printlogo


کد خبر: 144344تاریخ: 1394/6/5 00:00
انگلیس

هاموند رفقای زیادی در ایران دارد!
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حضور وزیر خارجه انگلیس در کشورمان را جدی می‌گیریم، گفت: عده‌ای مامور بزک کردن چهره غربی‌ها در کشور هستند.
به گزارش دانا، مهرداد بذرپاش با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان، گفت: حضور وزیر خارجه انگلیس در کشورمان را جدی
می‌گیریم. وی اظهار کرد: وزیر خارجه انگلیس رفقای زیادی در کشورمان دارد و عده‌ای هم مامور بزک کردن غربی‌ها در داخل هستند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این افراد ماموریت خود را در عناوینی مثل ارتباط با جامعه جهانی پنهان می‌کنند. بذرپاش تصریح کرد: این بزک کردن، بیشتر مربوط به چهره منفور آمریکا و چند کشور اروپایی می‌شود که سالیان طولانی به ملت‌مان ظلم کردند. وی خاطرنشان کرد: اگر ۳ کشور را می‌توان جامعه جهانی تلقی کرد که دیگر جای بحثی نمی‌ماند زیرا عده‌ای اسم این ماموریت را رفتار با جامعه جهانی عنوان می‌کنند.

هاموند درباره مناسبات ایران و اسرائیل خبرسازی کرده است
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتقاد از اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس مبنی بر تغییر نگاه ایران نسبت به اسرائیل، گفت این اظهارات او خبرسازی بوده است. مرضیه افخم دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فیلیپ هاموند مبنی بر تغییر رویکرد ایران در قبال رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این مطالب خبرسازی‌هایی است که ما آن را رد کرده‌ایم. در سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران درباره همکاری‌های دوجانبه، مقابله با تروریسم و افراطی‌گری با مسؤولان کشورمان صحبت شد اما درباره رژیم صهیونیستی صحبتی نشد و اخباری مبنی بر تغییر موضع ایران در قابل رژیم صهیونیستی کاملا رد می‌شود. افخم در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات فیلیپ هاموند مبنی بر اینکه اختلافات بین ایران و انگلیس باقی مانده است، گفت: اولین حرکت بعد از 4 سال بازگشایی سفارتخانه‌های 2 کشور بود که بعد از مدت‌ها مذاکره تدریجی به این مرحله رسیدیم. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه نگاه به آینده داریم، اظهار داشت: اصل احترام متقابل، اصل مهمی است و گفت‌وگوها هم مورد توجه ویژه است. در اینکه اختلافات وجود دارد، جای تردید نیست اما استفاده از ظرفیت‌ها بیشتر مورد توجه است. افخم در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح به‌روزشده جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه، اظهار داشت: ما از ابتدای بحران راهکاری را پیشنهاد کردیم که مبنای آن تاکید بر اراده و خواست مردم سوریه برای تعیین سرنوشت آنها بود. وی تروریسم را مبنای معضل جاری در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی در حال رایزنی با طرف‌های مرتبط است و ما فقط دنبال این نیستیم که طرحی ارائه دهیم بلکه قابل اجرا و عملیاتی بودن طرح مهم است و اینکه بتوانیم با مشورت با طرف‌های موثر امکان عملی شدن این طرح را ایجاد کنیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: 19 ایرانی با ادعای نقض تحریم‌های آمریکایی‌ها در زندان به سر می‌برند. در حال پیگیری هستیم که به وضعیت این افراد رسیدگی کنیم و از دولت آمریکا می‌خواهیم بازداشت این افراد را پایان بخشد.


Page Generated in 0/0061 sec