printlogo


کد خبر: 144287تاریخ: 1394/6/4 00:00
اخبار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران انتقاد کرد
کم‌توجهی مدیران به بحران زلزله پایتخت
اگر زلزله‌ای با شدت بالا در تهران رخ دهد نه‌تنها فاجعه سال و قرن بلکه فاجعه تاریخ خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اگر زلزله‌ای با شدت بالا در تهران رخ دهد نه‌تنها فاجعه سال و قرن بلکه فاجعه تاریخ خواهد بود به همین دلیل هم باید برای تهران فکر اساسی کرد. وی خاطرنشان کرد: نه مدیران و نه مردم به فکر نیستند، مدیران موضوع را مطرح نمی‌کنند که مردم ناراحت نشوند در حالی که این ناراحتی نیست بلکه آگاه‌سازی از واقعیت‌هاست. رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ساختمان‌هایی که جدید ساخته می‌شوند ایمنی لازم را ندارند، تصریح کرد: شاهدیم برخی ساختمان‌های جدید با وجود اینکه مهندس ناظر و مجری بر آن نظارت می‌کنند در حین ساخت خراب شده‌اند. وی درباره سوله‌های مدیریت بحران یادآور شد: این سوله‌ها در حال حاضر آمادگی کامل برای پذیرش بحران را ندارند.

موافقت نمایندگان با استیضاح دوباره فانی
گروه اجتماعی: بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سیاسی‌کاری‌ها و تحقق نیافتن وعده‌های وزیر آموزش‌وپرورش گلایه‌مند و خواهان استیضاح فانی هستند. محمدحسن دوگانی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب اظهار داشت: وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه استیضاح، وعده‌هایی برای اصلاح برخی مسائل و جابه‌جایی مدیران به نمایندگان داده بود که با توجه به گذشت چند ماه، هیچ‌گونه اقدامی در تحقق وعده‌ها از سوی فانی مشاهده نشده است. وی به فارس افزود: بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سیاسی کاری‌ها و تحقق‌نیافتن وعده‌های وزیر گلایه‌مند و خواهان استیضاح فانی هستند. این نماینده مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری 30 امضا برای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد و گفت: در مهر ماه و پس از تعطیلات تابستانی مجلس، روند پیگیری و تقدیم استیضاح به هیأت‌رئیسه را دنبال خواهیم کرد. دوگانی با بیان اینکه بیشتر نمایندگانی که در جلسه استیضاح فانی به وی رأی مثبت داده‌اند ابراز پشیمانی کرده و آمادگی‌شان را برای انجام استیضاح اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که با توجه به نارضایتی بسیاری از نمایندگان حتی نمایندگان موافق فانی، استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش تحقق یابد.

کاروان مددجویان کمیته امداد در راه عتبات
گروه اجتماعی: نخستین کاروان مددجویان کمیته امداد با حضور رئیس این کمیته و معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات شد. به گزارش
«وطن امروز»، اکبر میرشکار، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم اعزام کاروان‌های زیارتی  اظهار داشت: در قالب این کاروان‌های زیارتی طی روز سه شنبه
150 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و تا هفته آینده یکهزار و 300 نفر به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. به گفته میرشکار، هم‌اکنون یکهزار و 600 نفر از مددجویان، زائر مشهد مقدس هستند و 200 نفر دیگر نیز از استان‌های خراسان جنوبی و سیستان‌وبلوچستان به قم و جمکران اعزام شدند.    همچنین در حاشیه این برنامه پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان از فعالیت‌های اقتصادی کمیته امداد به دست آمد، اظهار داشت: در سال جاری این سود به ۱۸۵ میلیارد تومان خواهد رسید.  فتاح  به اقدامات انجام شده در مجلس برای رفع موازی‌کاری فعالیت‌های نهادهای حمایتی اشاره کرد و افزود: تاکنون چندین جلسه با سازمان بهزیستی در همین باره داشته‌ایم به طوری که در حال حاضر با رفع نقاط مشترک و همپوشانی‌های مددجویان، پرداختی‌های‌مان در بهزیستی و امداد یکی شده است.


Page Generated in 0/0061 sec