printlogo


کد خبر: 144345تاریخ: 1394/6/5 00:00
اخبار

آمریکا با مصدق دوست نشد با جمهوری اسلامی دوست می‌شود؟!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصور دوستی با آمریکا را ناشی از ساده‌انگاری و نیز فریب دانست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دیروز در یادواره «شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور» با اشاره به رفتارشناسی آمریکا، گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است بایستی با ملت‌های منطقه مثل عراق، سوریه و لبنان دشمنی نکند  و خصمانه درگیر نشود. وی در ادامه گفت:  اگر اسرائیل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند البته ما دندان‌های اسرائیل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسرائیل حمایت نخواهد کرد و روبه‌روی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمریکا اگر راست می‌گوید بیاید این شرایط را اعلان کند و بگوید من می‌خواهم از گذشته‌ام فاصله بگیرم. ولی اگر آمریکا تحریم‌ها را کاملاً برندارد و مانع تقویت بنیه دفاعی ما بشود و دست از دخالت در امور ما برندارد پس آمریکا نمی‌خواهد با ملت ایران دوستی کند. آمریکا در دوران شاه با ملت ایران دوستی نکرد و در سال ۳۲ کودتا کرد، حالا آیا در دوران نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد دوستی کند. هیهات منا الفریب و هیهات منا الساده اندیشی. سردار رضایی افزود: اگر امثال من به سپاه پاسداران باز می‌گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزش‌های انقلاب هستیم. وی افزود: دوران تعامل یکطرفه با غرب در ایران به پایان رسیده است. من می‌خواهم بار دیگر به غربی‌ها بگویم خواب و خیال دوران قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنید دولت و ملت ایران از شما یک رابطه برابر و همراه  با احترام می‌خواهند، مردم ایران حاضر نیستند راه امام و شهدا را از دست بدهند به‌خاطر شما سکوت کنند و در مقابل ظلم و تجاوز شما و دوستان‌تان در منطقه خاموش باشند، مردم ایران حاضر نیستند ثروت‌های ملی خود را در مقابل کالاهای مصرفی شما به بهای ناچیزی خرید و فروش کنند، ملت ایران حاضر نیستند برای رضایت شما دست از پیشرفت خود بردارند، ملت ایران اجازه دخالت در امور خود را به شما نمی‌دهند.

بازگشایی سفارت انگلیس در سال انتخابات نگران‌کننده است
قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید درباره فراهم شدن مراحل حضور وزیر خارجه انگلیس به مجلس و مردم پاسخگو باشد، گفت: اگر دستگاه دیپلماسی در گفتن کوتاهی کرده، مجلس وظیفه دارد این مساله را رصد و پیگیری کند. لطف‌الله فروزنده با اشاره به سفر وزیرخارجه انگلیس به تهران به فارس گفت:‌  اسناد و مدارک موجود گواه آن است که انگلیسی‌ها در فتنه 88 جریان فتنه را هدایت کردند و به دنبال براندازی نظام بودند. وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو در سال‌جاری گفت: حضور دولتمردان انگلیس در سال انتخابات نگرانی دخالت در انتخابات و نفوذ در فضای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را تقویت کرده است که در همین راستا دولت باید به مردم پاسخگو باشد که این رفت و آمدها چه منافعی برای کشور دارد. فروزنده ادامه داد: اگر مشی انگلیسی‌ها همان مشی جریان فتنه در سال 88 باشد و در تمام مقاطع بین‌المللی در کنار آمریکا علیه ایران کار کند، حضورش در ایران چه منافع و سودی دارد؟ وی تاکید کرد: امروز انتظار داریم دستگاه دیپلماسی ما پاسخ روشن و مشخصی به افکار عمومی بدهد که حضور مقامات کشور انگلیس چه هدف و چه برنامه‌ای دارد، صرف اینکه بگوییم می‌آیند و سفارت را باز می‌کنند و از خط  مشی  آنها بی‌خبر باشیم، درست نیست.

مجلس 3 هفته جلسه علنی ندارد
نشست علنی صبح دیروز چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درحالی با اعلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس اول مجلس به پایان رسید که مجلس به مدت 3 هفته جلسه علنی نخواهد داشت. به گزارش فارس، ابوترابی‌فرد پیش از پایان جلسه اعلام کرد جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه 29 شهریورماه با دستور کاری که متعاقباً اعلام خواهد شد، تشکیل می‌شود. وی همچنین گفت: وکلای ملت هفته آینده برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و پس از آن به مدت 2 هفته دور دوم تعطیلات تابستانی را سپری می‌کنند. مجلسی‌ها دور اول تعطیلات تابستانی را اواسط ماه مبارک رمضان گذراندند.
 


Page Generated in 0/0054 sec