printlogo


کد خبر: 144359تاریخ: 1394/6/5 00:00
بیخ گوش تهران بازهم لرزید

گروه اجتماعی: زمین‌لرزه به نسبت بزرگی سه‌شنبه‌شب حوالی شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و نیز شهرستان‌های دماوند و پردیس در شرق استان را لرزاند. زمین‌لرزه فیروزکوه در ساعت 22 و 6 دقیقه و 23 ثانیه سه‌شنبه‌شب به وقت محلی رخ داد و شدت آن 6/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.
زمین‌لرزه یادشده در 24 کیلومتری فیروزکوه، 39 کیلومتری آرادان در استان سمنان و
42 کیلومتری کیلان رخ داد و بعد از آن نیز شهرستان فیروزکوه 12 بار دیگر تاکنون لرزیده است.
آغاز پس‌لرزه‌ها
احمد طاهری، مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان در این باره به فارس گفته است: در محدوده استحفاظی استان سمنان زلزله‌ای رخ نداده اما زمین‌لرزه 6/4 ریشتری که در فیروزکوه رخ داد، از سوی مردم شهرستان‌های آرادان و گرمسار احساس شده است.  طاهری اظهار کرد: شدت زلزله و عمق کانونی آن به حدی بوده که روستاهای شمالی شهرستان آرادان و برخی روستاهای شهرستان گرمسار از جمله سیمین‌دشت که در مرز با شهرستان‌های استان تهران قرار دارد، این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.
موج لرزه‌ها به پردیس رسید
مرتضی حیدری، فرماندار پردیس نیز درباره زلزله‌های 6/4 و 2/3 ریشتری  در فیروزکوه و احساس آن در شهرستان پردیس گفت: کانون زلزله فیروزکوه است اما این لرزه‌ها در شهرستان پردیس توسط شهروندان حس شده است.
نورالله طاهری، فرماندار فیروزکوه درباره خسارات این زلزله بیان داشت: در این زمینه هیچ خسارتی گزارش نشده است. به گفته وی، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا موارد احتمالی را رسیدگی کنند.
آماده‌باش مدیریت بحران در دماوند
همچنین ناصر محمودی‌فرد، فرماندار دماوند با اشاره به وقوع زلزله در شرق استان تهران گفت: با توجه به اینکه کانون زلزله در نزدیکی شهرستان فیروزکوه بود، در شهرستان دماوند نیز شدت آن حس شده است. ناصر محمودی‌فرد با بیان اینکه تاکنون گزارشی ناشی از خسارات زلزله در شهرستان دماوند ارائه نشده است، افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، نیروهای مدیریت بحران نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
هلال‌احمر تهران در حالت آماده‌باش
علاوه بر این غلامرضا گنج‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز از اعزام
6 گروه ارزیاب به منطقه وقوع زلزله در فیروزکوه و آماده‌باش شعب جمعیت هلال‌احمر استان تهران خبر داده است. به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران، براساس گزارش‌های اولیه تیم‌های اعزامی هیچ اتفاق خاصی در منطقه وقوع زلزله رخ نداده است.
پس‌لرزه‌های ۳ ریشتری موج‌دار
«گسل‌های تهران فعال نشده و زلزله سه‌شنبه شب مربوط به فیروزکوه بود و پس‌لرزه‌های این زلزله به صورت موج‌دار برخی نقاط استان تهران را لرزاند». احمد صادقی، رئیس مدیریت بحران شهر تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: گسلی در محدوده فیروزکوه فعال شده بود.
وی با بیان اینکه زلزله 6/4 ریشتری گزارش شده است، گفت: پس‌لرزه‌های این زلزله به صورت موج‌وار که حدود 3 ریشتر بودند برخی نقاط استان تهران را لرزاند.
به گفته صادقی، مردم تهران این لرزه‌ها را احساس کردند اما این گسل هیچ ارتباطی به گسل‌های تهران نداشته است.
وی با اشاره به گزارش‌هایی که از فیروزکوه دریافت شده، یادآور شد: این زلزله هیچگونه خسارت مالی و جانی نداشته است.
 


Page Generated in 0/0059 sec