Generated in 0/0059 sec