printlogo


کد خبر: 144322تاریخ: 1394/6/4 00:00
کورش علیزاده، دستیار چهره‌پردازی فیلم
دمیدن روح معنویت

در یک اثر سینمایی مهم‌ترین مساله‌ای که در اختیار طراح چهره‌پرداز قرار می‌گیرد، متن فیلمنامه است که راهنمای فعالیت گروه خواهد بود و در واقع باید همه مشخصات لازم برای اجرای کار را در بر داشته باشد. در آثار تاریخی براساس نیاز فیلمنامه اقدام به طراحی و سپس اجرای گریم می‌کنیم که این بخش با دانسته‌های فنی صورت می‌گیرد. بخشی از دانسته‌های ما از طریق منابع موثق تاریخی به دست می‌آید، چرا که آثار تاریخی باید تا حد امکان منطبق بر واقعیت و به دلیل بصری بودن برای بیننده پذیرفتنی باشد. بسیاری از اطلاعات آقای جیانتو دروسی، طراح چهره‌پرداز فیلم از طریق بچه‌های ایرانی گروه در اختیارش قرار گرفت تا با شناخت لازم، طراحی کند. ما حداکثر استفاده از امکانات و روح فیلمنامه را در طراحی به کار بردیم. به نظرم بدون وجود روحی اسلامی نمی‌توان اثری ماندگار را در این زمینه انجام داد و به طور کامل روح معنویت در فیلم «محمد رسول‌الله‌(ص)» دمیده شد. مساله دیگر ارتقای صنعت سینما و ادوات فنی کار بود که برای اولین بار در این فیلم مواد چهره‌پردازی از خارج وارد ایران شد.
 


Page Generated in 0/0048 sec