printlogo


کد خبر: 144358تاریخ: 1394/6/5 00:00
معاون وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
آمار 9 میلیونی بی‌سوادان در کشور

گروه اجتماعی: نزدیک به 9 میلیون و 500 هزار نفر در گروه سنی بالای 10 سال در کشور خود را بی‌سواد ثبت کرده و حدود 11 میلیون نفر خود را کم‌سواد ثبت کردند. به گزارش فارس، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب اظهار داشت: آنچه سازمان نهضت سوادآموزی بر آن متمرکز بوده حداقل سواد است که شامل توانایی خواندن و نوشتن، توانایی روخوانی قرآن و توانایی حساب کردن است. وی خاطرنشان کرد: نحوه شمارش افراد باسواد و بی‌سواد در کشور از سال 35 تاکنون از طریق سرشماری عمومی نفوس و مسکن بوده که براساس آن در سال 35 حدود 15 درصد مردم کشور باسواد، سال 55 حدود 50 درصد و سال 90 حدود
85 درصد افراد بالای 6 سال در کشور باسواد بودند.
باقرزاده با بیان اینکه سوادآموزی به نوعی فرصت جبران برای افرادی است که به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه را پیدا نمی‌کنند، اعلام کرد: نزدیک به 9 میلیون و 500 هزار نفر در گروه سنی بالای 10 سال در کشور خود را بی‌سواد ثبت کرده و حدود 11 میلیون نفر خود را کم‌سواد ثبت کردند.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: حدود 3 میلیون و 400 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 50 سال هستند و این عدد نشان می‌دهد عمده افراد بی‌سواد در گروه سنی بالای 50 سال قرار دارند. وی با بیان اینکه مدارک صادر شده از طریق مراجع قانونی معیار و ملاک تعیین افراد کم‌سواد و بی‌سواد بوده، یادآور شد: وضعیت استان‌ها درباره درصد باسوادی استان‌های مازندران، تهران، البرز، سمنان و اصفهان به ترتیب بالاترین درصد باسوادی را در کشور دارا بوده و  استان‌های سیستان‌وبلوچستان، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمان، لرستان و خراسان‌شمالی به ترتیب بالاترین درصد بی‌سوادی را در کشور دارند.


Page Generated in 0/0056 sec