printlogo


کد خبر: 144288تاریخ: 1394/6/4 00:00
نبض جامعه

نماینده اراک در مجلس خواستار شد
ضرورت توجه محیط زیست به طاعون حیوانات
طاعون حیوانات در هفتادقله بیش از 450 حیوان حیات‌وحش را از بین برده اما هیچ اقدامی توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام نشده است. به گزارش ایسنا، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در تذکر شفاهی عنوان کرد:  ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وقت خود را صرف مسائل سیاسی می‌کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طاعون هفتادقله اراک را شاهد ادعای خود دانست و افزود: طی 2 ماه گذشته این طاعون بیش از 450 حیوان حیات وحش از جمله بز کوهی و کَل را از بین برده و این تعداد روز به روز رو به افزایش است اما هیچ اقدامی توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام نشده است.وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته پیش به اراک سفر کرد اما از تالاب کویر میغان  و سایر مناطق مورد تهدید بازدید نکرد.

ضرورت اصلاح وضعیت اورژانس
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت اصلاح وضعیت اورژانس در کشور از افزوده شدن 2 هزار تخت جدید در اورژانس ۱۲۰ بیمارستان خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به موضوع اورژانس‌ها و نیاز در بخش آی‌سی‌یو گفت: در این بخش‌ها نیازمند توجه ویژه‌ای هستیم، چرا که در این حوزه کمبود داریم و به‌زودی 2 هزار تخت جدید اورژانس در 120 بیمارستان کشور اضافه می‌شود. همچنین شاهد افزایش 2400 تخت آی‌سی‌یو خواهیم بود. معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر 5700 تخت آی‌سی‌یو در کشور وجود دارد که همین میزان را کمبود داریم اما نیمی از این کمبود را سال آینده برطرف خواهیم کرد. آقاجانی با اعلام اینکه 15 بیمارستان اصلی پایتخت به عنوان اورژانس نمونه انتخاب شده‌اند، بیان داشت: 21 تغییر قرار است در اورژانس این بیمارستان‌ها حاصل شود.

تجمیع بیمه‌ها منتفی است
تا زمانی که قانون جدیدی نداشته باشیم، با استناد به قوانین قبلی تجمیع بیمه‌ها، تامین اجتماعی از ادغام مستثنا است. علی حیدری، نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین  در پاسخ به این سوال که تجمیع بیمه‌ها منتفی شده است یا خیر، افزود: در قانون برنامه پنجم ادغام بیمه‌ها با مستثنا شدن سازمان تامین اجتماعی  براساس تبصره 2 و 4 بند «ب» ماده 38 تصویب شد و چون قانون برنامه نمی‌تواند درباره اموال مردم تصمیم بگیرد، به همین دلیل مجلس در تصویب قانون برنامه پنجم این ملاحظه قانونی و شرعی را رعایت کرد و تبصره‌ای گذاشت که در آن اموال کارگران مستثنا شد. وی به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه سلامت نیز اشاره کرد و به مهر اظهار داشت: در آنجا هم اعمال هر گونه تغییری موکول شده به تدوین قانون اما در مجموع براساس قانون برنامه پنجم، تامین اجتماعی از ادغام در تجمیع بیمه‌ها مستثنا است.
 


Page Generated in 0/0045 sec