printlogo


کد خبر: 143921تاریخ: 1394/5/28 00:00
چهارگوشه

شیخ تکفیری در دادگاه نظامی
مقامات لبنان، روز سه‌شنبه احمد الاسیر، شیخ تکفیری وابسته به سعودی‌ها را برای انجام تحقیقات درباره  حوادث 2 سال قبل که به کشته شدن
20 نظامی این کشور منجر شد، به دادگاه نظامی ارجاع می‌دهند. بازجویی‌های اولیه از احمد الاسیر، سلفی تندروی لبنانی که روز شنبه و در حال تلاش برای فرار از لبنان به مصر در فرودگاه بیروت دستگیر شد، به بازداشت یکی از همدستان وی منجر شد. همزمان تحقیقات برای شناسایی تعدادی از همراهان وی که گفته می‌شود به اردوگاه «عین‌الحلوه» ویژه پناهندگان فلسطینی در شهر «صیدا» گریخته‌اند ادامه دارد.

۲۲ کشته در انفجار بانکوک
انفجاری در نزدیکی معبدی در مرکز بانکوک رخ داد که در جریان آن 22 تن شامل 3تبعه چینی کشته و 120 تن دیگر نیز زخمی شدند. این انفجار ظهر روز دوشنبه در نزدیکی معبد اراوان در بانکوک که محل تجمع توریست‌ها و شهروندان تایلندی است، رخ داد. سخنگوی پلیس بانکوک اعلام کرد در میان قربانیان اتباع خارجی نیز دیده می‌شوند. در شرایطی که هنوز مقام‌های این کشور هیچ گروهی را مقصر این بمب‌گذاری معرفی نکرده‌اند،‌ هیچ گروهی هم مسؤولیت این اقدام را برعهده نگرفته است.

جنایات داعش در شهر تعز یمن
نیروهای داعش و طرفداران تجاوز سعودی - آمریکایی به یمن دست به جنایت‌های آشکاری در شهر تعز زدند. زینب ناجی، خبرنگار شبکه المنار گزارش داد که  این افراد یک اسیر را در میان مردم که کودکان هم میان آنها بودند، اعدام کرده، بخش‌هایی از جسدش را مثله کردند و سپس آن را با موتوسیکلت در سطح شهر روی زمین کشاندند. در جنایتی دیگر که تصاویر آن در فضای مجازی پخش شده است، شمار زیادی از شهروندان تعز دیده می‌شوند که به قتل رسیده‌اند و اجساد برخی مثله شده است. در همین حال حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه دارد. در استان الجوف، دست‌کم 20 یمنی به شهادت رسیدند.

بلاتکلیفی معاهده صلح سودان جنوبی
برخلاف خوش‌بینی‌های اولیه درباره امضای معاهده صلح پیشنهادی توسط دولت و شورشیان، رئیس‌جمهور سودان جنوبی حاضر به امضا نشده و اعلام کرده است که به زمان بیشتری نیاز دارد. طرف‌های درگیر در سودان جنوبی عصر دوشنبه با هدف تلاش برای رسیدن به توافق درباره پایان جنگ داخلی مذاکرات صلح را از سر گرفتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، میانجی‌گر بلوک شرق آفریقا که رهبری مذاکرات صلح در سودان جنوبی را برعهده دارد گفت که سالوا کر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی گفته به 2 هفته زمان برای امضای معاهده صلحی که مورد پذیرش شورشیان سودانی قرار گرفته نیاز دارد. طی 15 روز آینده دولت بار دیگر برای نهایی کردن توافق صلح به آدیس‌آبابا می‌آید. با این حال هنوز دولت سودان جنوبی اظهارنظری در این باره نکرده است.

یگان «دختران خورشید» علیه داعش
  شاته شنگالی، یک خواننده زن ایزدی اقدام به تشکیل ارتشی از زنان ایزدی به منظور نبرد با گروه تروریستی داعش و گرفتن انتقام خواهرانشان که توسط داعش به بردگی گرفته شدند و برادرانشان که توسط این تروریست‌ها سر بریده شدند کرده است. به نوشته روزنامه دیلی‌میل، او تاکنون 123 نیروی زن 17 تا 30 ساله را جذب ارتش خود که «دختران خورشید» نام دارد، کرده است. این زنان به‌رغم خطر کشته شدن به دست داعشی‌ها یا بدتر از آن اسارت و به بردگی گرفته شدن، مصمم به نبرد با داعش در عراق هستند. تروریست‌های داعش در آگوست2014  اقدام به ربودن هزاران زن و دختر جوان ایزدی بعد از حمله به روستاهای آنها در استان سنجار در شمال عراق کردند. کسانی که توانستند از دست این تروریست‌ها فرار کنند شرح دادند که داعشی‌ها چه رفتار بی‌رحمانه‌ای با آنها داشته و چه سوءاستفاده‌های وحشتناکی از آنها کرده‌اند. شاته شنگالی که 30 سال دارد از سوی رئیس اقلیم کردستان عراق مجوز ویژه دریافت کرد تا این واحد نظامی را تشکیل دهد.
 


Page Generated in 0/0054 sec