printlogo


کد خبر: 144295تاریخ: 1394/6/4 00:00
چهارگوشه

سرنگونی پهپاد اماراتی در مرکز یمن
منابع خبری دیروز اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله با شلیک یک فروند راکت به هواپیمای جاسوسی (شناسایی) اماراتی در شهر مکیراس استان مرکزی البیضا آن را سرنگون کردند. در تحولی دیگر، عربستان سعودی، سه‌شنبه به کشته و زخمی شدن 5 نظامی خود در درگیری با نیروهای یمنی در مناطق مرزی اذعان کرد. تاکنون 60 نفر از نیروهای نظامی عربستان در ضدحمله‌های ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن کشته شده‌اند. این حملات در پاسخ به تجاوز نظامی عربستان و همپیمانانش به خاک یمن صورت می‌گیرد.

توافق 2 کره برای کاهش تنش‌های مرزی
خبرگزاری یونهاپ از امضای توافقی میان سئول و پیونگ‌یانگ در راستای کاستن از تنش‌ها در مناطق مرزی خبر داد. تنش در شبه‌جزیره کره پس از تبادل آتش میان سربازان 2 کره در روز پنجشنبه گذشته شروع شد. کره‌شمالی تهدید کرده بود که برای ممانعت از انتشار تبلیغات علیه این کشور در کره‌جنوبی، به زور متوسل خواهد شد. تنش در مرز 2 کره پس از آن افزایش یافت که کره‌جنوبی با استفاده از بلندگوهای مستقر در مرز 2 کره، پخش مطالب تبلیغاتی علیه حکومت کره‌شمالی را پس از ۱۱ سال خاموشی، از سر گرفت.

اسد: تروریست‌ها مهم‌ترین ابزار اسرائیل هستند
 رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد
تروریست‌ها مهم‌ترین ابزار اسرائیل در تجاوز به سوریه هستند. بشار اسد گفت اگر بخواهیم با اسرائیل مقابله کنیم اول باید با اهرم‌های تل‌آویو در داخل مقابله کنیم. بشار اسد در مصاحبه اختصاصی شبکه المنار با وی، تأکید کرد آنچه تروریست‌ها انجام می‌دهند بسیار خطرناک‌تر از کارهای دشمن صهیونیستی است. وی خاطرنشان کرد تجربه سوریه شبیه تجربه لبنان است، چرا که گروه‌های سوری‌ای وجود دارند که همدستی با دشمنان را پذیرفته‌اند.

پیشروی چشمگیر مقاومت در الزبدانی
منابع محلی در سوریه می‌گویند که ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان بیشتر مناطق شهر زبدانی در حومه دمشق را به تصرف درآورده‌اند. شهر کوچک زبدانی در حومه دمشق واقع است و آزاد کردن آن اهمیت زیادی برای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان دارد. کنترل بر الزبدانی به این معناست که راه‌های حمایت از افراد مسلح از الزبدانی به سمت ارتفاعات عرسال بسته می‌شود و در مرزهای لبنان و سوریه امنیت برقرار می‌شود. با این کار یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌ها از سمت لبنان به سوریه بسته و تهدید تروریست‌ها از دمشق دور می‌شود.

بیماری، سفر ملک سلمان به روسیه را لغو کرد
یوری بارمین، تحلیلگر مؤسسه «راشا دایرکت» از لغو سفر ملک سلمان، پادشاه عربستان به پایتخت روسیه، به دلیل بیماری خبر داد. هفته گذشته نیز وی اعلام کرده بود که پادشاه عربستان در
25 آگوست (دیروز) به مسکو سفر خواهد کرد. این تحلیلگر روس احتمال حضور مقامات ایران، سوریه، عربستان، اردن و مصر در مسکو با محور حل بحران سوریه را داده بود. روز دوشنبه شیخ محمدبن زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و فرمانده نیروهای مسلح این کشور به دعوت رئیس‌جمهور روسیه عازم مسکو شد.

اخبار متناقض از تمدید  ریاست بارزانی
فرحان جوهر، نماینده حزب دموکرات در پارلمان اقلیم کردستان، از توافق بین احزاب کرد درباره تمدید 2ساله مدت ریاست مسعود بارزانی بر این منطقه خبر داد. وی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: احزاب سیاسی کردستان با این اعتقاد که شرایط کنونی به دلیل جنگ با داعش برای تغییر در اقلیم کردستان مناسب نیست، با ابقای مسعود بارزانی در منصب ریاست اقلیم برای 2 سال آینده به توافق رسیده‌اند. این در حالی است که نخست‌وزیر اقلیم برگزاری همه‌پرسی را شیوه‌ای مناسب برای حل بحران ریاست در این منطقه می‌داند.


Page Generated in 0/0064 sec